PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista PHP

  • 11. Data: 2004-11-30 09:05:56
    Temat: Re: Programista PHP
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:171vifvtfu5do.11ks65j7lfdnv$.dlg@40tude.net...

    > Owszem, ale takie klocki do zastosowan komercyjnych zazwyczaj darmowe nie
    > sa :]

    Zastosowania komercyjne? Zalezy, jak zaawansowane. do standardowych rzeczy
    jest sporo darmowych klockow, ktore wymagaja tylko zajecia sie nimi
    troszeczke.

    > A z ta linia polecen to cos zlego? Jesli tylko calosc jest dobrze
    > zabezpieczona, to samo wysylanie danych przez linie polecen dla maniakow

    Np. polecenie wyswietlenia calej zawartosci bazy na serwisach, gdzie w bazie
    sa userzy - serwisy randkowe, blogowe, fora, firmy (platformy ogloszeniowe,
    bazy). Masz hasla, a nawet gdy sa zaszyfrowane, to masz adresy email (zwykle
    zweryfikowane), dane demograficzne itd. Takie dane maja wartosc handlowa, a
    firma moze poleciec za ich niedostateczne zabezpieczenie. Co dopiero, jesli
    w panelu administratorskim jest np. historia transakcji i jest to platforma
    hurtowa. Konkurencja wiedzac, kto jest dobrym klientem, ile i za ile czego
    kupuje, moze sprawnie skonstruowac oferte :)

    Inny czesto wystepujacy bug to mozliwosc zaladowania skryptu droga
    przewidziana dla zaladowania pliku np. graficznego /fotka/. Wpisujac potem w
    linie adresu bezposredni namiar na miejsce, gdzie lezy plik, uruchamiamy go
    i mozemy wszystko. Cos takiego bylo na duuuzym serwerze, gdzie lezaly strony
    powaznych firm, a admin tegoz prywatnie sobie uruchomil swoj serwis w php
    /jeden z mniejszych serwisow blogowych/. Z kolega wyciagalismy po odkryciu
    tego telefonicznie prezesa z zebrania zarzadu i byl nam wdzieczny :)

    > moze byc przyjemne, a reszcie do niczego chyba niepotrzebne i w niczym nie
    > przeszkadzajace.

    coz. :D

    I.

  • 12. Data: 2004-11-30 12:50:44
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-30, Immona <c...@W...com.pl> wrote:
    > Jest tyle gotowych klockow, ze w wiekszosci przypadkow jest to skladanie
    > modulow i dopasowywanie do potrzeb, a nie pisanie od zera.
    Klocki klockami... Myślę nad tym, żeby wreszcie zrobić coś sensownego
    ze swoją stroną WWW. Zastanawiam się nad jakimś CMSem. Owszem, CMSów jak
    mrówków. Ale jakoś żaden z nich nie spełnia moich oczekiwań. A wyciąganie
    kawałka kodu z jednego modułu, przerabianie mu interfejsu tak, żeby pasował
    do drugiego - i tak siedemnaście razy - to nie jest to, co tygrysy lubią
    najbardziej. Hobby hobbym ;), ale znam o wiele przyjemniejsze sposoby
    marnowania czasu.

    Pominąłem już kwestię czasu potrzebnego na poznanie kodu tego wybranego
    przeze mnie CMSa. Gdybym zarobkowo zajmował się instalowaniem klientom
    CMSów, to z pewnością opłaciłoby mi się poświęcić czas i poznać xoopsa
    czy innego groupware'a. Ale na własne potrzeby?

    No i nie zapominaj o kolejnej bardzo ważnej kwesti - radość z tworzenia
    jest większa, niż radość z przerabiania :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    > Have you got the sources to one handy? :o)
    Well, you start with cutting down a tree... ;-)

  • 13. Data: 2004-11-30 12:59:27
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Klocki klockami... Myślę nad tym, żeby wreszcie zrobić coś sensownego
    > ze swoją stroną WWW. Zastanawiam się nad jakimś CMSem. Owszem, CMSów jak
    > mrówków. Ale jakoś żaden z nich nie spełnia moich oczekiwań.

