PracaGrupypl.praca.dyskusje › Telekomunikacja - duże zwolnienia !!!

  • 11. Data: 2002-12-04 00:37:18
    Temat: Re: Telekomunikacja - duże zwolnienia !!!
    Od: "Lolek" <l...@N...gazeta.pl>

    Rafał Szulc <r...@b...pl> napisał(a):

    > Ja mam kumpla w Ideii, pracuje tam 1,5 roku i jak mi ostatnio sam
    > powiedzial,od kiedy sie dostal to nikt nowy nie przybyl do oddzialu w
    > poznaniu...
    > A gdy pytalem czy moze moglby mi pomoc, no to on na to ze pewnie jak cos
    > bedzie
    > A przeciez na stronie Ideii tyle ofert pracy,coz z tego skoro jak sam kolega
    > moj powiedzial, to tylko wymog ISO zeby byly ogloszenia, a w rzeczywistosci
    > szychy bija sie o etaty,niektorzy maja po 2 albo 3...
    > :)

    i tu się z tobą zgadzam, era też ma ISO i wystawia jakieś dziwne ogłoszenia na
    stronie www, prawdopodobnie tylko podpuchy do utrzymania ISO, bo u mnie w dziale nie
    zatrudniono nikogo nowego od ponad pół roku a pracy przybywało

    powodzenia w szukaniu
    pzdr

  • 12. Data: 2002-12-04 01:36:01
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    berling <b...@n...gazeta.pl> wrote:
    > a to ciekawe, bo mam znajomego, który niedawno został tam zatrudniony i to na
    > szeregowe stanowisko!

    Klasyka - po prostu w tego typu korporacjach pracownika traktuje się
    metodą na cytrynkę - czyli najpierw się mu daje marchewkę, żeby
    wydajniej pracował, ten pracuje coraz wydajnuiej, a kiedy osiągnie kres
    swoich możliwości i jest już wyciśnięty jak cytrynka, to do widzenia i
    zatrudniamy następnego.

    Choć s inne prypadki - na przykład niektóre call centers zatrudniają
    ludzi na 3 miesięczne zlecenie i otwarcie mówią, że nie przedłużą umowy.

    --
    ___________ (R)

  • 13. Data: 2002-12-05 21:46:50
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Lolek wrote:

    > tak sobie czytam grupe bo już dzisiaj nie mam pracy, i jestem wściekły na
    > mojego kierownika/dyrektora. bo dostalem wypowiedzenie z takimi głupimi
    > powodami że aż krew się w człowieku gotuje.

    Mam pytanie zasadnicze - czy sa to tzw. zwolnienia grupowe. Jezeli nie,
    przynajmniej wg ERY, to oznacza ze probuja robic w glupa PIP - zwalniaja
    ludzi z przyczyn subiektywnych, zeby nie podpasc pod ustawe liczba
    zwolnionych w jednym okresie.

    Moje sugestie(warianty):

    1. sprobuj sie dogadac o zmiane kwalifikacji ale nie formy - patrz:
    odplatnosc za szkolenia

    2. wnies sprawe o przywrocenie do pracy - SAD PRACY - i wyplate
    naleznego wynagrodzenia za czas pozostawania bez pracy - osobiscie bym
    nie wybral tego wariantu z uwagi na mozliwosc "polowania" na mnie po
    powrocie, ale z drugiej strony czesc zarzutow subiektywnych mozesz
    zawsze oddalac na zasadzie - szykanuja mnie;

    3. Mozesz tez pogadac delikatnie z kierownictwem (po wniesieniu pozwu) -
    maly interes cos za cos;

    4. W przypadku podejrzenia, ze Era probuje omijac przepisy o
    zwolnieniach grupowych - wizyta w PIP

    Flyer