PracaGrupypl.praca.dyskusje › zatrudnianie małżonka

  • 1. Data: 2002-08-24 10:59:44
    Temat: zatrudnianie małżonka
    Od: "Michał Pawlak" <m...@p...fm>

    czy można prowadząc działalność gospodarczą zatrudnić na jakieś stanowisko
    swojego małżonka
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-08-24 11:47:50
    Temat: Odp: zatrudnianie małżonka
    Od: "kabo" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Pawlak" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    > czy można prowadząc działalność gospodarczą zatrudnić na jakieś stanowisko
    > swojego małżonka
    > pozdrawiam.

    Z tego co wiem (ale nie na 100% ) to nie mozna.
    moze byc "osobą wspolpracujacą z osobą prowadzącą działalność",

    pozdr.

  • 3. Data: 2002-08-24 14:53:48
    Temat: Re: zatrudnianie małżonka
    Od: "Łukasz M. Krupiński \(tekkdevil\)" <S...@U...NET>

    "Michał Pawlak" <m...@p...fm> wrote in message
    > czy można prowadząc działalność gospodarczą zatrudnić na jakieś
    stanowisko
    > swojego małżonka

    Osoba prowadzaca dzialalnosc gospodarcza nie moze zatrudnic nikogo, w
    stosunku do kogo posiada stosunek alimentacyjny, tzn. wspolmalzonka,
    dziecka, rodzica etc.

    --
    -[ Łukasz M. Krupiński ]-¤-[ s...@u...net ]-
    -[ http://www.Unit01.NET/ ]-¤-[ SraduGadu#2999154 ]-

  • 4. Data: 2002-08-24 15:00:07
    Od: " Yattaman" <y...@a...net.pl>

    Użytkownik "Łukasz M. Krupiński (tekkdevil)" <S...@U...NET> napisał
    w wiadomości news:ak86km$mcd$1@news2.tpi.pl...

> [...]
    >
    > Osoba prowadzaca dzialalnosc gospodarcza nie moze zatrudnic nikogo, w
    > stosunku do kogo posiada stosunek alimentacyjny, tzn. wspolmalzonka,

    Zapytam przy okazji -

    Jeśli dajmy na to, chciałbym zatrudnić rodzica, z tego wynika, ze nie
    mogę, ale gdybym np. był właścicielem firmy, a szefem byłby np. sąsiad,
    osoba dla mnie formalnie zupełnie obca i on by zatrudnił, jako szef,
    mojego rodzica ? Czy taki ukłąd moze być ? Czy to się da w miarę łatwo i
    legalnie zrobić ?
    Bardzo mnie to interesuje.

    --
    Y.

  • 5. Data: 2002-08-25 00:08:46
    Od: "Łukasz M. Krupiński \(tekkdevil\)" <S...@U...NET>

    " Yattaman" <y...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
    > osoba dla mnie formalnie zupełnie obca i on by zatrudnił, jako szef,
    > mojego rodzica ? Czy taki ukłąd moze być ? Czy to się da w miarę łatwo i

    Mozna. ;>

    Powiem wiecej - jezeli wlascicielkami firmy sa dwie siostry (nazwijmy je
    Anna i Beata), to Anna nie moze w tej firmie zatrudnic swojego meza, ale
    Beata meza Anny zatrudnic moze. I w druga strone - Anna moze zatrudnic meza
    Beaty, mimo ze de facto wychodzi na to, ze maz Anny (lub Beaty) pracuje w
    firmie siostr (zon). ;]

    Pozdrowienia.

  • 6. Data: 2002-08-25 07:55:35
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik " Yattaman" <y...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > osoba dla mnie formalnie zupełnie obca i on by zatrudnił, jako szef,
    > mojego rodzica ? Czy taki ukłąd moze być ? Czy to się da w miarę łatwo i

    Prawo gospodarcze nie zna pojecia "Szef". W spółce z o.o. lub S.A. oprócz
    właścicieli (udziałowców, akcjonariuszy) istnieje Zarząd i on zatrudnia
    pracowników, ale pewnie nie o taką firmę Ci chodzi. W prywatnej firmie
    której włascicielem jest osoba prowadzaca działalność gospodarczą, lub
    właścicielem jest spółka jawna (cywilna) nawet jeżeli istnieje Zarzad jest
    on zgodnie z prawem gospodarczym traktowany jako dział firmy np. Dział zbytu
    czy marketingu. Formalnie zatrudnia właściciel i nie może zatrudnić członków
    najbliższej rodziny jako pracowników.

    Wiesiek

  • 7. Data: 2002-08-25 08:18:26
    Od: " Yattaman" <y...@a...net.pl>

    (odpowiedzi różne)

    Dzieki za podpowiedzi, już mniej-więcej czaję, jak kombinować w razie
    potrzeby... Tylko zgodnie z prawem oczywiście.

    Y.