PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skad absolwenci ze znajomoscia GSM, GPRS, UMTS?

  • 11. Data: 2005-11-07 12:12:10
    Temat: Re: Skad absolwenci ze znajomoscia GSM, GPRS, UMTS?
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Marek i Jackare... a moglibyście podać nazwy konkretnych kursów na tych
    > kierunkach związanych z tymi technologiami?

    nie wiem w szczegolach co tam jest. jest to jedna ze specjalnosci obieranych
    na elektronice bodajze po 3-cim roku. Dwoch moich kolegow to konczylo- sami
    opowiadali ze oceniaja ta specjalnosc tak sobie. Z tego co mowili i ztego co
    doswiadczylem pracujac w branzy, dobra telekomunikacja jest na AGH w
    Krakowie i na ATR w Bydgoszczy. Co do Bydgoszczy, kiedys ATR mial bliskie
    kontakty z lezaca po drugiel stronie ulicy Telfą w której pracowali ludzie
    którzy telekomunikację od strony sprzetowej po prostu tworzyli i ATR była
    naturalnym zapleczem dla Telfy.
    Byłem swego czasu jedynym w Polsce serwisantem stworzonej przez Telfę (a
    potem AT&T Telfę) centrali cyfrowej U10L pracującej w sieci TPSA. Jak pisało
    w dokumentacji centrala była projektowana na 40 lat eksploatacji i chylę
    czoła przed projektantami i konstruktorami- konstrukcja centrali
    przewidywała możliwości rozwojowe i dostosowanie do technologii które na
    poczatku lat 90-tych w Polsce nie istniały, a które otwierały się dopiero w
    latach 1998-2000.
    Nie wiem jak w tej chwili wygląda współpraca ATR z następcą AT&T Telfa czyli
    Lucent Technologies. Nadal leżą po przeciwnych stronach ulicy. mają blisko
    więc może jakaś współpraca jest... Bydgoszcz była i nadal chyba jest swego
    rodzaju zagłębiem elektroniczno-telekomunikacyjnym: Lucent, Slican, Eltra...
    --
    Jackare
    Bytom

  • 12. Data: 2005-11-07 12:36:51
    Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Użytkownik "Michał" <m...@s...net> napisał:

    > czy są w naszym kraju uczelnie z kierunkami "telekomunikacja", które
    > kształcą absolwentów mających pojęcie o GSM, GPRS, UMTS?

    Jest ich jak widać sporo, dorzucę jeszcze Politechnikę Warszawską,
    wydział elektroniki, kierunek telekomunikacja, a przedmioty - chociażby
    coś takiego:

    https://eres.elka.pw.edu.pl/eres/wwersje$.startup?Z_
    ID_PRZEDMIOTU=UMTS&Z_NR_WERSJI=1&Z_CHK=33977

  • 13. Data: 2005-11-07 12:37:08
    Od: Michał <m...@s...net>

    LPoD wrote:
> [...]
    > coś takiego:
    >
    > https://eres.elka.pw.edu.pl/eres/wwersje$.startup?Z_
    ID_PRZEDMIOTU=UMTS&Z_NR_WERSJI=1&Z_CHK=33977

    I o to chodziło, dzięki!

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 14. Data: 2005-11-07 13:50:15
    Od: "zasiu" <z...@b...spamu.gower.pl>

    > Jako, ze Wroclaw mi szczegolnie bliski... moglbys wskazac konkretne
    > kursy na EKA/EiT?

    Telekomunikacja ruchowa. / Systemy telekomunikacji ruchowej.

    Ludzie ze specjalności radiowych mają coś więcej.

    pozdr
    zasiu

  • 15. Data: 2005-11-07 17:53:33
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    BbT napisał(a):

    > "Minimum roczne doswiadczenie ...", a ze niby gdzie mam je zdobyc? Na
    > studiach? Na praktykach?

    A czemu nie? Ja wprawdzie z sąsiedniego podwórka (nie kształcę się na
    speca od telekomunikacji, lecz na programistę), ale tak co najmniej
    z rok doświadczenia mogę sobie już wpisać. [1] A na czwartym roku
    dopiero jestem.

    > gdzie zdobyc. Nawet jesli sie trafi do wlasciwej firmy, to nikt studenta
    > nie wdrozy w zagadnienia projektowe. I tak kolo sie zamyka.

