PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rząd: płaca minimalna wzrośnie w przyszłym roku o 41 zł

  • 91. Data: 2009-06-16 17:08:06
    Temat: Re: RzÄ d: pĹ aca minimalna wzroĹ nie w przyszĹ ym roku o 41 zĹ
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 16, 6:34 pm, r...@m...com wrote:

    > Na małe odległości, głównie w wiejskich terenach, po lokalnych drogach o małym
    > natężeniu ruchu.

    No proszę. Wiem, że Wrocław wielki nie jest i drogi o małym natężeniu
    ruchu można w nim znaleźć. Ale żeby był "terenem wiejskim"?! Kolega z
    Warszawy może? ;)

    --
    mihau

  • 92. Data: 2009-06-16 17:12:08
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 16, 6:37 pm, r...@m...com wrote:

    > Sejm RP na mocy ustawy.

    Ech, a już myślałem, że wskrzesisz instytucję ukazu.

    --
    mihau

  • 93. Data: 2009-06-16 17:39:59
    Od: r...@m...com

    > No proszę. Wiem, że Wrocław wielki nie jest i drogi o małym natężeniu
    > ruchu można w nim znaleźć.

    Jaka odlegość między miejscem zamieszkania a miejscem wykonywania pracy?

    > Ale żeby był "terenem wiejskim"?! Kolega z
    > Warszawy może? ;)

    Ano

  • 94. Data: 2009-06-16 18:24:49
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 16, 7:39 pm, r...@m...com wrote:

    > Jaka odlegość między miejscem zamieszkania a miejscem wykonywania pracy?

    Pisałem już: około 10km. Mieszkanie na peryferiach, miejsce pracy na
    przedmieściu po przeciwnej stronie centrum. Trasa głównie poza
    ulicami, żeby uniknąć ruchu samochodowego, krawężników i innych
    przeszkód.

    Jakoś dało się jeździć i latem i zimą.

    Przedtem i potem jeździłem też innymi trasami. Z innego mieszkania i
    do innej pracy, również przez ścisłe centrum miasta. Nikt mi nie
    wmówi, że się nie da. Ba, nieraz zdarzało się z laptopem na plecach.

    --
    mihau

  • 95. Data: 2009-06-16 19:48:11
    Temat: Re: płaca minimalna wzrośnie w przyszłym roku o 41 zł
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości
    > http://biznes.onet.pl/5,1561353,prasa.html

    > To są zwykłe kpiny!
    >
    > Podwyżka powinna polegać na pomnożeniu dotychczasowej płacy minimalnej x3.
    >
    > Wtedy by starczyło na utrzymanie się w np. w Warszawie, Krakowie itp.

    Urzędowe ustalanie płacy minimalnej to jest kpina władzy ludowej z niezbyt
    rozgarniętej klasy robotniczej, bo jeden z drugim sądzi, że władza się o niego
    troszczy, a jest dokładnie odwrotnie.
    Pracownik nie dostanie ani grosza więcej niż uhandluje u pracodawcy i jak ma
    "pecha", że uhandlowana kwota jest niższa od tzw. minimalnej to pracuje na
    czarno z wszelkimi tego konsekwencjami.
    Czyli "ochrona" polega na tym, że ci, którzy jej najbardziej potrzebują
    (najmniej warci na rynku pracy) nie mają możliwości skorzystania z niej.
    Jest oczywiście mozliwość pracowania na czarno a po skonczeniu pracy donos do
    PIP i sąd pracy, ale trudno tu znaleśc tzw. godność człowieka, którą podobno ten
    system ma chronić.

    --
    andreas

  • 96. Data: 2009-06-16 19:53:31
    Temat: Re: RzÄ?d: p??aca minimalna wzro??nie w przysz??ym roku o 41 z??
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-16, s...@v...pl <s...@v...pl> wrote:

    [...]

    > A kto powiedział że płaca minimalna ma nie podążać za inflacją?

    Zadam bardzo poważne pytanie - uważasz, że regulacje ustawowe,
    a konkretnie płaca minimalna, to jedyna przeszkodza stojąca
    na drodze powszechnego szczęścia i dobrobytu w tym kraju?

    Naprawdę uważasz, że można tego rodzaju rzeczy ustawwowo nakazać?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 97. Data: 2009-06-16 20:27:48
    Temat: Re: RzÄ?d: pı?aca minimalna wzroı?nie w przyszı?ym roku o 41 zı?
    Od: r...@m...com

> [...]
    > na drodze powszechnego szczęścia i dobrobytu w tym kraju?
    >
    > Naprawdę uważasz, że można tego rodzaju rzeczy ustawwowo nakazać?

    Oczywiście że tak.

    Gdyby ustawowo ograniczyć maksymalną cenę miesięcznego wynajmu 1m2 mieszkania
    np do 50 zł i płacę minimalną podnieść do tych 3000 zł netto, to nie było by
    możliwości zaistnienia sytuacji że pracującego człowieka nie jest stać na
    samodzielne utrzymanie się.

  • 98. Data: 2009-06-16 20:31:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    r...@m...com pisze:

> [...]
    > możliwości zaistnienia sytuacji że pracującego człowieka nie jest stać na

    I proponuję jeszcze wprowadzić maksymalną cenę na nowy samochód: 10
    tysięcy zł. Aby każdy pracujący mógł nim dojeżdżać do pracy.

    --
    Liwiusz

  • 99. Data: 2009-06-16 20:35:08
    Od: r...@m...com

    >   I proponuję jeszcze wprowadzić maksymalną cenę na nowy samochĂłd: 10
    > tysięcy zł. Aby każdy pracujący mógł nim dojeżdżać do pracy.

    Nie musi być nowy,

    Ale ustawowo należało by dostosować wysokość opłaty za ubezpieczenie OC do
    wysokości zarobków.

  • 100. Data: 2009-06-16 20:41:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-16, r...@m...com <r...@m...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > możliwości zaistnienia sytuacji że pracującego człowieka nie jest stać na

    Ale i nie byłoby pracujących na umowę o pracę ludzi, ani wynajmujących mieszkań.
    Wybacz, ale naprawdę jesteś aż takim za przeproszeniem idiotą, żeby myśleć,
    to wszystko da się załatwić decyzją urzędniczą?

    Zaczynam poważnie myśleć, że skoro tak poruszasz ten temat, to widocznie nikt nie
    uważa
    że jesteś wart więcej niż obecna minimalna krajowa. I żadne zapisy ustawowe tego nie
    zmienią. Chcesz coś zmienić, zacznij od siebie i nie zwalaj winy na "wyzyskujących"
    pracodawców.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl