PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re:Informatycy

  • 11. Data: 2002-08-24 21:06:17
    Temat: Re: Re:Informatycy
    Od: "Sototh" <s...@p...fm>

    > Zacznijmy od definicji słowa "informatyka" - to nauka z ozbieraniu i
    > przetwarzaniu informacji. Dobry informatyk w pełni tego słowa znaczeniu
    > to nie koder-programista, tylko osoba, która potrafi zaprojektować jakiś
    > system, wie gdzie są jego wąskie gardła itp.

    Za wiem.onet.pl:

    "Informatyka, obejmuje: 1) dyscyplinę naukową i gałąź wiedzy, dotyczące
    przetwarzania informacji przy użyciu środków technicznych (komputerów).
    Obejmuje m.in.: podstawy konstrukcji maszyn cyfrowych, podstawy
    programowania, teorie języków programowania, teorię systemów operacyjnych,
    podstawy organizacji banków danych, teorię sieci teleinformatycznych,
    podstawy użytkowania elektronicznych maszyn cyfrowych. Opiera się na
    zasobach pojęć podstawowych i metod zaczerpniętych z logiki formalnej,
    algebry, lingwistyki matematycznej, teorii procesów przypadkowych,
    statystyki matematycznej itp.

    2) dziedzinę działalności gospodarczej związaną z produkcją komputerów i ich
    oprogramowania, budową systemów informatycznych i ich zastosowaniami w
    gospodarce. W perspektywie informatyka obejmować będzie sterowanie procesami
    technologicznymi, transportowymi itp."

    I jeszcze:

    "informatyka (na wzór automatyka od łc. informare, -atum 'obrazowo opisać')
    1. nauk. ogół metod tworzenia, przetwarzania i przekazu informacji,
    wykorzystywanych m.in. w technice, ekonomii, genetyce. 2. nauka zajmująca
    się komputerami oraz tworzeniem, przekształcaniem i przekazywaniem
    informacji (danych), tworzeniem programów wykorzystujących zawarte w nich
    informacje do określonych działań."

    Jak więc widać twoja definicja jest MOCNO okrojona...

    greetz

    Sototh

  • 12. Data: 2002-08-24 21:14:11
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    to samo pisałem w poprzednim poście !!!!!!!!

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 13. Data: 2002-08-24 21:19:22
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > Zadam ci proste pytanie - wolisz cos sprzedac za 500zl i "psuc rynek" czy
    > wolisz byc solidarna i nic nie sprzedac?

    Rafał i potem mamy bezrobotnych informatyków z dyplomami niestety !!!

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 14. Data: 2002-08-24 23:40:13
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako eTerNity pisująca spod adresu

    > A na programiste musisz konczyc?
    > Na kazdego mozesz "przyuczyc"...
    > a nie musisz konczyc studiow zeby byc dobrym.

    Czytaj ze zrozumieniem co napisałam - ok? Programisty tez nie uważam za
    inforamtyka w pełni tego słowa zznaczeniu.

    > Np moja specjalnosc :
    > Systemy Inf Wspomagania Decyzji
    > Politechnika Warszawska

    jak najbardziej

    > Zajmuje sie glownie przetwarzaniem danych,
    > a nie projektowaniem.

    właśnie o to chodziło.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 15. Data: 2002-08-24 23:46:23
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Excile pisująca spod adresu
    <d...@k...net.pl> napisała:

    > Dosc ostre slowa w swojej wymowie i wydaje mi sie ze niektorzy moga
    > sie troche obrazic badz poczuc urazeni.

    Nie to było moim zamiarem.

    > Widze po swoich kolegach, ze
    > latwiej jest tym ktorzy skonczyli studia informatyczne, latwiej jest
    > zdobyc prace bo moga wpisac w CV , ze skonczyli Politechnike:)
    > Natomiast jesli chodzi o rozwiazywanie problemow, wykonywanie
    > jakiegos zadania to zupelnie inna spraw. jak w innych zawodach liczy
    > sie przede wszystkim czlowiek i to jak mysli kojarzy, a kojarzenie i
    > myslenie analityczne jest moim zdaniem najwazniejsze w pracy
    > informatyka, progamisty, administratora czy innego dziwolaga
    > zwiazanego z komputerami:)

    Zgadzam się z Tobą w pełni. Ale nie nazwałabym osoby, która jest
    wyłącznie administratorem sieci - informatykiem. Komputerowcem,
    administratorem itp owszem, ale nie inforamtykiem w pełni.

