PracaGrupypl.praca.dyskusje › trzynastka

  • 1. Data: 2002-05-14 05:46:23
    Temat: trzynastka
    Od: "dawid " <e...@N...poczta.gazeta.pl>

    witAM
    Pracuję w państwowym zakładzie. Do chwili obecnej nie wypłacono nam 13-tek,
    które powinny być wypłacane do marca. Mają nam teraz wypłacić "jakiś" dodatek
    do pensji chyba w ramach 13-ki ale kwotowo mniej. Czy to jest uczciwe?
    Na pytania o 13-ke słyszymy odpowiedź, ze powinniśmy się cieszyć, że mamy
    pracę? Fajnie, nie?
    pozdrawiam dawid

  • 2. Data: 2002-05-14 06:08:15
    Temat: Re: trzynastka
    Od: "Krzysztof " <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    dawid <e...@N...poczta.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > do pensji chyba w ramach 13-ki ale kwotowo mniej. Czy to jest uczciwe?
    > Na pytania o 13-ke słyszymy odpowiedź, ze powinniśmy się cieszyć, że mamy

    Jakby ci to powiedziec...pracuje w firmie prywatnej (duzej), w ktorej
    zlikwidowano wszelkie premie itp..z przyczyn ekonomicznych.

    Patrzac na sytuacje ekonomiczna naszego panstwa, to uwazam, ze zastosowanie
    tej samej zasady ma jak najbardziej sens
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-05-14 07:16:17
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Krzysztof napisał:
    > dawid <e...@N...poczta.gazeta.pl> napisał(a):

    (...)
    Czy to jest uczciwe?

    (...)

> [...]
    >
    > Patrzac na sytuacje ekonomiczna naszego panstwa, to uwazam, ze zastosowanie
    > tej samej zasady ma jak najbardziej sens

    Ja również jestem zwolennikiem formuły pensja + premia lub prowizja.
    Zakłady pracy tzw. państwowe rządzą się jednak nieco innymi prawami: są
    w nich zwykle niższe wynagrodzenia (no może poza sądami i prokuraturami)
    - co rekompensowane jest różnymi beneficjami w postaci bezprocentowych
    pożyczek, trzynastek,etc. Regulacje te są ustawowe, więc są
    obligatoryjne. Siatka płac jest sztywna, trudno jest więc wykazać się
    "wydajnością" i dostać z tego tytułu cokolwiek więcej - stąd presja na
    rygorystyczne egzekwowanie zapisów ustawowych.
    BTW warto poczytać sobie, co wlicza się np. do stażu nagrody
    jubileuszowej - np. "pobyt w więzieniu lub obozie za działalność
    rewolucyjną", "czynna służba wojskowa pełniona w armii ZSRR oraz w
    innych armiach sojuszniczych". Jestem ciekaw, jakiej liczby ludzi
    dotyczą te regulacje.

    Dogbert

  • 4. Data: 2002-05-14 07:35:29
    Od: "Krzysztof " <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    No Name <v...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > "wydajnością" i dostać z tego tytułu cokolwiek więcej - stąd presja na
    > rygorystyczne egzekwowanie zapisów ustawowych.

    Wiem, sam kiedys pracowalem w budzecie. Ale w tej chwili, to pensje w firmach
    handlowych itp, nie odbiegaja specjalnie juz (tez jesli chodzi o zwyklego
    pracownika) od pensji w zakla panstwowych. A ze wzgl na liczbe faktycznie
    przepracowywanych godzin, podejscie do KP itp.....to pracownik tam ma
    znacznie gorzej. Ja jakbym zrobil sobie srednia z przepracowanego czasu +
    okresow na bezrobociu..to sadze ze pracujac w budzecie wyszedlbym na to samo.
    Wracajac do watku, pracodawca, ktorym jest panstwo, powinien realnie podejsc
    do deklarowanych pensji i dodatkow, i zeby ludziom nie macic w glowach,
    przedstawic ..jak prywaciaz..nowe angaze.
    Ja te pensje place z moich podatkow

    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-05-15 12:19:39
    Od: "monia" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof " <k...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:abqeo1$aha$1@news.gazeta.pl...

> [...]
    > do deklarowanych pensji i dodatkow, i zeby ludziom nie macic w glowach,
    > przedstawic ..jak prywaciaz..nowe angaze.

    Przepraszam, ale nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Ja z mojego doświadczenia
    wiem, że czy pracujesz jako zwykły pracownik w firmie państwowej czy
    prywatnej to coraz częściej jesteś traktowany tak samo, czyli jako "chłop
    pańszczyźniany". O zarobkach można rozmawiać porównując wykonywaną pracę i
    płacę. A przeciętny człowiek dobrze traktowany odwdzięcza się tym samym.
    Dyrektorzy przedsiębiorstw państwowych mają ambicję zarabiania tyle samo co
    prywatni tylko tyle, że bez odpowiedzialności za własne działanie. Jak źle
    kierują i firma ma straty to pierwsze co robią to zabierają z wynagrodzeń
    pracowników, zamiast sobie bo nawalają. Ale o takim zachowaniu to możemy
    tylko pomarzyć.

