PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wczasy pod gruszą??

  • 1. Data: 2004-06-25 21:31:19
    Temat: Wczasy pod gruszą??
    Od: "Puszka" <p...@g...pl>

    mam pytanie dotyczące jednego z zapisów ustawy o swiadczeniach socjalnych

    "
    5. Świadczenie urlopowe, o którym mowa w ust. 4, wypłaca pracodawca raz w
    roku każdemu pracownikowi korzystającemu w danym roku kalendarzowym z urlopu
    wypoczynkowego w wymiarze co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych. "

    Czy te 14 dni to czas mojego wypoczynku czy ilosc dni urlopu jakie pobralem
    z przyslugujacego mi urlopu.

    generalnie chodzi o to ze w wakacje biore 8 dni urlopu ale wakcjuje 17 dni
    gdyz 9 dni to wolne przypadajace z grafika.

    Jest to praca na caly etat tylko zeby w okresie rozliczeniowym nie
    przekroczyc 40 godzin tygodniowo mamy powsadzane dni wolne w ktorych robimy
    nadgodziny.

  • 2. Data: 2004-06-26 14:33:46
    Temat: Re: Wczasy pod gruszą??
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Puszka" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypoczynkowego w wymiarze co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych. "
    >

    > Czy te 14 dni to czas mojego wypoczynku czy ilosc dni urlopu jakie

    Czas wypoczynku.

    > generalnie chodzi o to ze w wakacje biore 8 dni urlopu ale wakcjuje 17
    dni
    > gdyz 9 dni to wolne przypadajace z grafika.

    Najważniejsze jest to, że przez minimum 14 dni kalendarzowych będziesz
    odpoczywał i nie będziesz obecny w miejscu pracy.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-06-26 20:29:52
    Od: Carrie <c...@w...pf.pl>

    Dnia Sat, 26 Jun 2004 16:33:46 +0200, "waczek" <w...@i...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    >Najważniejsze jest to, że przez minimum 14 dni kalendarzowych będziesz
    >odpoczywał i nie będziesz obecny w miejscu pracy.

    A czy ten zapis dotyczy _każdego_ pracodawcy, czy zależy od jego
    dobrej woli? Pierwszy raz biorę dwutygodniowy urlop [dokładnie 11 dni
    kalendarzowych] i nie wiem, czy przysługuje mi takie świadczenie.
    Gdzie się tego można dowiedzieć i czy trzeba się o to jakoś specjalnie
    ubiegać?
    Chociaż, zważywszy sytem płacenia za nadgodziny w firmie, wątpię, żeby
    pracodawca bawił się w dodatki urlopowe :>

    Pozdrawiam, Carrie
    --
    [...] iloraz inteligencji tłumu równy jest IQ najgłupszego jego przedstawiciela
    podzielonemu przez liczbę uczestników.

  • 4. Data: 2004-06-26 21:15:32
    Od: "Puszka" <p...@g...pl>

    > Użytkownik "Puszka" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > socjalnych

    > urlopu

    > pobralem
    >
    > Czas wypoczynku.

    Wielie dzieki

  • 5. Data: 2004-06-26 21:21:03
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Carrie] - 2004-06-26 22:29:

    > dobrej woli? Pierwszy raz biorę dwutygodniowy urlop [dokładnie 11 dni
    > kalendarzowych] i nie wiem, czy przysługuje mi takie świadczenie.

    Nie. Musi być co najmniej 14 dni.

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 6. Data: 2004-06-26 23:58:30
    Od: Carrie <c...@w...pf.pl>

    Dnia Sat, 26 Jun 2004 23:21:03 +0200, "Pe.Ka" <c...@t...cy>
    napisał(a):

    >From: [Carrie] - 2004-06-26 22:29:

    >Nie. Musi być co najmniej 14 dni.

    Ups. Przepraszam. Miało być 15 dni, nie wiem, o czym ja myślałam
    pisząc "11" :)
    A zatem, jeśli 15, to czy pracodawca musi, powinien czy tylko może mi
    dać to świadczenie?

    Pozdrawiam, Carrie

  • 7. Data: 2004-06-27 11:33:11
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Carrie" <c...@w...pf.pl> napisał w wiadomości

    > Ups. Przepraszam. Miało być 15 dni, nie wiem, o czym ja myślałam
    > pisząc "11" :)
    > A zatem, jeśli 15, to czy pracodawca musi, powinien czy tylko może mi
    > dać to świadczenie?

    Świadczenie urlopowe może być wypłacane w małych firmach (do 19
    pracowników), w których nie ma obowiązku tworzenia funduszu świadczeń
    socjalnych. Jednak te małe firmy mogą, ale nie muszą (od 2003 r.) wypłacać
    świadczenia urlopowego.
    W firmach zatrudniających ponad 19 pracowników jest obowiązek tworzenia
    funduszu świadczeń socjalnych. Przyznawanie dofinansowania do wypoczynku
    odbywa się na podstawie zakładowego regulaminu świadczeń socjalnych.

    Pozdrawiam

    wa

  • 8. Data: 2004-06-27 18:51:01
    Od: Carrie <c...@w...pf.pl>

    Dnia Sun, 27 Jun 2004 13:33:11 +0200, "waczek" <w...@i...pl>
    napisał(a):

    >W firmach zatrudniających ponad 19 pracowników jest obowiązek tworzenia
    >funduszu świadczeń socjalnych. Przyznawanie dofinansowania do wypoczynku
    >odbywa się na podstawie zakładowego regulaminu świadczeń socjalnych.

    Czyli, jednym słowem, powinnam zapytać kadrową, jak to wygląda w
    naszej firmie.
    Bardzo dziękuję za odpowiedzi :)

    Pozdrawiam, Carrie