PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tak Polska to normalny kraj....

  • 1. Data: 2003-04-12 21:00:18
    Temat: Tak Polska to normalny kraj....
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Od roku 1989 żyjemy w normalnym kraju (bo wcześniej był nienormalny).
    Całkiem normalną jest rzecz, że kilka milionów ludzi jest bez pracy. Całkiem
    normalnym jest to, że Ci którzy wykorzystując różne układy i dogodność
    historyczną dorobili się "legalnie" i teraz zgrywają wielkich panów
    pracodawców i śmieją się z tych którzy (lub których rodzice) takiej
    możliwości nie mieli. Zupełnie zrozumiałą rzeczą jest to, że Ci którzy
    pokończyli studia za darmo, wymyślili sobie że za studia trzeba będzie
    płacić. Najzwyklejszą rzeczą jest fakt, że człowiek który skończył studia za
    prosiaki tatusia, lub jego "legalnie" zarobione pieniądze wymaga teraz od
    sprzątaczki w firmie odziedziczonej po tatusiu aby ta była po studiach
    wyższych i biegle władała 5 językami. Najzwyklejszym pytaniem jest to zadane
    mi w zakładzie z większościowym udziałem Państwa "a kto pana przysłał?".
    Standardem stało się bycie 26 letnim człowiekiem z dwoma fakultetami i 3
    letnią praktyką "na podobnych stanowiskach". Normalną pensją Polsce jest 500
    zł dla księgowej (moja siostra tyle dostaje i się cieszy że pracuje w
    ogóle). Mam pisać dalej??
    Taak Polska to normalny kraj.

    motto
    icq: 238159966

    ps. przepraszam, ale gdzieś musiałem wylać swoją flustrację

  • 2. Data: 2003-04-12 21:08:22
    Temat: Re: Tak Polska to normalny kraj....
    Od: g...@o...pl

    Normalną pensją Polsce jest 500 zł dla księgowej (moja siostra tyle dostaje i
    się cieszy że pracuje w ogóle).

    To co Ona robi,ile ma lat i jakie ma wykształcenie? Bo o takiej stawce to
    nigdy nie słyszałam.
    pzdr.
    ---G.

  • 3. Data: 2003-04-12 21:21:20
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się cieszy że pracuje w ogóle).
    >
    > To co Ona robi,ile ma lat i jakie ma wykształcenie? Bo o takiej stawce to
    Nie no skończyła 7 klas podstawówki, nie zna w ogóle się na księgowości
    komputer nazywa kalkulatorem, a jedyny język "obcy jaki zna" to łacina
    polska, w sumie z polskiego też za dobra nie jest, do tego jest gruba,
    brzydka i zupełnie głupia. I pewnie sama jest sobie winna. Bo w końcu Polska
    to taki cudowny i przede wszystkim normalny kraj.

    motto
    icq: 238159966

  • 4. Data: 2003-04-12 21:23:07
    Od: tinta <t...@a...pl>

    Mieszkałem 8 lat we włoszech i to co mogę Ci powiedzieć ze tam np. się nie
    kończy studiów za prosiaki tatusia a za jego pieniądze(szkoły prywatne) a
    szkoły państwowe mają taki poziom że po ukończeniu pracy raczej nie
    znajdziesz.
    Mój znajomy ma firmę w branży marmurowej, zatrudnia 18 osób i nie jeździ
    mercem w garniturze tylko w drelichu na hali obrabia marmur a jego żona
    sprząta mieszkania na godziny.
    Młody człowiek po szkole dostanie w najlepszym przypadku 1000 euro wypłaty z
    czego 500 zapłaci na mieszkanie a za resztę ledwo przeżyje do następnej
    pensji.
    Większość znajomych mi osób tam ( nie polacy a włosi) miała po kilka prac by
    przeżyć - kilka prac to znaczy takich że pan informatyk po pracy jechał
    kopać ogródek czy malować ściany żeby mieć jakieś pieniądze. Ci którzy mają
    bogatych rodziców ( a niektórzy mają) mają kase a reszta po prostu ma
    rodziców którzy mogą im coś dać - dziadek zostawił dom który można sprzedać
    lub wynająć, pradziadek pomieszczenie na sklep, w ostateczności rodzice
    mają jakieś oszczędności które można zainwestować lub po prostu przejeść.

    Oczywiście też jest bezrobocie, też się sprzedaje francuzom fabryki
    z tym że na troszkę mniejszą skalę i troszke mądrzej.
    Rozumiem Twoją frustrację, sam mieszkam teraz w polsce i nie mam pracy,
    dzisiaj zapłaciłem za mieszkanie pożyczonymi pieniędzmi i nie wiem co
    będzie dalej, ale chłopie cudowne czasy komuny i gwarancji po prostu
    mineły.
    Na świecie jeśli chodzi o "słuszny ustrój" są w zasadzie 2 modele tegoż
    ustroju, - szwedzki - duże podatki i opieka państwa i amerykański - państwo
    bierze mniej ale i daje mniej, wydaje mi się że polska idzie w kierunku
    systemu dużo bierze-mało daje, ale jedyne co możemy zrobić to albo się
    przystosować ( mnie też jest cholernie ciężko) albo ......

