PracaGrupypl.praca.dyskusje › Niewyplacony ekwiwalent

  • 1. Data: 2004-03-03 21:01:52
    Temat: Niewyplacony ekwiwalent
    Od: "Joanna" <b...@p...fm>

    Nie wiem co robic:

    Moj byly pracodawca nie wyplacil mi ekwiwalentu ani nie wyslal na urlop
    przed rozwiazaniem umowy. Od konca mojej pracy tam minelo juz 5 miesiecy.
    Pracodawca wprowadzil mnie w blad mowiac,ze zalegly urlop bede mogla
    wykorzystac w nowej pracy! Dzis dowiedzialam sie, ze to jednak jest wbrew
    prawu.

    Co robic?
    Czy sa jakies szanse odzyskania pieniedzy???

    Z gory wielkie dzieki!

  • 2. Data: 2004-03-03 21:30:28
    Temat: Re: Niewyplacony ekwiwalent
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Joanna" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > prawu.
    >
    > Co robic?
    > Czy sa jakies szanse odzyskania pieniedzy???

    Tak, są szanse, ponieważ nie minęły jeszcze 3 lata od rozwiązania umowy
    o pracę.
    Radziłabym najpierw zwrócenie się do byłego pracodawcy z pisemnym
    żądaniem wypłaty ekwiwalentu za niewykorzystany urlop wypoczynkowy na
    podstawie art. 171 par. 1 Kodeksu pracy (w piśmie można podać jakiś
    termin, np. niezwłocznie, do 2 tygodni lub przy dużej cierpliwości: do
    końca miesiąca).
    W następnej kolejności - pozew do sądu pracy.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-03-04 10:46:48
    Od: tuptuś <x...@x...pl>

    Wed, 3 Mar 2004 22:01:52 +0100, na pl.praca.dyskusje, Joanna napisał(a):

> [...]
    > prawu.
    >
    > Co robic?
    > Czy sa jakies szanse odzyskania pieniedzy???

    tak przedawnienie bedzie dopiero po 3 latach a sad pracy jest bezplatny
    wygrana jest pewna ale o tym tez wie poprzedni pracodawca to on poniesie
    koszty rozprawy .musza ci wyliczyc kwote zaleglosci to idz do kadr moze juz
    wiedza ze sie mylili
    --
    pozdrawiam
    Tuptuś :-)