PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop - ograniczenie

  • 1. Data: 2004-03-04 08:05:17
    Temat: Urlop - ograniczenie
    Od: "Marecki" <m...@i...pl>

    Witam,

    mój pracodawca właśnie zapowiedział, że urlopu za 2004 rok dłuższego niż dwa
    tygodnie nie będę mógł dostać w miesiącach wrzesień, październik, listopad,
    grudzień.
    Uzasadnił to dużą ilością pracy w tym okresie. Czy to jest prawda czy nie
    jest sprawą dyskusyjną bo pracodawca zawsze może tak powiedzieć, czyli w
    jego pojęciu udzielać urlopów kiedy chce.
    W mojej firmie są 3 osoby zatrudnione na identycznym stanowisku jak moje
    więc zawsze będzie mnie mógł ktoś zastąpić i tak się zawsze działo podczas
    moich urlopów.

    W KP znalazłem

    Art. 161 [Obowiązek udzielenia]

    Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym roku
    kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo.

    Art. 164 [Wniosek o przesunięcie]

    § 2. Przesunięcie terminu urlopu jest także dopuszczalne z powodu
    szczególnych potrzeb pracodawcy, jeżeli nieobecność pracownika spowodowałaby
    poważne zakłócenia toku pracy.

    Moje pytanie: czy taki działanie pracodawcy jest zgodne z przepisami KP?
    Jak rozsądnie przekonać pracodawcę do udzielenia mi urlopu dwutygodniowego
    we wrześniu?

    Pozdrawiam
    Marecki

  • 2. Data: 2004-03-04 08:27:05
    Temat: Re: Urlop - ograniczenie
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marecki" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Uzasadnił to dużą ilością pracy w tym okresie.>
    > Moje pytanie: czy taki działanie pracodawcy jest zgodne z przepisami KP?

    Od tego jest wlasnei planowanie urlopow. Pracodawca terminy z planow
    akceptuje, lub przesowa na termin dogodniejszy dla zakladu.
    Masz do dyspozycji reszte roku w tym miesiace letnie.
    Sa zaklady pracy (produkcyjne przewaznie) w ktorych obligatoryjnie na termin
    urlopu wyznacza sie dla wszystkich jeden wspolny miesiac w roku i zamyka
    zaklad na remont.
    Z tego co sie orientuje, paragraf o przesunieciu urlopu dotyczy terminu juz
    zaakceptowanego przez pracodawce w planie urlopow, ktory trzeba wybrac kiedy
    indziej.
    > Jak rozsądnie przekonać pracodawcę do udzielenia mi urlopu dwutygodniowego
    > we wrześniu?
    Porozmawiac.
    Jesli masz faktycznie cos co musi odbyc sie z twoim udzialem w tym tylko
    okresie, to wyjasnij to z przelozonym lub szefem firmy. Mialem dokladnie
    takie same obostrzenia w teym samym okresie (nazywalo sie to sezon) wszyscy
    to akceptowalismy poniewaz faktycznie wiekszosc rocznej pracy odbywala sie
    wtedy.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    > Pozdrawiam
    > Marecki

    ---

  • 3. Data: 2004-03-04 10:13:25
    Od: "Marecki" <m...@i...pl>

> [...]
    wszyscy
    > to akceptowalismy poniewaz faktycznie wiekszosc rocznej pracy odbywala sie

    Skoro KP nie stoi do końca po mojej stronie to chyba tak spróbuję zrobić ;-)
    Dzięki za odpowiedź

    Pozdrawiam
    Marecki

  • 4. Data: 2004-03-04 10:20:16
    Od: tuptuś <x...@x...pl>

    Thu, 4 Mar 2004 09:05:17 +0100, na pl.praca.dyskusje, Marecki napisał(a):

> [...]
    > Jak rozsądnie przekonać pracodawcę do udzielenia mi urlopu dwutygodniowego

    tu akurat ciebie najbardziej dotyczy art.163 /plan urlopow ustala
    pracodawca biorac pod uwage / pzewaznie nie biorac/ wnioskow
    pracownika,Rozsadnie to chyba tylko mu sie podlizywac ale to tez nic
    pewnego.
    --
    pozdrawiam
    Tuptuś :-)

  • 6. Data: 2004-03-04 23:10:18
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 4 Mar 2004 09:05:17 +0100, "Marecki"
    <m...@i...pl> zakodował:

    >W KP znalazłem

    A to:

    Art. 163. § 1.Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów.
    Plan urlopów ustala pracodawca, bior?c pod uwagę wnioski pracowników i
    konieczno?ć zapewnienia normalnego toku pracy.

    znalazłeś?

    BIERZE pod uwagę (czyli nie ma obowiązku uwzględniać - ale jest to dla
    niego jakaś wskazówka), za to musi zapewnić normalny tok pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2004-03-04 23:10:18
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

  • 8. Data: 2004-03-04 23:17:51
    Od: "Michal Gajda" <p...@b...wroc.pl>

    Marecki napisał:
> [...]
    dwa
    >tygodnie nie będę mógł dostać w miesiącach wrzesień, październik, listopad,
    (...ciach...)
    >Jak rozsądnie przekonać pracodawcę do udzielenia mi urlopu dwutygodniowego
    >we wrześniu?

    powiedział ci że nie możesz dostać we wrześniu urlopu dłuższego niż dwa
    tygodnie
    a ty chcesz dwa tygodnie
    więc 2 tygodnie nie jest dłuższe niż 2 tygodnie, czyż nie?
    i chyba w takim przypadku byłoby po problemie (bo na 2tygodnie urlopu
    pracodawca sie zgadza prawda?) chyba że wypadłby ci jakiś dzień urlopu po
    wrześniu (z przymusu lub ochoty) to bylby problem :|

    wiem ze pewnie nie pomoglem ale moze to jest cos optymistycznego w tym
    wszystkim
    sam nie chciałbym sie znaleźć w takiej sytuacji kiedy nie można swobodnie
    odpoczać ile się chce ;)

    pozdrawiam
    michal g

  • 7. Data: 2004-03-04 23:17:51
    Od: "Michal Gajda" <p...@b...wroc.pl>

    Marecki napisał:
> [...]
    dwa
    >tygodnie nie będę mógł dostać w miesiącach wrzesień, październik, listopad,
    (...ciach...)

  • 9. Data: 2004-03-04 23:17:51
    Od: "Michal Gajda" <p...@b...wroc.pl>

    Marecki napisał:
> [...]
    dwa
    >tygodnie nie będę mógł dostać w miesiącach wrzesień, październik, listopad,
    (...ciach...)

  • 11. Data: 2004-03-05 07:20:08
    Od: "Marecki" <m...@i...pl>

    > wiem ze pewnie nie pomoglem ale moze to jest cos optymistycznego w tym
    > wszystkim
    > sam nie chciałbym sie znaleźć w takiej sytuacji kiedy nie można swobodnie
    > odpoczać ile się chce ;)

    coś optymistycznego to jest to, że mam jeszcze do wyboru czerwiec, lipiec i
    sierpień... ;-)

    pozdrawiam
    Marecki