PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urząd skarbowy

  • 1. Data: 2002-05-14 08:12:30
    Temat: Urząd skarbowy
    Od: "Grzegorz" <G...@p...onet.pl>

    Troszkę off topic - poza tematem grupy

    Czy zauważyliście może w swoim US taką dziwną sytuację.

    Dostałem ostatnio wezwanie do wyjaśnienia PIT'a...
    Przychodzę do urzędu, w sali operacyjnej ok 10 osób (pracowników US). Natomiast osób
    obsługujących klientów 1....
    Nie jestem szczególnie nerwowy ale atmosfera jaka panowała wśród oczekujących w
    ogonku ludzi, również i mnie się udzieliła...

    Kiedy w Polsce będzie normalnie ?

    Pozdrawiam wszystkich spoza US ;-)
    Grzegorz

  • 2. Data: 2002-05-15 16:45:10
    Temat: Re: Urząd skarbowy
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <G...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    >Nie jestem szczególnie nerwowy ale atmosfera jaka panowała wśród
    oczekujących w ogonku ludzi, również i mnie się >udzieliła...

    A nie przyszło CI do głowy, że pozostałe 9 z tych dziesięciu osób
    wprowadza zeznania takich jak Ty do komputera, sprawdza je i
    przygotowywuje wezwania do wyjasnienia? Ktoś tez to musi robić.
    Wyjaśniam - nie jestem pracownikiem skarbówki.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 3. Data: 2002-05-18 14:45:11
    Od: "Rafal Wawrzycki" <r...@w...pl>

    Heya!

> [...]
    > przygotowywuje wezwania do wyjasnienia? Ktoś tez to musi robić.
    > Wyjaśniam - nie jestem pracownikiem skarbówki.

    A ja bylem. Przez miesiac wklepywalem wlasnie Pit-37 do komputera. Straszna
    robota, musze powiedziec, ale co robic - nawet te 0.70 gr - 19% za
    wprowadzony Pit (a bywaja one spore) to jakas kasa. Tylko atmosfera
    straszna, same baby gadajace non-stop o swoich bachorach, wyjazdach na
    pielgrzymki i o tym jak im ciezko w pracy.

    --
    Rafal Wawrzycki
    mailto: r...@w...pl

  • 4. Data: 2002-05-18 14:53:39
    Od: "Grzegorz" <G...@p...onet.pl>

> [...]
    > straszna, same baby gadajace non-stop o swoich bachorach, wyjazdach na
    > pielgrzymki i o tym jak im ciezko w pracy.

    Nie rozumiem dlaczego nie uruchomiono skanowania tych formularzy.

  • 5. Data: 2002-05-18 14:54:41
    Od: "Piotr" <a...@p...onet.pl>

    Kiedy w Polsce będzie normalnie ?

    A co to znaczy normalnie?

  • 6. Data: 2002-05-18 15:29:34
    Od: "Rafal Wawrzycki" <r...@w...pl>

    Heya!

    > Nie rozumiem dlaczego nie uruchomiono skanowania tych formularzy.

    Juz ci odpowiadam. Z tego co tam widzialem, to:

    1.
    Nie bylo by roboty dla dzieci urzedasow. Przyznaje ze ja mialem ta robote po
    znajomosci, ale jako jedyny chyba nie jestem spokrewniony z nikim, kto tam
    pracuje na stale. Teoretycznie wklepywanie pit'ow jest zarezerwowane dla
    studentow (przynajmniej w Lublinie), ale jest jak wyzej. Rok temu wklepywali
    je pracownicy urzedu - ze zrozumialych wzgledow uznawany wiec bylem za
    intruza 8-)

    2.
    85% formularzy jest nieczytelne w stopniu uniemozliwiajacym prawidlowe ich
    odczytanie przez OCR'y.

    3.
    Zatrudnienie niewolnikow za 70gr-19% jest duzo tansze niz kupno ilustam
    kompow zdolnych do skanowania. No i dochodzi jeszcze przyuczenie ludzi do
    skanowania.

    4.
    50% pit'ow jest blednych. Niektore z nich da sie poprawic bez wzywania
    podatnikow - to niestety musz robic ludzie.

    Po za tym system, w ktory jest to wszystko wprowadzane jest strasznie
    toporny. O atmosferze juz pisalem. Moze za rok bedzie juz mozliwosc
    skladania deklaracji przez siec, ale bedzie to jak na razie dla wybranych.

    --
    Rafal Wawrzycki
    mailto: r...@w...pl

  • 7. Data: 2002-05-18 16:11:27
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Piotr napisał:
    > Kiedy w Polsce będzie normalnie ?
    >
    > A co to znaczy normalnie?

    Inaczej niż jezt teraz.

    Dobert

  • 8. Data: 2002-05-18 16:41:12
    Od: "Andrzej Bochniak" <b...@k...onet.pl>

    Straszna

    >Nie rozumiem dlaczego nie uruchomiono skanowania tych formularzy.

    Marzy Ci sie drugi ZUS?
    Do dzisiaj zasypuje firmy straszna iloscia bledow typu:
    W 1999 Kowalskiego zeskanowano jako Kowlaski i teraz co miesiac sa z tego
    dwa bledy:
    - firma przysyla elektronicznie zarobki Kowalskiego, ktorego nie zglosila
    wczesniej
    -zglosila Kowlaskiego a nie przysyla jego zarobkow.

    Oczywiscie przy formularzach elektronicznych takich bledow nie ma, ale bledy
    formalne tez czasami sa dziwaczne.

  • 9. Data: 2002-05-20 07:27:51
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

    > Inaczej niż jezt teraz.

    Inaczej to już było i akurat nie było lepiej.

    Zdrówko
    wm

  • 10. Data: 2002-05-20 17:45:40
    Od: "Grzegorz" <G...@p...onet.pl>

> [...]
    > przygotowywuje wezwania do wyjasnienia? Ktoś tez to musi robić.
    > Wyjaśniam - nie jestem pracownikiem skarbówki.

    Gdyby te osoby faktycznie robiły coś co można określić mianem Pracy, to ten post
    nigdy by się tutaj nie pojawił.
    Ponieważ kolejka była długa i cechowała się małą rotacją, zdążyłem się co nieco
    przyjrzeć...

    2 ludzi biegało z jakimiś aktami a reszta pokazywała gdzie je położyć - nieźle się
    ubawiłem ;-)

    Pozdrawiam,
    Grzegorz