PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szukanie pracy - podstawowa umiejętność życiowa

  • 11. Data: 2008-04-20 16:21:14
    Temat: Re: Szukanie pracy - podstawowa umiejętność życiowa
    Od: "GAL" <g...@w...pl>

    > Myślę, że w szkołach powinno się już od podstawówki (poważnie!) uczyć
    > przyszłych pracowników sztuki skutecznego zdobywania pracy.

    Nie zgadzam się .Tłumokowi nie wytłumaczysz podstaw.
    Długo tłumaczyłem jednemu aby wpisał na jakim stanowisku chciałby pracować w
    danej firmie.
    Bezskutecznie bo wciąz powtarzał, że jemu to obojętnie i dlatego nie wpisze
    na jakie stanowisko chce się przyjąc . Żenada.
    Nie wytłumaczysz też podstawowych zachowań . Przyjdzie taki na rozmowy w
    czapce z promocji piwa. Dumny z czapki.
    Aby dostać takją czapkę musi pewnie wypić kilka tysięcy litrów piwa. Buty za
    300 zł , a kurtka jakby z pijanego rumuna na placu zdarł i porwana na
    rękawie.
    Nie rozumie [albo stara się nie zrozumieć] co się do niego mówi. I wciąż do
    znudzenia powtarza, że dużo umie, ale tylko wąski zakres chce wykonywać i
    nie więcej.Już na rozmowie wstępnej potrafi obrażać.
    Kiedyś z czystej ciekawości chciałem poprowadzić 3 bezrobotnych do pracy w
    Volvo.
    Ciężko było o pracę , a Volvo wydawał się wymarzonym dla nich zakładem.
    Żaden z trzech nie dotrwał końca weryfikacji.Żaden nie posłuchał mnie do
    końca i nie wytrwał.
    Tłumokowi nie wytłumaczysz

    GAL

  • 12. Data: 2008-04-20 21:47:01
    Od: VanVonVen <vanvonven@WYTNIJ_TOinteria.pl>

    Uzytkownik Any User <u...@a...pl> raczyl wyrazic swoja opinie w

    > Tutaj może dam mały przykład z własnego życia - otóż w szkole średniej
    > miałem na ostatnim roku bardzo solidnie poprowadzony przedmiot, w ramach
    > którego przede wszystkim wpojono mi aktywną postawę, a także nauczyłem
    > się sztuki skutecznego poszukiwania pracy, słownictwa rekrutacyjnego,
    > odpowiedniego nazywania poprzednich stanowisk w CV, metod tworzenia i
    > obchodzenia różnego rodzaju testów rekrutacyjnych, walki o awans itd.

    Ciekawe, ze w szkole uczyli Cie ... walki o awans. Mozesz opisac jak
    wyglada ta walka?

    Co to znaczy OBCHODZENIE testow rekrutacyjnych? Zapoznanie sie z rekruterem
    i zaliczenie testu zaocznie czy moze wypelnienie go zgodnie z wczesniej
    poznanym szablonem.

    > Myślę, że w szkołach powinno się już od podstawówki (poważnie!) uczyć
    > przyszłych pracowników sztuki skutecznego zdobywania pracy. To taka moja
    > myśl po lekturze kilku wątków, którą chciałbym się podzielić.

    Co do szkoly sredniej i szkoly w ogole, to przede wszystkim nalezaloby ja
    zmienic pod wzgledem wyrownywania szans. Wyrownanie, ktore jest u nas to
    rownanie poziomu w dol. Nalezaloby rowniez zmienic mentalne podejscie
    spoleczestwa do pewnych rzeczy, chocby do przestrzegania prawa.

    W tym watku zostala wspomiana konkurencja, z ktora ma sie do czynienia w
    szkole. Dopoki uczniowie (a sa oni w szkole w zasadzie ostatnim ogniwem
    lancucha) beda sciagac, a cala reszta na to pozwalac to nie ma mowy o
    zdrowym spoleczenstwie. Wazne jest, aby przedstawic, ze w zyciu nie jest
    wazne kombinatorstwo (chcby bylo wyimaginowane) lecz wlasne sily i wiedza.

    --
    pozdr. VanVonVen

  • 13. Data: 2008-04-20 22:51:37
    Od: Any User <u...@a...pl>

    Zacznę od końca:

> [...]
    > nie ma mowy o zdrowym spoleczenstwie. Wazne jest, aby przedstawic,
    > ze w zyciu nie jest wazne kombinatorstwo (chcby bylo wyimaginowane)

    Kombinatorstwo to jedna z metod radzenia sobie w życiu, nie tylko w
    szkole. Jak ktoś nie umie kombinować i jednocześnie nie jest na tyle
    zdolny, aby zrobić prawdziwą karierę, to musi zapie.dalać w takich
    firmach, jak np. moja :)

    > Ciekawe, ze w szkole uczyli Cie ... walki o awans. Mozesz opisac jak
    > wyglada ta walka?

    Na tą walkę składa się szereg umiejętności. Jeśli chodzi o same te
    umiejętności jako takie, to raczej o nich wspomnieli, niż ich uczyli,
    ale mi tyle wystarczyło:

    - umiejętność obserwowania ludzi, wyczuwania ich słabych punktów i
    możliwości podejścia, "czytania między liniami" itd.

    - "postawa profesjonalisty" - czyli całokształt zachowań, jakie budzą
    szacunek i świadczą o tym, że ma się do czynienia z godnym zaufania,
    dobrze wykształconym człowiekiem - czyli po prostu umiejętność
    świadomego budowania swojego obrazu

    - znajomość różnych testów i metod rekrutacyjnych (niestety tylko tych
    prostszych), słownictwa rekrutacyjnego i wielu innych rzeczy
    pomagających zarówno w dostaniu pracy, jak i w późniejszej rekrutacji
    wewnętrznej

    - umiejętność odpowiedniego prezentowania swoich dokonań, umiejętności,
    perspektyw itp., w szczególności "pod osobę" - to się bardzo ściśle
    łączy z poprzednimi punktami

    > Co to znaczy OBCHODZENIE testow rekrutacyjnych? Zapoznanie sie z rekruterem
    > i zaliczenie testu zaocznie czy moze wypelnienie go zgodnie z wczesniej
    > poznanym szablonem.

    To przede wszystkim znajomość metod konstruowania takich testów oraz
    wiedza, jak te testy są oceniane - to po pierwsze.

    Po drugie, to umiejętność samodzielnej oceny, jaką wiedzę, profil
    psychologiczny itp., korzystnie jest posiadać w związku z testem, czyli
    np. kandydując na wyższe stanowisko o takim a takim profilu i
    oczekiwaniach wobec kandydata.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 14. Data: 2008-04-21 17:19:35
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nasuwa mi się taka myśl, że mamy w Polsce bardzo niską "świadomość
    > rekrutacyjną". Szkoły nie uczą o poszukiwaniu pracy, o metodach
    > rekrutacji i różnych innych, niezbędnych do życia umiejętnościach z tej
    > dziedziny.

    Wiedza jak wykiwać amatora na nieodpowiednim dla siebie stanowisku jest
    zapewne bardzo cenna, ale chyba w dłuższej perspektywie cenniejsza byłaby
    wiedza pozwalająca rzeczywiście nadawać się do jakiejś pracy :)

    e.

  • 15. Data: 2008-04-21 19:42:07
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fuihjv$51o$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > zapewne bardzo cenna, ale chyba w dłuższej perspektywie cenniejsza byłaby
    > wiedza pozwalająca rzeczywiście nadawać się do jakiejś pracy :)

    No ale do tego trzeba posiadac dluzsza perspektywe...

    sz.