PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Przykładowe zarobki górników
  • Data: 2003-08-05 10:59:06
    Temat: Re: Przykładowe zarobki górników
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mariusz (Maniek) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:bgo1t5$dib$1@inews.gazeta.pl...
    > Typowe spojrzenie czlowieka "z dolu" Dla wielu osob funkcja prezesa
    kojarzy
    > sie z siedzeniem, piciem kawy, czytaniem gazet etc. Ale w czasie kiedy ten
    > prezes (oczywiscie nie kazdy) sleczal nad ksiazkami przyszly gornik z
    > przodka lykal piwko albo gral w pilke z kolegami, kiedy prezes szedl na
    > studia gornik z przodka podjal decyzje, ze juz nie lubi szkoly i idzie na
    > sztygara, bo zarobi pieniadze a prezes - niech sie uczy jak taki glupi.
    > To nie sa dysproporcje - na prezesie spoczywa troche wieksza
> [...]

    A Ty z kolei przedstawiasz typowe podejście człowieka "z góry", który pracą
    fizyczną się nie splamił.
    Miałem okazję popracować fizycznie jak i umysłowo (obecnie). I owszem, wiele
    prac fizycznych jest całkiem ok - dają luz psychiczny, nie trzeba się
    stresować w porównaniu z wysiłkiem umysłowym, podejmowaniem decyzji.
    Natomiast specyfika pracy w górnictwie jest nieco inna niż przy kopaniu
    rowów.
    Mojemu ojcu, pomimo, że przestał pracować dwadzieścia parę lat temu (renta
    inwalidzka) do dzisiejszego dnia czasami śni się w nocy "kopalnia" :(

    pozdr
    Krzysiek