PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzielo i nowa firma

  • 1. Data: 2009-10-12 06:36:09
    Temat: Umowa o dzielo i nowa firma
    Od: "Adam" <n...@a...com>

    Hej, juz raz sie o to zapytywalem ale dalej mnie dreczy taki temat. Jesli
    pracuje u kogos na umowe o dzielo i zloze papiery do innej firmy, to jak w
    CV napisze ze pracuje obecnie w firmie xyz i na rozmowie powiem ze jestem
    zatrudniony na umowe o dzielo, np. 2 tyg w miesiacu do jakis prac) to jak
    ewentualnie sie dostane do nowej firmy i pracodawca poprosi o jakis dokument
    potwierdzajacy ze faktycznie pracowalem na umowe o dzielo w tej poprzedniej
    firmie, to co moge pokazac? Samej umowy podobno nie ma prawa zadac (chyba ze
    mu sam pokaze) wiec co zostaje, jakis list z tamtej firmy, referencje,
    kontakt telefoniczny?

    dzieki za odp
    A.

  • 2. Data: 2009-10-12 07:00:36
    Temat: Re: Umowa o dzielo i nowa firma
    Od: "Pe.Ka" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <n...@a...com> napisał w wiadomości
    > Hej, juz raz sie o to zapytywalem ale dalej mnie dreczy taki temat.
    > Jesli pracuje u kogos na umowe o dzielo i zloze papiery do innej
    > firmy,

    Nie pracujesz. Wykonujesz dzieło. To zupełnie co innego.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 3. Data: 2009-10-12 07:28:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Pe.Ka pisze:
    > Użytkownik "Adam" <n...@a...com> napisał w wiadomości
    >
    > Nie pracujesz. Wykonujesz dzieło. To zupełnie co innego.

    A to juz zapewne zależy od definicji, różne definicje pracy są obowiązujące.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 4. Data: 2009-10-12 07:41:04
    Od: "Pe.Ka" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:haulrp$4cp$1@news.onet.pl...

    > A to juz zapewne zależy od definicji, różne definicje pracy są
    > obowiązujące.

    Jest jedna. Pracownikiem jest osoba zatrudniona na umowę o pracę w
    rozumieniu KP. Umowy cywilno-prawne takiego statusu nie dają. Ale
    pomijając definicje - referencje z wykonanych dzieł czy zleceń można
    brać równie dobrze jak od pracodawców.

  • 5. Data: 2009-10-12 07:56:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Pe.Ka pisze:

    > Jest jedna. Pracownikiem jest osoba zatrudniona na umowę o pracę w
    > rozumieniu KP.

    On nie pisał, że jest pracownikiem, a że wykonuje pracę.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2009-10-13 15:55:06
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 12 Oct 2009 08:36:09 +0200, "Adam" <n...@a...com> wrote:

> [...]
    >ewentualnie sie dostane do nowej firmy i pracodawca poprosi o jakis dokument
    a po co Twojemu nowemu pracodawcy dokument ze miales umowe o dzielo z
    innym podmiotem? Dla niego to nie ma znaczenia. Jesli z poprzednim
    podmiotem i z nowym podmiotem mialbys umowy o prace to wtedy przydatne
    (dla Ciebie) byloby swiadectwo pracy z poprzedniej pracy.

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2009!
    http://www.nadmorze.pl/sylwester-nad-morzem - Może nad morze?

  • 7. Data: 2009-10-13 19:11:19
    Od: "Pe.Ka" <p...@g...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > a po co Twojemu nowemu pracodawcy dokument ze miales umowe o dzielo z
    > innym podmiotem? Dla niego to nie ma znaczenia. Jesli z poprzednim

    To że miał umowę o dzieło może znaczenia nie ma ale fakt potwierdzenia
    wykonywania czegoś konkretnego może mieć znaczenie ogromne.

  • 8. Data: 2009-10-14 11:05:30
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 13 Oct 2009 21:11:19 +0200, "Pe.Ka" <p...@g...pl>
    wrote:

    >Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    >To że miał umowę o dzieło może znaczenia nie ma ale fakt potwierdzenia
    >wykonywania czegoś konkretnego może mieć znaczenie ogromne.
    Moze miec znaczenie raczej przed rozpoczeciem nowej pracy, na tej
    podstawie ewentualnie(!) potencjalny pracodawca moze cos decydowac. A
    On wyraznie pytal o sytuacje juz po zmianie pracy ("jak ewentualnie

  • 9. Data: 2009-10-16 19:49:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:haung6$9fk$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> pisze:

    > On nie pisał, że jest pracownikiem, a że wykonuje pracę.
    Pisał.
    [cit]
    pracuje obecnie w firmie xyz
    [/cit]
    A nie pracuje w tej firmie tylko wykonuje dla niej dzieło.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2009-10-16 19:52:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hauit9$kfk$1@atlantis.news.neostrada.pl Adam
    <n...@a...com> pisze:

> [...]
    > poprosi o jakis dokument potwierdzajacy ze faktycznie pracowalem na
    > umowe o dzielo w tej poprzedniej firmie, to co moge pokazac?
    Co chcesz.
    Może być i środkowy palec.

    > Samej
    > umowy podobno nie ma prawa zadac (chyba ze mu sam pokaze) wiec co
    > zostaje, jakis list z tamtej firmy, referencje, kontakt telefoniczny?
    W związku z umową o dzieło (czy inną cywilno-prawną) niczego nie może żądać.

    --
    Jotte