PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie w sprawie placenia skladek zusu. › Re: Pytanie w sprawie placenia skladek zusu.
    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie w sprawie placenia skladek zusu.
    Date: Sat, 19 Feb 2005 12:27:35 +0100

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Abakus <s...@w...pl> wystukał[a]:
    > Mam pytakno z dniem pierwszego marca bede na wypowiedzeniu grupowym,
    > powinno byc 3 miesieczne ale jest skrucone do miesiaca,
    > pracodawca za jeden miesiac odprowadzi skladni do zusu, ale za dwa
    > kolejne miesiace ten obowiazek bedzie spoczywal na mnie, pieniadze
    > pracodawca przeleje na ten cel na moje konto. a po tych dwuch
    > miesiacach bede mial rok zasilku czy jak przez te dwa miesiace nie
    > oplace tej skladki beda jakies kosekwencje??? typu zasilku nie
    > dostane???

    hm... myślę, iż nie rozumiesz kiedy odprowadza się składki ZUS.
    To nie jest tak, że za każdy miesiąc pracodawca odprowadza składki.
    Składki odprowadzane są od *wypłaty*. Jeżeli w miesiącu nie ma wypłaty
    wtedy pracodawaca nie wykazuje żadnych składek, a jeżeli w miesiącu są
    dwie np. 10-tego 100 zł, i 20-tego 500 zl, wtedy za ten miesiąc
    pracodawca wykazuje kwotę 600 zł.(oczywiście podstawę).
    Jeżeli więc w marcu dostaniesz odprawę, pensję za marzec i inne
    rzeczy... wtedy pracodawca od tych wszystkich zsumowanych rzeczy za
    miesiąc marzec (co nastapi w kwietniu) przekaże składki do ZUS.
    Jeżeli z końcem marca upłynie okres wypowiedzenia, wtedy od 1 kwietnia
    pracodawca wyrejestruje cię z ubezpieczeń.

    A co do zasiłku dla bezrobotnych - to chyba jest tak, że liczą ci jakbyś
    pracował jeszcze dwa miesiące czyli tak jak przy normalnym
    wypowiedzeniu. (inf. o skróconym okresie wypowiedzenia jest podana na
    świadectwie pracy.)

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --