PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy na czas określony z winy pracodawcy

  • 1. Data: 2004-11-02 18:05:44
    Temat: Rozwiązanie umowy na czas określony z winy pracodawcy
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Właśnie dostałem wypowiedzenie :( Ze względów ekonomicznych rozwiązano
    sekcję, w której pracowałem. Umowa była na czas określony - 1 rok, do
    końca stycznia. Czy w takim wypadku należy się jakaś odprawa, czy odprawy
    przysługują tylko w przypadku umów na czas nieokreślony ?

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 2. Data: 2004-11-02 19:33:09
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jaQbek" <a...@n...koncu.postu> napisał w wiadomości
> [...]
    > końca stycznia. Czy w takim wypadku należy się jakaś odprawa, czy odprawy
    > przysługują tylko w przypadku umów na czas nieokreślony ?

    Tylko w przypadku umowy na czas nieokreślony.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 3. Data: 2004-11-02 20:23:37
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    i w przypadku , gdy pracodawca zatrudnia min. 20 osob
    pozdrawiam

    Ewa (Kraków)
    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 4. Data: 2004-11-03 12:42:35
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 02 Nov 2004 19:05:44 +0100, na pl.praca.dyskusje, jaQbek napisał(a):

> [...]
    > końca stycznia. Czy w takim wypadku należy się jakaś odprawa, czy odprawy
    > przysługują tylko w przypadku umów na czas nieokreślony ?

    Jeżeli masz to napisane, czarno na białym, że chodzi o przyczyny
    ekonomiczne i zmniejszenie zatrudnienia to odprawa się należy[20 osób]
    Zobacz co napisali w podstawie prawnej - jeżeli ustawa o zwolnieniach
    grupowych to dobrze, a jak kodeks pracy to po odprawie.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 5. Data: 2004-11-03 14:03:08
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 2 Nov 2004 20:33:09 +0100, "pawelWN"

    >Tylko w przypadku umowy na czas nieokreślony.

    Bzdura. Nie ma takiego ograniczenia w ustawie.
    Problemem tylko przy umowie na czas określony jest tylko udowodnienie
    przyczyny, bo wypowiedzenie nie musi mieć uzasadnienia.

    Oczywiście firma musi zatrudniać powyżej 20 osób a w umowie o pracę
    musi być klauzula o możliwości jej wypowiedzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2004-11-03 14:03:49
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 3 Nov 2004 13:42:35 +0100, MEva <x...@x...pl>
    zakodował:

    >jak kodeks pracy to po odprawie.

    Nie po odprawie, tylko trzeba się odwołać do sądu pracy ;)

  • 7. Data: 2004-11-03 15:45:56
    Temat: Re: Rozwišzanie umowy na czas okre?lony z winy pracodawcy
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.pl>

    > Bzdura. Nie ma takiego ograniczenia w ustawie.

    Przejrzałem ustawe dokladnie i rzeczywiscie masz rację.

    > Problemem tylko przy umowie na czas określony jest tylko udowodnienie
    > przyczyny, bo wypowiedzenie nie musi mieć uzasadnienia.

    Tylko po co ktos wpisuje taki powod w wypowiedzeniu umowy na czas okreslony
    ?

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 8. Data: 2004-11-03 16:56:03
    Temat: Re: Rozwišzanie umowy na czas okreœlony z winy pracodawcy
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dnia Wed, 03 Nov 2004 15:03:08 +0100, Kaizen <x...@c...sz> napisał:

> [...]
    >
    > Oczywiście firma musi zatrudniać powyżej 20 osób a w umowie o pracę
    > musi być klauzula o możliwości jej wypowiedzenia.

    Firma zatrudnia obecnie ok 130 osób, może trochę więcej. Umowa na czas
    określony (1 rok) z możliwością rozwiązania za 2 tyg. wypowiedzeniem.
    Wypowiada ją pracodawca ze względu na likwidację stanowiska - czy
    jakakolwiek odprawa w takiej sytuacji się należy ?

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 9. Data: 2004-11-03 16:58:45
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dnia Wed, 3 Nov 2004 13:42:35 +0100, MEva <x...@x...pl> napisał:

> [...]
    > Zobacz co napisali w podstawie prawnej - jeżeli ustawa o zwolnieniach
    > grupowych to dobrze, a jak kodeks pracy to po odprawie.

    Zwalniają tylko mnie :( - w sekcji, której rozwiązują, było nas dwóch,
    druga osoba została wchłonięta przez inną sekcję. Więc o zwolnieniach
    grupowych raczej nie może być mowy

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 10. Data: 2004-11-03 19:17:43
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy na czas okre?lony z winy pracodawcy
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    > Wypowiada ją pracodawca ze względu na likwidację stanowiska - czy
    > jakakolwiek odprawa w takiej sytuacji się należy ?

    wlasnie i dopiero teraz napisales najwazniejsze

    jesli umowa jest na 1 rok z klauzula o 2 tygodniowym wypowiedzeniu, to
    pracodawca nie musi nawet podawac przyczyny, a zadna odprawa sie nie nalezy