  • 6. Data: 2002-05-15 16:20:02
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    Użytkownik "monia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pracowników, zamiast sobie bo nawalają. Ale o takim zachowaniu to możemy

    Wtrace przyklad takiego dzialania.
    W zeszlym roku (jakos latem) prezesi Wirtualnej Polski podjeli decyzje o
    tymczasowym ograniczeniu wynagrodzen (bylo to juz po zwolnieniach
    grupowych). Obnizki dotknely wszystkich, prezesow przede wszystkim. Ci,
    ktorzy zarabiali najwiecej (a wiec w pierwszym rzedzie prezesi) dostali 40%
    mniej, ci, ktorzy zarabiali najmniej - 20%.
    Taki wlasnie jeden przyklad, zeby nie bylo, ze to tylko sfera marzen.
    :o)

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 7. Data: 2002-05-16 07:44:29
    Od: "monia" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > mniej, ci, ktorzy zarabiali najmniej - 20%.
    > Taki wlasnie jeden przyklad, zeby nie bylo, ze to tylko sfera marzen.

    Dzięki za informację od razu mi lepiej. To muszą być porządni ludzie i to im
    się chwali.
    pozdrowienia Monia

  • 8. Data: 2002-05-16 08:12:08
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik monia napisał:

    (...) Obnizki dotknely wszystkich, prezesow przede wszystkim. Ci,

    Jak będą podwyżki, to prezesi dostaną pewnie po 50%, a pracownicy pizzę
    - może w tej firmie jest nieco inaczej, ale byłaby wyjątkiem.

    > Dzięki za informację od razu mi lepiej. To muszą być porządni ludzie i to im
    > się chwali.
    > pozdrowienia Monia

    W zaprzyjaźnionej firmie, gdy jest źle pracownicy dostają wypłatę
    regularnie, prezes z opóźnieniem kilku dni/tygodnia (ludzki pan). Prezes
    ma 25 tysięcy pensji + ok. 50 000 plz bezzwrotnej zaliczki (zwyczajnie
    kradnie). Pracownicy po 2, 3 tysiące. Każdemu według potrzeb.

    Dogbert

  • 9. Data: 2002-05-16 08:20:29
    Od: "monia" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > regularnie, prezes z opóźnieniem kilku dni/tygodnia (ludzki pan). .
    Pracownicy po 2, 3 tysiące. Każdemu według potrzeb.

    To pracownicy i tak nie mają źle, w firmie gdzie ja pracuję ludzie zarabiają
    średnio 800 złoty na rękę i często są jedynymi osobami w rodzinie
    zarabiającymi i muszą z tego przeżyć.
    > Prezes
    > ma 25 tysięcy pensji + ok. 50 000 plz bezzwrotnej zaliczki (zwyczajnie
    > kradnie)
    Czy kradnie nie wiem, ale pytanie czy jest to jego firma czy jest
    zatrudniony, jeśli tak to ma prawo, choć mógłby podnieść pracownikom, tylko
    pytanie ilu ich jest, bo wtedy może okazać się, że podwyżki dostaną po 50
    zł, tak jak u nas.
    Pozdrowienia Monia

  • 10. Data: 2002-05-16 08:36:45
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik monia napisał:
    (...)
> [...]

    > To pracownicy i tak nie mają źle, w firmie gdzie ja pracuję ludzie zarabiają
    > średnio 800 złoty na rękę i często są jedynymi osobami w rodzinie

    To, ile mają pracownicy, to zależało akurat od mojej decyzji; gdybym
    takich wynagrodzeń nie dał, to dzisiaj jej zarząd grzebałby w śmietnikach.

    > Czy kradnie nie wiem, ale pytanie czy jest to jego firma czy jest
    > zatrudniony, jeśli tak to ma prawo, choć mógłby podnieść pracownikom,

    W przypadku spółki pieniądze są włąsnością osoby prawnej, nie
    właściciela, czy członka zarządu i pożyczanie ich z firmy musi odbywać
    się z procentem przynajmniej 0.5 punktu lepiej niż bankowy. Nawet w
    takim przypadku, jeżeli powoduje to utratę płynności finansowej i
    stanowi zagrożenie upadłością jest to czyn zabroniony, zagrożony sankcją
    z kodeksu karnego (działanie na szkodę spółki). Właściciel sp. z o.o. ma
    prawo do czystego zysku po zatwierdzeniu bilansu i podjęciu decyzji
    przez zgromadzenie wspólników co do jego podziału. Powołuje i odwołuje
    zarząd i ma prawo kontroli, jeżeli dysponuje przynajmniej 10% udziałów.
    To właściwie wszystko, co może właściciel spółki z o.o.

    Z życzeniami podwyżki:

    Dogbert