PracaGrupypl.praca.dyskusjeUdzielanie odmowy zatrudnienia › Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
  • Data: 2005-09-06 12:22:16
    Temat: Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    06.09.2005 # 12:29:43, a...@n...pl napisał:

    > Ja osobiście nigdy nie pytam dlaczego mnie nie przyjęto.

    Ja w zasadzie też nie pytam...

    > W ciemno przyjmuję, że przyczyny są dwie możliwe:
    > - albo za duże mam oczekiwania finansowe

    No właśnie... ale tutaj wypadałoby, aby potencjalny pracodawca
    odpowiedział w jasny sposób i zaproponował inną kwotę. Przecież
    nie odpowiadając może stracić dobrego kandydata. A kandydat
    mógłby się zgodzić na niższą pensję...

    > - albo dlatego że jestem kobietą.

    Liczy się doświadczenie. Pracodawca wychodzący z założenia, że
    kobieta jest/może być gorszym pracownikiem jest dla mnie średnio
    interesujący. Znam kilka kobiet - informatyków będących świetnymi
    specjalistami. Owszem - są takie, które niewiele potrafią - ale
    tak samo jest z mężczyznami. Mnie temat nie dotyczy - wbrew
    żeńskiemu nickowi - jestem mężczyzną, jednak drażni mnie coś
    innego - mam 24 lata i wyglądam na 18. Nieraz pracodawcy dopiero
    po rozmowie (jeśli taka nastąpi) przekonują się o tym, że młody
    wygląd nie oznacza ... nie wiem... braku odpowiedzialności ?
    Braku kompetencji itp? Hmmm - przecież wygląd nie ma nic do tego.
    Zresztą co tu mówić... jest jak jest.

    Jeśli nie odpowiadają... biorę pod uwagę moje zbyt małe
    doświadczenie zawodowe. Jednak chciałbym wiedzieć o zakończeniu
    procesu rekrutacji z negatywnym dla mnie skutkiem ;). Czyli zwykłe
    "nie decydujemy się na nawiązanie z Panem/Panią współpracy" czy
    coś w ten deseń. I mam jasną sytuację. W innym przypadku ...
    "zadzwonią, a może nie... a może jeszcze zadzwonią... nie zadzwonili."
    Ostatnio po 2 miesiącach dostałem maila z jednej z firm, że
    proces rekrutacji zakończy się w przeciągu dwóch miesięcy. Ja
    byłem przekonany, że już dawno się zakończył.

    > Ani pośrednik ani pracodawca nie odpowie Ci szczerze nawet
    > jak zapytasz więc po co pytać.

    Kiedyś spróbowałem - kobieta, z którą rozmawiałem zaczęła się
    tłumaczyć, że aż mi się głupio zrobiło. Może nie przywykła do
    takich rozmów, ale z drugiej strony profesjonalna duża firma
    z kapitałem zagranicznym :| ?
    --
    pozdrawiam