PracaGrupypl.praca.dyskusjeUdzielanie odmowy zatrudnienia › Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
  • Data: 2005-09-07 09:51:48
    Temat: Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    Od: "Efendi" <f...@r...di> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał :
    > To tez troche nie tak jest. Rozmowy przeprowadza sie czasami nawet
    > z 20-30 osobami, jesli nadeslane dokumenty mniej wiecej sa na tym
    > samym poziomie, ewentualnie jesli ktos nie do konca spelniajacy
    > wymogi sprawia wrazenie, ze moze byc lepszy od tych calkowicie lub
    > prawie calkowicie spelniajacych. Rozmowa nie oznacze ze zostales
    > wybrany, tylko ze okazales sie interesujacy w jakims sensie i ktos
    > chcial zweryfikowac papiery w spotkaniu IRL.

    Nie wiem jak było w tym przypadku, wiem, że od pół roku firma szuka
    pracownika (-ów) na stanowisko, które mnie interesuje. Ciągle ukazują się
    ogłoszenia. Po udzieleniu mi odmowy znowu ukazało się ogłoszenie.

    > Czasami to nie jest proste, bo informujesz jednak czlowieka, ktorego
    > osobiscie nie znasz. Nie wiesz jak zareaguje, nie wiesz, co sobie po
    > takim czy innym zdaniu pomysli. Dlatego raczej ogranicza sie tylko
    > do powiedzenia ze "dziekujemy, ale nie mozemy zaproponowac" i sie nie
    > wdaje w szczegoly. Natomiast IMO tak, informowac, bo przeciez ktos,
    > kto szuka pracy, sklada papiery nie tylko do mnie, i trzymanie tego
    > kogos przez ilestam tygodni w niepewnosci moim zdaniem jest nie fair.

    Dyskusja dotyczyła udzielania odpowiedzi "nie". Można inaczej skonstruować
    odmowę - "jeśli zostanie pan zakwalifikowany do pracy w czasie takim a takim
    zgłosimy się do pana". Czas mija, firma milczy - zgodnie z umową jest to
    odmowa, ale dla kogoś kto ma czas oznacza także nadzieję.
    Skoro jednak firma decyduje się udzielić wyjaśnień to powinny one być
    wyważone i sensowne. Wynajdywanie powodów, które zakrawają na dyskryminację
    kwalifikuje się do zaskarżenia do sądu.