PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tak Polska to normalny kraj....

  • 21. Data: 2003-04-13 10:29:03
    Temat: Re: Tak Polska to normalny kraj....
    Od: g...@o...pl

    > Wyjedź do Stanów, tam cie wyleczą

    podczas leczenia pierwszej grypy.
    A poza tym - Profit 4/2003 strona 93 - masz adresy internetowe pracy lub
    studiów za granicą.Nie musisz się tu męczyć np. w Szkocji chcą sprowadzić
    ok.350.000 pracowników/legal/
    ---
    G.

  • 22. Data: 2003-04-13 10:29:21
    Od: "Lukas" <t...@o...pl>

    Szanocowny Panie motto, a kto panu obiecał ze bedzie pieknie.
    Jak masz depresje polecam
    pewien ośrodek... (mieszkam w poblizu i fakt stwierdzony zauważyłem wieksza
    liczbe odwiedzających)
    no i dużo modlitwy , wiary i takie tam jeszcze...
    Kazdy z nas sie boryka na co dzien z tym co ty opowiadasz i nikt tu takiej
    żółci
    nie wylewa
    Wiec troche życia
    mój koles tez tak narzekał - aktualnie jest informatykiem w londynie
    malującym pokoje:) i mówi że to za kare.
    jak policzył - zostałoby mu tyle w kraju po odliczniu kosztów życia

    Lukas

  • 23. Data: 2003-04-13 12:09:43
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) motto napisal(a) Sun, 13 Apr 2003 09:42:11 +0200:
    >Nie wiem, jak było wcześniej, za bardzo nie pamiętam, ale np. mój wujek
    >który swojego czasu nie dał złego słowa na solidarność powiedzieć, dziś sam
    >mówi że gdyby mu wtedy zomo tak do dupy nakopało żeby solidarności i
    >demokracji mu się do końca życia odechciało to by ich teraz "po dupie
    >całował". Fakt z lekka przesadził, bo historie w szkołach też miałem, ale
    >odnoszę wrażenie, że ludzie nie o taką Polskę, nie o taką demokrację i nie o
    >taki kapitalizm walczyli.

    Oczywiscie. Okazalo sie ze ci z Solidarnosci niewiele
    roznias sie od tych z PZPR.

    >Coś sugerujesz?? Ehhh ja napisze wprost, zjednoczmy się i wyrżnijmy w pień
    >plutokratów i burżujów :P Nabijmy ich na pale... Stwórzmy system od nowa bo
    >ten nie wyrabia. Albo wybijmy wszystkich którzy nie mają wyższego, wtedy
    >każdy Polak będzie miał wyższe... Bo co jest mniej humanitarne, zabicie czy
    >pozwolenie na śmierć z głodu??

    Nie w te strone.
    Ja zamiast obecnego partyjniactwa proponuje wprowadzenie
    dyscypliny, pozardku by partie polityczne przestaly rozkradac
    to panstwo (rozkradaja w postaci: odpowiedniego prawa pod
    siebie, stolkow, lapowek itp) a nas robic w bambuko.

    >Piłsudzki już raz w Polsce był, myślisz że drugi rat to by pomogło??

    Jedyne co dobre zrobil Pilsudski (nie przepadam za czerwonymi,
    stad nie jestem milosnikiem Pilsudskiego) to zamach majowy. Niestety
    nie potrafil wykorzystac tej szansy jaka dal mu zamach i teraz
    w zasadzie nie wiadomo po co on to robil. Natomiast obecna
    sytuacja polityczna Polski jest bardzo podobna do tej sprzed
    zamachu majowego.

    >Nie no mamy jeszcze oszołomów z Leperem na czele, a o UW nie będę się
    >wypowiadał. Więc kosy w dłoń i ruszamy na Warszawę, powstania czerwcowego
    >jeszcze w Polsce nie było, więc może tak wstępnie umówmy się na czerwiec.