    Równiez nie wystarczy skończyć inforamtyki, żeby być dobrym. Trzeba mieć
    do tego smykałkę, lubic to, pracować w tym itp.

    > DC
    > mrg historii aktualnie wykonujacy zawod malpki albo dowolnej osoby

    Wiesz, że nie o obrażenie Ciebie mi chodziło.
    Ale czy możesz o sobie powiedzieć, ze jestes informatykiem?
    Że rozwiązałbyś problemy nie dotyczące Twoje konktretnej sieci tylko
    czegoś innego?
    Nie sądzę, ale nie dlatego, że uważam Cię za głupiego albo coś, nie...
    Dlatego, że się tego nie uczyłeś, nie pracowałeś w tym itd.
    Rany ale namotałam...

  • 16. Data: 2002-08-24 23:49:13
    Temat: Re: Informatycy
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Samotnik pisująca spod adresu
    <s...@s...eu.org> napisała:

    > A co się Tobie wydaje, że się tak nadymasz? Już możesz wypuścić.

    nic mi się nie wydaje. Skończyłam informatykę, ale nie jestem
    informatykiem w pełni tego słowa znaczeniu. Proste?

  • 17. Data: 2002-08-25 01:34:02
    Od: "Jarek" <p...@g...indigo.ie>

    <i...@t...pl> wrote in message
    > Czytam to co Panowie piszecie i zastanawiam się, dlaczego
    > sami psujecie sobie rynek?? Podobna sytuacja jest w branży
    > rozrywkowej. Tam pojawiają się zepoły z powietrza, które
    > grają za 400-500 zł całą noc (2 osoby) a potem klient płacze,
    > ze ich zatrudnił, bo żal było mu wydać 1000 złotych.
    I co ? Czy to nie wina klienta ktory chcial sobie kupic Matiza zamias BMW.
    Dotal to za co placil ?

    Jak to powiedzial poeta: Jeszcze sie taki nie narodzil co by kazdemu
    dogodzil.

    pozdrawiam, Jarek.

    ==========================
    icq;45457538

  • 18. Data: 2002-08-25 11:01:47
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    Xena" <t...@l...com.pl> wrote in message
> [...]

    > Równiez nie wystarczy skończyć inforamtyki, żeby być dobrym. Trzeba mieć
    > do tego smykałkę, lubic to, pracować w tym itp.

    tak czytam i czytam co masz na ten temat do powiedzenia... i widzę że
    piszesz wierutne bzdury, brr... tak jakby internista, czy stomatolog nie
    byli lekarzami, bo Lekarzem może być tylko ten co umie wszystko - operacje
    na otwartym sercu, założy plombe, przepisze maść na wysypkę. bzdury.

    pozdrówka,
    Slavo

  • 19. Data: 2002-08-25 15:23:20
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Xena <t...@l...com.pl> wrote:

    > nic mi się nie wydaje. Skończyłam informatykę, ale nie jestem
    > informatykiem w pełni tego słowa znaczeniu. Proste?

    Rozróżnij to co Ty myślisz/czujesz/uważasz od tego co myślą inni.
    A jeśli nie wygłaszasz publicznych opinii, tylko własne (imho śmieszne)
    widzimisię, to racz dopisać, że jest to Twoje widzimisię.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 20. Data: 2002-08-25 16:03:18
    Od: "matt" <m...@g...home.pl>

    > rozrywkowej. Tam pojawiają się zepoły z powietrza, które
    > grają za 400-500 zł całą noc (2 osoby) a potem klient płacze,
    > ze ich zatrudnił, bo żal było mu wydać 1000 złotych. Czy nie

    no przeciez to R E W E L A C J A . przeciez taki klient od tego czasu bedzie
    szukal profesjonalistow i z radoscia placil 1000 albo wiecej.

    matt