PracaGrupypl.praca.dyskusjeTester gier komputerowych › Re: Tester gier komputerowych
  • Date: Fri, 08 Dec 2006 08:36:43 -0500
    From: Jasek' <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Tester gier komputerowych

    Lukasz wrote:

    > Zajmuje się cześciowo testowaniem oprogramowania. Pracujemy na ISO, ale
    > planu testów w rozumieniu Jasek'a nie wprowadza się. Po prostu ze względu na
    > to, że dla każdego programu taki plan musiałby byc inny

    to sie zgadza

    > i nie ma sensu
    > pisania procedury do jednorazowego użytku.

    Zalezy od firmy, zalozen, oprogramowania i wymagan stawianych testom.

    > Wyjątkiem od tej reguły jest
    > sytuacja, gdy wg jakiegoś szablonu powstają np. sterowniki urzadzeń. wtedy
    > powstaje obszerna procedura (napisanie takiej, to tyle czasu, co poświęcony
    > na testy). Oczywiście są firmy, w których wprowadza się takie procedury, ale
    > to juz się robi nadmiernie rozbuchanych pod względem audytów jakości, w
    > których nikt nie liczy się z kosztem pracy.

    Takie sa wymogi np. ISACA.

    Zwykle się tego nie robi i jest
    > to IMHO najbardziej optymalne.

    Wszystko zalezy :) Taka mysl mi do glowy przyszla, masz gre typu Mortal
    Combat, gdzie masz np. 10 postaci, kazda moze wyprowadzic 10 ciosow i 3
    bloki. Jak masz sprawdzic czy prawidlowo ludki zachowuja sie w walce +
    system punktowy, na moje oko musisz wyprobowac wszystkie kombinacje
    ludzkia jednego vs. wszystkich kombinacji ludzika drugiego. Zatem bez
    odpowiedniej dokumentacji mozna sie niezle zagmatwac. Od razu zaznaczam,
    ze nie jestem testerem gier.

    Jacek