    Oszolomstwem nic sie tu nie zalatwi.
    W Polsce powinna byc normalna, zwyczajna gospodarka rynkowa.
    potrzebujemy liberalnych rzadow. Po 1989 roku nie bylo ani
    jednego rzadu liberalnego. Caly czas mamy do czynienia z
    poprawianiem socjalizmu. Wejscie zas Polski do UE - czyli
    organizacji z gospodarka planowa - poglebi proces poprawiania
    czy wzmacniania gospodarki planowej (typowej dla socjalizmu).

    A tak na marginesie.
    Na kogo glosowales w wyborach? Czy przypadkiem nie na tych
    co obiecywali ze najwiecej dadza?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 24. Data: 2003-04-13 13:19:35
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ja slyszalem o lekarzach, ktorzy po studiach, zatrudniali
    > sie ZA DARMO w szpitalach by nie tracic kontaktu z zawodem.
    > To oczywista paranoja w kontekscie faktu, ze szpitali
    > u nas brakuje.

    Mowisz o stazu na studiach. Ale po studiach lekarze tlocza sie
    w kolejkach po specjalizacje. Na wymarzone kierunki we Wroclawiu
    pojawia sie rocznie 1 (jedno) miejsce w szpitalu - pensja 800zl
    brutto.
    Innym pozostaje praca przedstawiciela medycznego i wchodzenie
    w imieniu firm farmaceutycznych profesorkom w d...

    GreG

  • 25. Data: 2003-04-13 13:30:19
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    > wiesz, w niektorych krajach do pracy trzeba dojezdzac samochodem, bo
    > nie wszedzie masz komunikacje publiczna.

    Ojojoj. A moze w twoim stylu: "a spacerek nie laska?".

    > nie wiem jak jest we wloszech, ale w usa, o ile nie mieszasz w NYC,
    > Bostonie czy Chicago, to bez samochodu nie przezyjesz, po prostu. bo
    > tam NIE MA zadnej innej komunikacji. i w koszty zycia dodatkowo
    > wchodzi ci samochod oraz jego utrzymanie.

    Fatalna sprawa. Macie tam takie drooogie te samochody, a na paliwo
    wydajecie majatek, prawda?

    GreG

  • 26. Data: 2003-04-13 13:48:16
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    > z kilkoma pomijalnie ważnymi drobiazgami). A troszkę poważniej to mam takie
    > dziwne wrażenie, że niebawem będzie nam przeżyć jakąś krwawą rewolucję...

    Zmartwie cie, ale chyba nie. Poczytaj wiecej wypowiedzi na grupach, rozejrzyj
    sie
    w sklepie, na ulicy i w przychodni. Polak jest nauczony i wychowany, ze mu sie
    nic
    nie nalezy, nawet jak za to placi. Polak ma duzy bufor. Jeszcze wiele zlego moze
    uslyszec i wiele kopow na tylek przyjac.
    Poczytaj gazety, poogladaj telewizje - wszedzie niekompetencja, arogancja wladz,
    afery, przepychanki, napychanie kasy; z drugiej strony - na to nie ma, na tamto
    nie starcza, organizuje sie zbiorki, WOŚP-y, itd. likwiduje ulgi, podnosi
    skladki,
    akcyzy. Malo? A zobacz - Polak albo zaglosuje NIE dla Unii, albo znow wybierze
    sobie
    Krzaklewskiego i Rokite. Polak to glupi czlowiek. Polak nie reaguje naturalnie.
    Polak
    ma napisana na czole "zeruj na mnie". A cwaniacy w gajerach i tlusci
    przedsiebiorcy
    sciskaja dlonie na salonach i pija za to "ze narod glupi".

