PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie w sprawie placenia skladek zusu.

  • 1. Data: 2005-02-18 22:13:18
    Temat: Pytanie w sprawie placenia skladek zusu.
    Od: "Abakus" <s...@w...pl>

    Witajcie:)
    Mam pytakno z dniem pierwszego marca bede na wypowiedzeniu grupowym, powinno
    byc 3 miesieczne ale jest skrucone do miesiaca,
    pracodawca za jeden miesiac odprowadzi skladni do zusu, ale za dwa kolejne
    miesiace ten obowiazek bedzie spoczywal na mnie, pieniadze pracodawca
    przeleje na ten cel na moje konto. a po tych dwuch miesiacach bede mial rok
    zasilku czy jak przez te dwa miesiace nie oplace tej skladki beda jakies
    kosekwencje??? typu zasilku nie dostane???
    Pozdrawiam Abakus

  • 2. Data: 2005-02-19 10:06:35
    Temat: Kontynuacja ubezpieczenia ? - Pytanie w sprawie placenia skladek zusu.
    Od: LbdPal <r...@w...pl>

    Dziwna to sprawa zeby byly pracownik sam placil skladki do ZUS?
    Ja znam tylko jedna mozliwosc kiedy byly pracownik placi
    sobie skladke do ZUS - to tzw. "kontybuacja ubezpieczenia"
    i placic sie ja zdaje się od najnizszej podstawy.

    Moze o to chodzi takze w tym wypadku?

    Powienes sie udac do ZUS i dokladnie zapytac.

  • 3. Data: 2005-02-19 11:27:35
    Temat: Re: Pytanie w sprawie placenia skladek zusu.
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Abakus <s...@w...pl> wystukał[a]:
> [...]
    > miesiacach bede mial rok zasilku czy jak przez te dwa miesiace nie
    > oplace tej skladki beda jakies kosekwencje??? typu zasilku nie

    hm... myślę, iż nie rozumiesz kiedy odprowadza się składki ZUS.
    To nie jest tak, że za każdy miesiąc pracodawca odprowadza składki.
    Składki odprowadzane są od *wypłaty*. Jeżeli w miesiącu nie ma wypłaty
    wtedy pracodawaca nie wykazuje żadnych składek, a jeżeli w miesiącu są
    dwie np. 10-tego 100 zł, i 20-tego 500 zl, wtedy za ten miesiąc
    pracodawca wykazuje kwotę 600 zł.(oczywiście podstawę).
    Jeżeli więc w marcu dostaniesz odprawę, pensję za marzec i inne
    rzeczy... wtedy pracodawca od tych wszystkich zsumowanych rzeczy za
    miesiąc marzec (co nastapi w kwietniu) przekaże składki do ZUS.
    Jeżeli z końcem marca upłynie okres wypowiedzenia, wtedy od 1 kwietnia
    pracodawca wyrejestruje cię z ubezpieczeń.

    A co do zasiłku dla bezrobotnych - to chyba jest tak, że liczą ci jakbyś
    pracował jeszcze dwa miesiące czyli tak jak przy normalnym
    wypowiedzeniu. (inf. o skróconym okresie wypowiedzenia jest podana na
    świadectwie pracy.)

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2005-02-19 16:30:19
    Od: "Abakus" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Nikiel napisał w wiadomości

    > Jeżeli z końcem marca upłynie okres wypowiedzenia, wtedy od 1 kwietnia
    > pracodawca wyrejestruje cię z ubezpieczeń.

    Chyba nie do konca, bo w miesiacu styczniu pracownicy ktorzy tez byli na
    miesiecznym wypowiedzeniu takim jak ja bede do lutowej pensji maja doloczona
    kwote za dwa miesiace w ktorych nie beda pracowac i skladki musza oplacic
    sami.

> [...]
    > pracował jeszcze dwa miesiące czyli tak jak przy normalnym
    > wypowiedzeniu. (inf. o skróconym okresie wypowiedzenia jest podana na

    Czyli placenie skladek nie ma nic wsplnego z otrzymywaniem zasilku?

    Dzieki za odpowiedzi i pomoc, po niedzieli chyba faktycnie udam sie do zusu,
    i tam dopytam sie dokladnie jak to jest. Jeszcze mam czas bo camy marzec ale
    juz wole byc w miare dobrze poinformowany.
    pozdrawiam goraco Abakus

  • 5. Data: 2005-02-19 16:58:52
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Abakus napisał(a):

> [...]
    > kwote za dwa miesiace w ktorych nie beda pracowac i skladki musza oplacic

    Do końca ;)
    Pracodawca ma obowiązek odprowadzić składki od wypłacanego wynagrodzenia
    bez wgledu na to czy pracownik w czasie otrzymania tej wypłaty jeszcze
    pracuje czy już nie. Samodzielnie składki do ZUS odprowadzają tylko
    przedsiębiorcy prowadzący DG. Za pracowników zawsze odprowadza pracodawca.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 6. Data: 2005-02-19 16:59:27
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > byli na miesiecznym wypowiedzeniu takim jak ja bede do lutowej
    > pensji maja doloczona kwote za dwa miesiace w ktorych nie beda

    Jak to składki muszą opłacić sami? Musieli by sie w Zusie zarejestrować
    jako płatnik składek!
    Ten kto wypłaca pieniądze musi pobrać część należnych składek od
    pracownika, dorzuca wtedy swoją część i razem z deklaracją przekazuje
    ZUSowi. Nawet jeżeli nie jest to już pracownik (bo stosunek pracy się
    już rozwiązał) - wtedy do zusu na deklaracji za taka osobę nie ma kodu
    0110... (pracownik) tylko inny (już nie pamiętam jaki).

    A pracodawca w deklaracji imiennej za dana osobę (RCA) wykazuje
    *wszystkie* wypłacone kwoty w danym miesiącu. Czyli jak pracodawca za
    luty przekazuje informacje do zusu, a w lutym wyplacil za luty + te dwa
    miesiące, to w deklaracji lutowej wykazuje te wszystkie wyplacone w tym
    miesiącu pieniądze - nie ważne za jaki miesiąc one się należały! - czyli
    suma za luty i te dwa miesiące. No chyba, że coś jest zwolnione ze
    składek - np. ekwiwalenty za pranie odzieży roboczej, świadczenia
    urlopowe...

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --