PracaGrupypl.praca.dyskusje › Niekorzystna zmiana Regulaminu Wynagradzania

  • 1. Data: 2005-05-15 13:52:30
    Temat: Niekorzystna zmiana Regulaminu Wynagradzania
    Od: rodo <n...@r...mail>

    W mojej firmie (instytucja publiczna) otrzymywaliśmy tzw. "dodatek
    szkodliwy" za pracę przy monitorach ekranowych, oczywiście zależny od
    ilości czasu przepracowanego przy monitorze. Aby uzyskać dodatek co
    miesiąc składałem wniosek i po akceptacji przełożonego naliczali dodatek
    w stosownej wysokości.
    Teraz ma się to zmienić. Dodatek będzie wliczony w pensję. Dla mnie to
    może nawet lepiej (nie muszę pisać wniosków co miesiąc, parę drzew w
    lesie dzięki temu ocaleje :D ), ale mam problem z moim kolegą.

    Zarządzenie o zmianie regulaminu wynagradzania ma moc od marca i
    skrótowo brzmi +/- tak: ci co przepracowali 12 miesięcy dostaną od marca
    dodatek w poborach w wysokości średniego dodatku za ostatni rok (do 28
    lutego włącznie). Od lutego mam pracownika w moim dziale, który dodatek
    wziął za luty, a teraz już mu się nie należy...:(
    Sprawa wyszła przypadkiem, jak dostałem decyzję o podwyżce, a kolega nie.

    Jako przełożony kolegi chciałbym napisać protest/odwołanie/zażalenie do
    dyrekcji na pozbawienie mojego podwładnego dodatku do pensji (za luty
    wziął dodatek, a potem zabrali).
    Jedyny argument jak na razie to "lex retro non agit" prawo nie działa
    wstecz, czyli jeśli miał w przyznany dodatek za luty to nie można mu go
    już zabrać, tym bardziej, że podpisując umowę o pracę zgodził się z
    postanowieniami regul. wynagradzania w "starej" wersji, a nowa go
    pozbawia tego co miał poprzednio zagwarantowane.
    Trochę to słabe, bo dodatek zasadniczo był przyznawany każdorazowo na
    wniosek, czyli nie miał charakteru stałego.

    Możecie zaproponować jeszcze jakąś argumentację? Byłbym wdzięczny za
    pomoc, choćby same kierunki gdzie i co doczytać jeszcze.

    PS. "lex retro non agit" to z Konstytucji czy to ogólna "zwyczajowa"
    zasada? Jestem informatykiem, nie prawnikiem, przepraszam za głupie
    pytanie :)

    --
    rodo-at-autograf@pl