    GreG

  • 27. Data: 2003-04-13 14:27:11
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Turski" <y...@c...plukwa.net> napisał w wiadomości
    > ROTFL :) Niby jaki? Lepszy? Inny?
    Sarkazm, znasz takie słowo?? :P

    motto
    icq: 238159966

  • 28. Data: 2003-04-13 15:19:49
    Od: "heder" <h...@p...onet.pl>

    W Italii niby tak źle a jednak to Polki jeżdżą do Włoch by być służacymi nie
    odwrotnie.

  • 29. Data: 2003-04-13 15:54:30
    Od: tinta <t...@a...pl>

    Jeżdża , to prawda.
    Polki ( zazwyczaj) pracują za 700-800 euro miesięcznie.
    Mają 2 wolne popołudnia (3-5 godzin) lub jeden dzien.
    Resztę czasu są w pracy. Mają czas na spanie, ale jeśli opiekują się
    starszym człowiekiem(większość) i jest on chory (większość) to pracują
    także w nocy. I muszą wstawać na każde zawołanie, czyli nawet jak śpią to
    też są w pracy.
    policzmy, 24 godziny*7 dni w tygodniu to nam daje 168 godzin tygodniowo -10
    godzin na wolne =158 * 4 tygodnie = 632 godziny miesięcznie co daje troszkę
    powyżej 1 euro za godzinę. Do tego jest pokój i wyżywienie (z reguły mało)

    Praca we włoskim domu jest (zazwyczaj) bardzo trudna dla polek, włosi to
    (zazwyczaj) rasiści (tam trzeba pobyć żeby to zobaczyć) - i mają nas za nic
    (zazwyczaj) , mnie tłumaczono że niebieski kranik to zimna woda a czerwony
    to ciepła i pytano czy mamy w polsce telewizję chociaż służącym nie byłem
    (pomijając pierwszy rok pobytu).

    Polki więc (zazwyczaj) są traktowane jako bardziej inteligentne zwierzęta
    domowe. Jeśli pracują ze starszym człowiekiem to (zazwyczaj) mają jeszcze
    obowiązek prasowania ciuchów dla całej rodziny ( nie tylko koszul, tam sie
    prasuje majtki, skarpetki i wszystko co jest ze szmaty), sprzątania,
    gotowania i wszytskiego co można zrobić ludzkimi rękami.

    Dlaczego polki zarabiaja tak dużo? - więcej niż włoski robotnik.
    Dziadek lub babcia ma rente, albo nieruchomości, albo szmal w banku i od
    dziadka czy babci zależy gdzie to dobro trafi jak sie dziadek lub babcia
    przeniosą do włoskiej Vallhali. Dom starców kosztuje od 1000 - do 3000 euro
    (zależy od standartu) - katolicki dom starców z kolei wymaga kosmetycznej
    zmiany w testamencie (jakiej każdy się domyśla)

    Dlatego też bierze się polkę.
    Babcia (dziadek) ma osobistego pachołka co umyje tyłek o 3 nad ranem i
    zmieni prześcieradło , rodzina argument jak to się zajmuje, porządek w
    domu, poprasowane ciuchy, podlany ogród itd, itp.
    Płaci za to mniej kasy niż w domu starców itd. itp.

    > W Italii niby tak źle a jednak to Polki jeżdżą do Włoch by być służacymi
    > nie odwrotnie.

    Zapewniam Cię że większość polek za wykonywaną tam pracę solidnie sobie
    zarabia na te 1 euro za godzine.

    PS.
    W polsce jest gorzej a ruscy jeżdżą do polski

    heder wymamrotał:

  • 30. Data: 2003-04-13 16:54:18
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) GreG napisal(a) Sun, 13 Apr 2003 15:19:35 +0200:
> [...]
    >Innym pozostaje praca przedstawiciela medycznego i wchodzenie
    >w imieniu firm farmaceutycznych profesorkom w d...

    Nie. Mowie o o lekarzach po studiach, a nie studentach.
    I nie jest to plotka bynajmniej - znam to zrelacji
    lekarki, ktora tak sie zatrudnila.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)