PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rząd: płaca minimalna wzrośnie w przyszłym roku o 41 zł

  • 111. Data: 2009-06-17 09:29:13
    Temat: Re: Rząd: płaca minimalna wzrośnie w przyszłym roku o 41 zł
    Od: wloochacz <n...@n...dgbit.pl>

    Marcin pisze:
    /ciach/
    > Mieszkanie 40m2 w Wawie to 300tys zl czyli comiesieczna rata 2000zl.
    > Mi sie nalezy 5tys zl. Mam wymagania i Tusk ma mi zapewnic byt.
    > Marzy mi sie mieszkanie 45m2 + Golf II a moze nawet III
    A myślałem, że pokolenie PGR (mi się należy, bo tak!) wymarło... o ja
    gupi...

    --
    wloochacz

  • 112. Data: 2009-06-17 10:30:00
    Temat: Re: RzĂ ?d: pÄą?aca minimalna wzroÄą?nie w przyszÄą?ym roku o 41 zÄą?
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 17, 10:05 am, "Emka" <e...@o...eu> wrote:

    > Myślę, że jeśli ktoś ma w perspektywie zarobki jedynie w wysokości pensji
    > minimalnej i utrzymanie za to 4-osobowej rodziny + spłata kredytu, to nie
    > bierze się ani za żeniaczkę, ani za płodzenie dzieci, ani za kredyt.

    Jak to nie? Przecież dzieci biorą się z miłości, a nie jakiegoś
    liczenia pieniędzy!
    Dzieci się zrobi, a potem Tusk ma zadbać, by miały co jeść!

    --
    mihau

  • 113. Data: 2009-06-17 11:35:20
    Temat: Re: RzĂ ?d: p??aca minimalna wzro??nie w przysz??ym roku o 41 z??
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > To żart? Czy co? Może bajka? ;)

    < ciach >
    no to dawaj uk:
    minimalna stawka to 5,73 (albo 79, nie pamiętam) na godzinę.
    załozmy 37,5-godzinny tydzień pracy, czyli 5 dni bez nadgodzin
    netto to daje 9633 funciaki rocznie, czyli 802 miesięcznie.
    to jest kwota która pozwala na spłacenie kredytu na mieszkanie w 40 lat
    (nie pamiętam dokładnie jakie, ale tyle płaci mój kumpel z pracy).
    oczywiście mozesz dowolnie rozdysponować te kasę, mozesz miec partnera
    który też zarabia minimum (i wtedy spokojnie zyjecie), mozesz robić
    nadgodziny
    samochód - kupno od kilkuset do <prawie nieskończoność>, z czego te
    tańsze autka to utrzymanie na poziomie 100 tax, 300 ubezpieczenie i 25
    (plus ew. robocizna i częsci) za mot rocznie.
    i tak dalej i tak dalej. wiadomo że to minimum i ze za dużo się nie
    oszczędzi, ale możliwości są.
    na marginesie, to tesco jest dość popularna siecią sprzedaży w UK,
    jedyne czego nie posiadaja w ofercie to linie lotnicze i samochody, tak
    to mozesz kupić praktycznie wszystko (telefony - w tym linia czy internet)
    w polsce przy najnizszej to sie zastanawiasz który rachunek zapłacic w
    tym a ktory w nastepnym miesiącu

  • 114. Data: 2009-06-24 19:24:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h1a2en$rj5$1@inews.gazeta.pl Marcin <m...@o...pl>
    pisze:

    > Przykladowo masz rodzine, Ty, zona i 2xdzieci.
    Z płacą minimalną nie zakłada się rodziny.

    --
    Jotte

  • 115. Data: 2009-06-24 21:07:54
    Od: r...@m...com

    > W wiadomości news:h1a2en$rj5$1@inews.gazeta.pl Marcin <m...@o...pl>

    > Z płacą minimalną nie zakłada się rodziny.

    A z jaką płacą wg ciebie się zakłada?

  • 116. Data: 2009-06-24 22:41:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:67c0.00000188.4a4295aa@newsgate.onet.pl
    r...@m...com <r...@m...com> pisze:

    > A z jaką płacą wg ciebie się zakłada?
    Z taką, żeby móc rodzinie zapewnić przyzwoity byt, to proste.