    a jakie masz oczekiwania?
    Pytam z ciekawosci odnosnie tego, jakie ludzie potrafia miec oczekiwania :)
    doradztwa sie nie spodziewaj, bo od kilku lat nie jestem na biezaco w
    ofercie klockow :)

> [...]
    > do drugiego - i tak siedemnaście razy - to nie jest to, co tygrysy lubią
    > najbardziej. Hobby hobbym ;), ale znam o wiele przyjemniejsze sposoby

    No wiesz -co innego hobby, co innego praca. Rozmowa o PHP byla w kontekscie
    pracy. PHP jest w ogole beznadziejnie nudne. A interfejs w sensie wygladu
    powinien byc oddzielony od kodu.

> [...]
    > CMSów, to z pewnością opłaciłoby mi się poświęcić czas i poznać xoopsa
    > czy innego groupware'a. Ale na własne potrzeby?

    nie oplaca sie.

    > No i nie zapominaj o kolejnej bardzo ważnej kwesti - radość z tworzenia
    > jest większa, niż radość z przerabiania :)

    A potem taki ma jeszcze Kompleks Wlasnego Kodu i trudno z nim pracowac :)

    I.

  • 14. Data: 2004-11-30 14:17:22
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-30, Immona <c...@W...com.pl> wrote:
    > a jakie masz oczekiwania?
    > Pytam z ciekawosci odnosnie tego, jakie ludzie potrafia miec oczekiwania :)
    Duuuże :)
    A poważniej. Wielojęzyczność. Możliwość podpięcia kilku wersji językowych
    danego zasobu (tekstu, podpisu pod zdjęciem, pozycji w menu). Kategoryzacja
    zasobów. Słowa kluczowe do zasobów. Wyszukiwanie po słowach kluczowych.
    Indeksowanie tekstu, wyszukiwanie pełnotekstowe. Oczywiście przechowywanie
    tekstów, grafik. Współpraca z RSS (dawanie/branie). Cały layout na szablonach
    aby można było łatwo podmienić. Zakładanie kont dla użytkowników. Poziomy
    dostępu - czytelnik, redaktor, tłumacz, ja :) Przydzielanie użytkowników do
    grup. Pokazywanie wybranych zasobów tylko określonym grupom użytkowników.
    Graficzne oznakowanie linków (linki wewnątrz serwisu, linki polskojęzyczne,
    linki obcojęzyczne, ew. ze wskazaniem na konkretny język). No i oczywiście
    popierdułki typu sondy, ankiety, komentarze (ale też jako opcja, np. do
    określonych zasobów, albo dla określonych grup użytkowników). Chyba tyle.

    > No wiesz -co innego hobby, co innego praca. Rozmowa o PHP byla w kontekscie
    > pracy. PHP jest w ogole beznadziejnie nudne. A interfejs w sensie wygladu
    > powinien byc oddzielony od kodu.
    API :) Ja bym powiedział, że PHP potrafi być fascynujące. Zwłaszcza wtedy,
    jak się przejmuje kod po kimś :]

    > nie oplaca sie.
    Otóż to. A jak się w końcu zbiorę i zacznę to pisać, to przynajmniej trochę
    zabawy i satysfakcji będę miał. A może to potem kto kupi? :)

    > A potem taki ma jeszcze Kompleks Wlasnego Kodu i trudno z nim pracowac :)
    Co to KWK? Czy to ma coś wspólnego z Syndromem Włoskim[1]?

    Pozdrawiam
    Czesiu

    [1] spaghetti code
    --
    Tapetka z RAMu, Windows hej!
    /z pamiętnika administratora/

  • 15. Data: 2004-11-30 14:57:53
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    > Duuuże :)

    Wyglada na to, ze chcesz zrobic jakis wortal pelna geba. :)

    > Otóż to. A jak się w końcu zbiorę i zacznę to pisać, to przynajmniej
    trochę
    > zabawy i satysfakcji będę miał. A może to potem kto kupi? :)

    Moze.

    > Co to KWK? Czy to ma coś wspólnego z Syndromem Włoskim[1]?

