PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dodatek na czynsz

  • 1. Data: 2002-12-03 07:38:49
    Temat: Dodatek na czynsz
    Od: "artex" <a...@b...gnet.pl>

    Czy należy mi się dofinansowanie do kosztów utrzymania od gminy jeżeli
    mieszkam w mieszkaniu własnościowym. Spełniam wszystkie warunki tzn dochów i
    wielkość mieszkania?
    pozdrawiam artur

  • 2. Data: 2002-12-03 12:22:58
    Temat: Re: Dodatek na czynsz
    Od: "Monika" <m...@w...pl>

    Użytkownik "artex" <a...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
    : Czy należy mi się dofinansowanie do kosztów utrzymania od gminy jeżeli
    : mieszkam w mieszkaniu własnościowym. Spełniam wszystkie warunki tzn dochów
    : wielkość mieszkania?

    Tak, musisz iść do zarządu domów komunalnych i tam złozyc wniosek o
    dofinansowanie, zabierz ze sobą książeczkę opłat za gaz i prąd, bo są
    potrzebne, nie wiem po co ale żądają...
    Pozdrawiam Monika

  • 3. Data: 2002-12-03 14:29:05
    Od: "nelson" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Monika" <m...@w...pl> napisał:asi7n2$r3e$...@t...icpnet.pl...

    > Tak, musisz iść do zarządu domów komunalnych i tam złozyc wniosek o
    > dofinansowanie, zabierz ze sobą książeczkę opłat za gaz i prąd, bo są
    > potrzebne, nie wiem po co ale żądają...

    Gdzie można poczytać o warunkach jakie trzeba spełniać ???

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 4. Data: 2002-12-03 16:16:37
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Monika wrote:

    > Tak, musisz iść do zarządu domów komunalnych i tam złozyc wniosek o
    > dofinansowanie, zabierz ze sobą książeczkę opłat za gaz i prąd, bo są
    > potrzebne, nie wiem po co ale żądają...
    > Pozdrawiam Monika

    Bo zeby dostac dodatek nie mozna m.in. zalegac z oplatami.

    Flyer

  • 5. Data: 2003-01-03 13:49:20
    Od: "Ewa Molska" <e...@a...waw.pl>

    Użytkownik "flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    Bo zeby dostac dodatek nie mozna m.in. zalegac z oplatami.

    Flyer

    To się akurat nie zgadza - zaległości w czynszu nie mają wpływu na
    dofinansowanie. Sama z takiego korzystam, a zaległość (niestety) posiadam.
    EM

  • 6. Data: 2003-01-04 10:48:20
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Ewa Molska wrote:

    > To się akurat nie zgadza - zaległości w czynszu nie mają wpływu na
    > dofinansowanie. Sama z takiego korzystam, a zaległość (niestety) posiadam.

    Ja bym sie akurat tak nie chwalil. Co prawda swoja wiedze posiadlem z
    ogladania reportazu z jakiegos miasteczka, gdzie wlasciciel skarzyl sie
    do kamery, ze nie moze pobierac od gminy dodatku za lokatorow, bo ci sa
    zadluzeni, ale jednak to prawda.

    Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 (poprzednia zostala uchylona) o dodatkach
    mieszkaniowych:

    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd41
    2563d20069fee3/6f2f1a9465d2d47fc1256a87003e36f2/$FIL
    E/D20010734L.pdf

    art 7

    ust. 11. W wypadku stwierdzenia, że osoba, której przyznano dodatek
    mieszkaniowy, nie opłaca na bieżąco należności za zajmowany lokal
    mieszkalny, wypłatę dodatku mieszkaniowego wstrzymuje się, w drodze
    decyzji administracyjnej, do czasu uregulowania zaległości. Jeżeli
    uregulowanie zaległości nie nastąpi w ciągu 3 miesięcy od dnia wydania
    decyzji, o której mowa w zdaniu pierwszym, decyzja o przyznaniu dodatku
    mieszkaniowego wygasa. W wypadku uregulowania należności w terminie
    określonym w zdaniu drugim wypłaca się dodatek mieszkaniowy za okres, w
    którym wypłata była wstrzymana.

    ust. 12. Osoba, w stosunku do której z powodu nieuregulowania należności
    za zajmowany lokal mieszkalny wygasła decyzja o przyznaniu dodatku
    mieszkaniowego, może wystąpić ponownie o jego przyznanie po uregulowaniu
    zaległości powstałych w okresie obowiązywania tej decyzji.

    art 8

    ust. 4. Pobierający należności za lokale mieszkalne ma obowiązek
    niezwłocznego zawiadomienia organu przyznającego dodatek mieszkaniowy o
    wystąpieniu zaległości, o których mowa w art. 7 ust. 11, obejmujących
    pełne 2 miesiące. W razie niedopełnienia tego obowiązku pobierający
    zwraca organowi przyznającemu dodatek mieszkaniowy kwoty dodatków
    wypłacone za miesiące, w których występowały zaległości w tych opłatach.
    Pobierający jest obowiązany zwrócić organowi te kwoty w terminie
    kolejnych 2 miesięcy, jeżeli gospodarstwo domowe, któremu przyznano
    dodatek mieszkaniowy, nie uiści zaległych opłat w terminie miesiąca od
    powstania obowiązku zawiadomienia organu o powstaniu zaległości. Jeżeli
    ryczałt na zakup opału był wypłacany do rąk pobierającego, na którym
    spoczywa obowiązek powiadamiania organu przyznającego dodatek
    mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości w opłatach, pobierający zwraca
    także nienależnie wypłacony ryczałt.

    Z art. 7 ust. 11 wynika chyba jasno, ze jezeli w momencie przyznania
    dodatku osoba ma juz zaleglosci czynszowe, to dodatek powinien byc
    automatycznie wstrzymany.

    Flyer