    --
    Jotte

  • 117. Data: 2009-06-24 22:58:47
    Od: r...@m...com

    > W wiadomości news:67c0.00000188.4a4295aa@newsgate.onet.pl

    > Z taką, żeby móc rodzinie zapewnić przyzwoity byt, to proste.

    Konkretnie jaką kwotę netto miesięcznie masz na myśli?

  • 118. Data: 2009-06-24 23:04:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:67c0.000001a1.4a42afa7@newsgate.onet.pl
    r...@m...com <r...@m...com> pisze:

    > Konkretnie jaką kwotę netto miesięcznie masz na myśli?
    Nie ma konkretnej kwoty.
    Przecież zależy gdzie ta rodzina ma funkcjonować, czy masz już mieszkanie,
    jak duża ma być ta rodzina, jakie masz rezerwy finansowe itp. - cała masa
    czynników.
    Ale jakby nie było to z minimalną nie ma szans, za to się ledwie samemu
    przewegetuje a i to nie zawsze, chyba rozumiesz.

    --
    Jotte

  • 119. Data: 2009-06-25 06:05:36
    Temat: Re: RzĂ ?d: pÄą?aca minimalna wzro??nie w przysz??ym roku o 41 z??
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:67c0.00000188.4a4295aa@newsgate.onet.pl

    > Z taką, żeby móc rodzinie zapewnić przyzwoity byt, to proste.

    Pogląd bardzo dziwaczny. Gdyby się do niego zastosować, to ludzkość
    dawno by wyginęła. W ogóle dzisiejsze bogactwo niektórych państw to
    jakiś marny ułamek procenta historii ludzkości, zawsze było tak, że
    ludzie rodzili się w biedzie, umierali w biedzie, a życia na poziomie
    dzisiejszego minimum socjalnego doświadczali tylko niektórzy. Niemniej
    jednak zwykle biedota rozmnażała się najszybciej. Jest to naturalne
    zjawisko, że wraz z bogaceniem się, chęć do posiadania dzieci spada.

    I jeszcze jedno - co, jeśli ktoś zarabiał dobrze, założył rodzinę, a
    potem stracił pracę? Przestał mieć pozwolenie społeczne na posiadanie
    rodziny?

    --
    Liwiusz

  • 120. Data: 2009-06-25 14:40:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h1v43i$t2p$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Pogląd bardzo dziwaczny.
    Nie, jest bardzo logiczny i wielu już do niego dorosło.

> [...]

    > biedzie, umierali w biedzie, a życia na poziomie dzisiejszego minimum
    > socjalnego doświadczali tylko niektórzy. Niemniej jednak zwykle biedota
    Tak samo jak szczury, karaluchy itp.
    Fakt obiektywnego istnienia jakiegoś zjawiska nie oznacza, że jest ono
    pożądane. Przykładem choćby Chiny, Indie.
    Bieda rodzi biedę. Po co tworzyć nowych nędzarzy? Na ile odpowiedzialni są
    rodzice postępujący wg zasady "dał bóg dzieci, da i na dzieci"?

    > Jest to naturalne zjawisko, że wraz z bogaceniem się, chęć do posiadania
    > dzieci spada.
    Chęć ta ulega po prostu racjonalizacji.
    Zauważ, że wystarczy aby poziom _cywilizacyjny_ przeciętnego obywatela się
    podniósł (i nie chodzi wyłącznie o możliwość skorzystgania z dóbr
    materialnych, ale o stopień świadomości), a dzietność gwałtownie spada,
    niekiedy poniżej wartości odtworzeniowej populacji.

    > I jeszcze jedno - co, jeśli ktoś zarabiał dobrze, założył rodzinę, a potem
    > stracił pracę? Przestał mieć pozwolenie społeczne na posiadanie rodziny?
    Społeczne dowody słuszności jakoś do mnie nie przemawiają. Zapewne z racji
    świadomości jakości intelektualnej przeciętnego obywatela.
    Ale myślący człowiek zdaje sobie sprawę z tego, że może stracić pracę,
    zachorować, mogą mu z różnych przyczyn ustać (czasem nieoczekiwanie) funkcje
    życiowe. I - jeśli jest odpowiedzialny - zabezpiecza na ile może swoją
    rodzinę przed skutkami takich zdarzeń. Jeśli zaś nie jest w stanie tego
    zrobić - nie powinien zakładać rodziny.

    --
    Jotte