    Ej no. Nie znikaj mnie teraz. :(
    Jak ktoś jest pasjonatem danej technologii, to go IMHO znajdą.
    Bo pasjonatów widać, dzielą się swoją pasją ze światem.
    A firmy które szukają pasjonatów też istnieją. :)

    [1] Nie mówię tu oczywiście o projektach robionych na uczelni, w ramach
    zaliczeń czy coś.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2005-11-07 21:17:33
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Nov 2005 14:50:15 +0100, "zasiu" <z...@b...spamu.gower.pl>
    wklepał(-a):

    >Telekomunikacja ruchowa. / Systemy telekomunikacji ruchowej.

    A czy sygnalizacja okrętowa też się tu łapie? ;)

    P.S.
    Niektórzy to mają fantazję.

  • 17. Data: 2005-11-07 21:34:40
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Wojciech Bańcer wrote:

> [...]
    > speca od telekomunikacji, lecz na programistę), ale tak co najmniej
    > z rok doświadczenia mogę sobie już wpisać. [1] A na czwartym roku

    Właśnie różnica między programowaniem a telekomunikacją, czy elektroniką
    jest zasadnicza. Do nauczenia się programowania potrzeba tylko chęci,
    komputera, internetu i ewentualnie książek. Do pozostałych wymienionych
    specjalności potrzebny jest jeszcze sprzęt pomiarowy, oraz różne elementy
    do eksperymentów.

  • 18. Data: 2005-11-07 22:02:45
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Wojciech Jaczewski napisał(a):

> [...]
    > komputera, internetu i ewentualnie książek. Do pozostałych wymienionych
    > specjalności potrzebny jest jeszcze sprzęt pomiarowy, oraz różne elementy

    Wiesz... wykłócać się za bardzo nie chcę, ale jestem zdania, że jak ktoś
    się naprawdę czymś pasjonuje, to znajdzie sposób. Takoż mój kolega, jest
    po stokroć bardziej zainteresowany sprzętem. Zbudował sobie samodzielnie
    różne układy, robociki itd. Nawet skombinował sobie dostęp do matryc
    programowalnych Xilinxa i ogólnie dużo przy sprzęcie robi.

    Oczywiście daleki jestem od stwierdzenia że to łatwe, proste i przyjemne.
    Ale jak tak patrzę po swoim kierunku, to osób które robią coś ponad
    to co mają w planie zajęć jest może 10%. Często Ci ludzie poświęcają
    się dla jednej idei, kosztem nawet ocen z innych przedmiotów.
    W najbardziej jaskrawej opozycji do nich stoją ludzie z super wynikami
    i podejściem 'jak to trudno znaleźć pracę, bo wszędzie wymagają ludzi
    z doświadczeniem'. Nie wiem... Może wymagają. A może to tylko wymówka,
    by móc iść po najmniejszej linii oporu? W moim przypadku się to
    stwierdzenie nie sprawdziło, z czego się cieszę z każdym dniem coraz
    bardziej. Dodatkowo moja praca jest pasjonująca, pełna naprawdę
    ciekawych projektów i za każdym projektem ucząca mnie czegoś
    nowego. Mam uwierzyć, że to wszystko tylko kwestia szczęścia jest?
    A osoba, która mi zlecała projekty przez ostatni rok, do czwartku
    nie wiedziała nawet jak wyglądam. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2005-11-07 23:31:36
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    BbT napisał(a):
> [...]
    aj=3

    > "Minimum roczne doswiadczenie ...", a ze niby gdzie mam je zdobyc? Na
    > studiach?
    Na studiach. Można tysiąc i jedną rzecz robić na studiach oprócz studiów.

    pozdr.
    m.

  • 20. Data: 2005-11-08 07:33:14
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Maciek Sobczyk napisał(a):

    > Na studiach. Można tysiąc i jedną rzecz robić na studiach oprócz studiów.

    O tym nie musisz mnie przekonywac. W trakcie studiow nauczylem sie kilku
    praktycznych umiejetnosci, dzieki ktorym nie jestem teraz bezrobotnym
    absolwentem. Niemniej nie byly one zwiazane z wyuczonym zawodem. Nie
    znam osoby z mojego roku i lat pobocznych, ktore znalazly by w
    Szczecinie lub okolicach pozadna praktyke. Owszem mozna sobie
    popraktykowac w TeleNecie, Tepsie, a takze w GSMach, ale praktyki te
    najczesciej sprowadzaja sie do zajec typu "przynies/wynies/pozamiataj".

    A co do samodzielnej nauki technologii mobilnej, to niestety bez dostepu
    do sprzetu i fachowego oprogramowania nie mozna zbyt wiele zrobic.
    Czytanie suchej dokumentacji nie zrobilo jeszcze z nikogo fachowca.
    Zreszta wiedze teoretyczna zdobylismy na studiach. I co z tego?

    --
    Pozdrawiam: BbT