    Polska to jest normalny kraj, to prawie normalny kraj w problemach
    ekonomicznych i nie wystarczy dotknięcie różdżki a wiele czasu na
    przemiany, zarówno ekonomi jak i naszej mentalności jako pracowników, jako
    ludzi i jako obywateli.
    Mam nadzieję że jeśli wejdziemy do unii skończą się co grubsze przekręty bo
    ktoś będzie w końcu patrzył nam na ręce i wymuszał stosowanie określonych
    praw, praw wspólnych dla wszytskich obywateli unii.

    Pozdrawiam i życzę abyś Ty i Twoja siostra znaleźli pracę.
    motto wymamrotał:

  • 5. Data: 2003-04-12 21:48:09
    Od: tinta <t...@a...pl>

    Zapewniam Cię że nie chciałbyś tych 500 euro mieszkając we włoszech.
    Za to trzeba kupić paliwo do samochodu żeby dojeżdżać do pracy,
    ubezpiecznienie, jeść ( kawa w barze od 60-80 centów), kanapka - 2 euro,
    posiłek obiadopodobny 10-15 euro ( tam sie je obiad podczas przerwy w pracy
    a nie wszyscy mogą zdążyć na obiad do domu), papierosy - marlboro 3.10 euro
    ( jesli palisz) do tego codzienne normalne wydatki, inne wydatki specficzne
    dla tego kraju - 500 euro wystarczy Ci akurat na przeżycie.
    A ten 1000 euro zarobisz w bogatszych rejonach kraju - jest mnóstwo ludzi
    którzy dostają 500 na wypłate.

    motto wymamrotał:

  • 6. Data: 2003-04-12 21:52:51
    Od: "motto" <m...@o...pl>

> [...]

    > dzisiaj zapłaciłem za mieszkanie pożyczonymi pieniędzmi i nie wiem co
    > będzie dalej, ale chłopie cudowne czasy komuny i gwarancji po prostu
    Nie ja nie chciałbym komuny...

  • 7. Data: 2003-04-12 21:57:27
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) motto napisal(a) Sat, 12 Apr 2003 23:00:18 +0200:
    >Od roku 1989 żyjemy w normalnym kraju (bo wcześniej był nienormalny).

    Bez przesady.
    Teraz jest zle, a przedtem bylo tragicznie. Ot, cala roznica.

    >Całkiem normalną jest rzecz, że kilka milionów ludzi jest bez pracy.

    To jest oczywiscie chore.
    Recepta na rozwiazanie wielu problemow obecnych (bezrobocie,
    korupcja, slabosc panstwa itp) nie jest bynajmniej powrot
    do komunizmu ani nie kontynuowanie tej durnej demokracji.
    Po prostu przydalby sie porzadny gospodarz panstwa (wlasciciel)
    i zrobil porzadek (surowe prawo karne) a nam pozwolil normalnie
    pracowac, zyc, robic biznesy (liberalne prawo gospodarcze).
    Niestety nie zanosi sie na to i dlatego czekaja nas na przemian
    rzady socjalistow (z bylej PZPR) oraz rzady socjalistow (z bylej
    Solidarnosci).

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 8. Data: 2003-04-12 21:59:23
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) g...@o...pl napisal(a) 12 Apr 2003 23:08:22 +0200:
> [...]
    >się cieszy że pracuje w ogóle).
    >
    >To co Ona robi,ile ma lat i jakie ma wykształcenie? Bo o takiej stawce to

    Ja slyszalem o lekarzach, ktorzy po studiach, zatrudniali
    sie ZA DARMO w szpitalach by nie tracic kontaktu z zawodem.
    To oczywista paranoja w kontekscie faktu, ze szpitali
    u nas brakuje.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 9. Data: 2003-04-12 22:11:37
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    > Zapewniam Cię że nie chciałbyś tych 500 euro mieszkając we włoszech.
    To chyba nie rozumiesz, ja w tej chwili nie mam nic. Dopóki pracowałem
    zdawałem się niedostrzegać problemu. Teraz nie pracuję i robię wszystko aby
    pracę znaleźć, pofatygowałem się nawet do specjalistów, aby nauczyć się
    efektywnie szukać pracy (doradca zawodowy), wyeliminować tzw. szkodliwe
    gesty (psycholog i socjolog) , zrobić profesjonalną ofertę, w końcu za
    ostatnie pieniądze kupiłem drogi garnitur, stosowne krawat, buty i zegarek
    aby ten pierwszy kontakt z pracodawcą działał na moją korzyść.
    Mówiąc krótko zrobiłem wszystko co można przeczytać na tej grupie i w innych
    poradnikach, a nawet i więcej. W końcu znajduję firmy która poszukuje mnie
    (spełniam dosłownie wszystkie stawiane wymagania i jeszcze jest zapas),
    wbijam się w garnitur za 1000 zł i jadę 200 km, a tam drugim pytaniem które
    słyszę jest, "No tak, a kto Pana przysłał??"
    Teraz rozumiesz?? To paranoja. Przez chwilę myślałem że to jakiś koszmarny
    sen, a jednak to rzeczywistość.

    --
    motto
    icq: 238159966

  • 10. Data: 2003-04-12 23:52:25
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 12 Apr 2003 23:00:18 +0200, "motto"
    <m...@o...pl> zakodował:

    >Od roku 1989 żyjemy w normalnym kraju (bo wcześniej był nienormalny).

    Co znaczy "normalny"?
    Jeżeli normę stanowi ogół, to ja nie jestem i nie chcę być normalny. I
    chcę żyć w nienormalnym (czyli innym niż większość) kraju.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775