PracaGrupypl.praca.dyskusjeTak Polska to normalny kraj.... › Re: Tak Polska to normalny kraj....
    From: tinta <t...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Tak Polska to normalny kraj....
    Date: Sun, 13 Apr 2003 17:54:30 +0200
    Sender: t...@a...pl@62.233.159.34

    Jeżdża , to prawda.
    Polki ( zazwyczaj) pracują za 700-800 euro miesięcznie.
    Mają 2 wolne popołudnia (3-5 godzin) lub jeden dzien.
    Resztę czasu są w pracy. Mają czas na spanie, ale jeśli opiekują się
    starszym człowiekiem(większość) i jest on chory (większość) to pracują
    także w nocy. I muszą wstawać na każde zawołanie, czyli nawet jak śpią to
    też są w pracy.
    policzmy, 24 godziny*7 dni w tygodniu to nam daje 168 godzin tygodniowo -10
    godzin na wolne =158 * 4 tygodnie = 632 godziny miesięcznie co daje troszkę
    powyżej 1 euro za godzinę. Do tego jest pokój i wyżywienie (z reguły mało)

    Praca we włoskim domu jest (zazwyczaj) bardzo trudna dla polek, włosi to
    (zazwyczaj) rasiści (tam trzeba pobyć żeby to zobaczyć) - i mają nas za nic
    (zazwyczaj) , mnie tłumaczono że niebieski kranik to zimna woda a czerwony
    to ciepła i pytano czy mamy w polsce telewizję chociaż służącym nie byłem
    (pomijając pierwszy rok pobytu).

    Polki więc (zazwyczaj) są traktowane jako bardziej inteligentne zwierzęta
    domowe. Jeśli pracują ze starszym człowiekiem to (zazwyczaj) mają jeszcze
    obowiązek prasowania ciuchów dla całej rodziny ( nie tylko koszul, tam sie
    prasuje majtki, skarpetki i wszystko co jest ze szmaty), sprzątania,
    gotowania i wszytskiego co można zrobić ludzkimi rękami.

    Dlaczego polki zarabiaja tak dużo? - więcej niż włoski robotnik.
    Dziadek lub babcia ma rente, albo nieruchomości, albo szmal w banku i od
    dziadka czy babci zależy gdzie to dobro trafi jak sie dziadek lub babcia
    przeniosą do włoskiej Vallhali. Dom starców kosztuje od 1000 - do 3000 euro
    (zależy od standartu) - katolicki dom starców z kolei wymaga kosmetycznej
    zmiany w testamencie (jakiej każdy się domyśla)

    Dlatego też bierze się polkę.
    Babcia (dziadek) ma osobistego pachołka co umyje tyłek o 3 nad ranem i
    zmieni prześcieradło , rodzina argument jak to się zajmuje, porządek w
    domu, poprasowane ciuchy, podlany ogród itd, itp.
    Płaci za to mniej kasy niż w domu starców itd. itp.

    > W Italii niby tak źle a jednak to Polki jeżdżą do Włoch by być służacymi
    > nie odwrotnie.

    Zapewniam Cię że większość polek za wykonywaną tam pracę solidnie sobie
    zarabia na te 1 euro za godzine.

    PS.
    W polsce jest gorzej a ruscy jeżdżą do polski

    heder wymamrotał: