PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przyszlosc w IT - wybor pracy - prosba o porade

  • 21. Data: 2011-05-29 10:50:07
    Temat: Re: Przyszlosc w IT - wybor pracy - prosba o porade
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Fri, 27 May 2011 13:47:41 +0200, Piotr <...@...com> wrote:

    > Jakość kodu zależy chyba głownie od umiejętności ludzi, którzy go tworzą
    > od narzędzi, którymi się posługują, od projektu systemu, od tego jak są
    > kierowani itp. a nie od tego ile dany programista zarabia :)

    2+2=5
    (całość nie jest tylko prostą sumą części składowych)

    Weźcie kilku najlepszych na świecie specjalistów od programowania
    okienek w M$ i niech napiszą embeded. Raczej im to średnio
    wyjdzie.

    Weźcie najlepszy zestaw narzędzi i napiszcie prymitywny program,
    który wymaga jedynie notepada i kompilatora. Większość czasu
    zostanie zmarnotrawiona na obsługę narzędzi, które są w tym
    przypadku zbędne.

    Znakomity programista, któremu każą napisać prymitywne makro do
    arkusza kalkulacyjnego, tak to skomplikuje, że nikt nad tym nie
    zapanuje.

    Można to ciągnąć dalej....

    Morał jest taki, że użyte środki muszą być dostosowane do
    zadania. Ani za duże ani za małe.

    Dotyczy to również (a może przede wszytkim) płacy. Zatrudnianie
    świetnego specjalisty do prymitywnych zadań jest
    nieporozumieniem. Niech to pisze Hindus za 300$.

    IMVHO są dwa problemy. Jeden, to że firma powinna mieć świadomość
    na jakim poziomie trudności chce działać. I dostosować narzędzia,
    umiejętności i płace do tego poziomu. (Tylko często trudno ocenić
    złożoność projektu).

    Drugi, to aby zlecający napisanie programu zlecił to firmie,
    która robi to dobrze, szybko i tanio, bo w tej dziedzinie i na
    tym poziomie trudności się specjalizuje i ma znakomitą wydajność.

    To drugie jest raczej pobożnym życzeniem niż realną możliwością.
    Skąd ktoś, kto potrzebuje konkretnego programu w Ottawie może
    wiedzieć, że idealny do tego zadania zespół jest w Białymstoku?

    AMX

    --
    adres w rot13