    KWK nie odnosi sie do wad kodu, ale wad postawy programisty wobec kodu i
    jest to postawa, ktora skutecznie uniemozliwia konstruktywna prace w zespole
    z takim czlowiekiem (po jego wywaleniu wydajnosc zespolu wzrasta /tzw.
    programista ujemny/). Jest to przywiazanie do swojego stylu programowania i
    nieelastycznosc w tym zakresie, ambicjonalne reagowanie na uprawniona
    krytyke i ogolne "wara od mojego kodu, jest doskonaly!"

    I.

  • 16. Data: 2004-11-30 16:50:06
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Kapsel napisał(a):

    > A z ta linia polecen to cos zlego?

    Sama linia poleceń to nic złego. Ale jeżeli z takiej linii da się podejrzeć
    dowolne pliki, albo wykonać dowolne polecenie przekazane do bazy danych, to
    naprawdę _jest_ to coś złego.

    Polecam na przykład artykuł:
    http://www.phpsolmag.org/files/sqlinjection_pl.pdf

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2004-11-30 17:08:12
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Artur R. Czechowski napisał(a):

> [...]
    > przeze mnie CMSa. Gdybym zarobkowo zajmował się instalowaniem klientom
    > CMSów, to z pewnością opłaciłoby mi się poświęcić czas i poznać xoopsa

    Xoops jest bardzo milutki. I na uczenie się go IMHO nie trzeba
    poświęcić sporej ilości czasu. Tworzyłem w nim ostatnio kilka
    rozwiązań i muszę powiedzieć, że bardzo fajnie mi się do niego
    moduły pisało. No i poza tym Xoops używa smarty. :)

    Dla odmiany teraz piszę moduł dla phpBB [1] i tu już parę rzeczy
    dużo gorzej jest rozwiązanych.

    [1] Wiem, że to nie CMS, aczkolwiek próby stworzenia CMSa
    opartego na phpBB już widziałem i wcale źle to nie wyglądało. :)

  • 18. Data: 2004-11-30 18:07:51
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-30, Immona <c...@W...com.pl> wrote:
    > Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    > oczekiwania :)
    > Wyglada na to, ze chcesz zrobic jakis wortal pelna geba. :)
    Nie lubię półśrodków :)

    > KWK nie odnosi sie do wad kodu, ale wad postawy programisty wobec kodu i
    No, trochę przesadziłaś. Postawa analogiczna do KWK może trafić się w każdym
    zawodzie. I powodować straty.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Tam gdzie daemon mówi shutdown
    /z pamiętnika administratora/

  • 19. Data: 2004-11-30 19:44:13
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Michał" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jakie wg. Was szanse ma na rynku pracy prosgramista PHP (+ MySQL,
    PostreSQL) i
    > kilkuma innymi umiejetnosciami zwiazanymi z ta dziedzina?

    Marnie. W "tym temacie" zawsze znajdzie sie student badz licealista, ktory
    "zrobi to taniej". Nie mowiac o firmach hostingowych, ktore w ramach uslugi
    daja do wyboru 100 layout'ow i 30 bajerow sklepowo/licznikowych.

    No i jezeli nie masz zwyczaju za kazdym razem wymyslac kola, to jest to
    cholernie nudne. Nie wierze w tabuny programistow dlubiacych "od zawsze" w
    pehape, zarabiajacych dzieki temu sensowne pieniadze.

    Poducz sie J2EE i/lub .NET - z tym mozna myslec o sensownych zarobkach i
    perspektywach rozwoju.

    szomiz
    -- --- -- --- -- ---
    Jestem za wprowadzeniem obowiazku korzystania przez administracje z
    bezplatnego oprogramowania. Ale pod warunkiem wprowadzenia obowiazku
    korzystania z bezplatnego sprzetu. No moze takiego, ktorego koszt zakupu
    nie przekracza kosztow surowcow potrzebnych do jego wytworzenia.

  • 20. Data: 2004-11-30 23:56:07
    Od: m...@i...pl

    > Poducz sie J2EE i/lub .NET - z tym mozna myslec o sensownych zarobkach i
    > perspektywach rozwoju.

    moje marzenie - cel ktory zamierzam zrealizowac to nauka platformy .NET przy
    czym jest to jakas przyszlosc... a na razie pozostaja te umiejetnosci ktore juz
    sie nabylo...