PracaGrupypl.praca.dyskusje › Studia podyplomowe za granica.

  • 1. Data: 2004-11-29 14:53:48
    Temat: Studia podyplomowe za granica.
    Od: "dobrzak" <d...@i...pw.edu.pl>

    Witam,
    czy orientujecie sie jak wyglada sprawa ze studiami podyplomowymi za
    granica. Jakie sa warunki naboru, jak jest z tolerowaniem polskich studiow ?
    A najlepiej to bym sie pozywil linkami do szkol o profilu informatycznym z
    Wielkiej Brytanii, Irlandii, Danii, Szwecji, Finlandii i Norwegii.

  • 2. Data: 2004-11-29 15:43:04
    Temat: Re: Studia podyplomowe za granica.
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "dobrzak" <d...@i...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
    > A najlepiej to bym sie pozywil linkami do szkol o profilu informatycznym
    > Wielkiej Brytanii, Irlandii, Danii, Szwecji, Finlandii i Norwegii.

    A tyłek też ci podetrzeć?

    vertret

  • 3. Data: 2004-11-30 07:41:25
    Od: "dobrzak" <d...@i...pw.edu.pl>

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op.pl> napisał w wiadomości
    > A tyłek też ci podetrzeć?

    Niekoniecznie, nie jestem Twojej orientacji.
    Zawsze na poczatku uzywam googli, nawet sprawdzilem historie tej grupy - nie
    widzialem zeby ten temat byl zbytnio poruszany. Wiec nie wiem w czym widzisz
    problem. Chcialem sie zapoznac z opinia ludzi, ktorzy byc moze maja juz te
    studia za soba i chetnie cos poleca albo cos odradza. To nie jest tania
    inwestycja, wiec wolalbym nie robic czegos w ciemno.
    Mam prosbe, moglbys zachowac inwektywa dla siebie.

  • 4. Data: 2004-11-30 09:52:45
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "dobrzak" <d...@i...pw.edu.pl> wrote in message
    > Witam,
    > czy orientujecie sie jak wyglada sprawa ze studiami podyplomowymi za

    zajrzyj na pl.alt.emigracja.londyn, temat byl "lizniety" jakis czas temu.
    Ogolnie warunki sa tak rozne, ze jedyna konkretna odpowiedz uzyskasz sam -
    przekopujac sie przez strony uniwersytetow, zaczynajac od hasel
    "Admissions - international students" i "FAQs"
    Ogolnie, wszedzie trzeba pokazac papier - zdany egzamin jezykowy, nie jestem
    pewny, czy np Cambridge Advanced wystarcza, jest specjalistyczny egzamin
    "pod" studiowanie zapomnialem nazwy, moze sie jednak zazebia jakos z
    popularnymi CAE czy CPE (Cam. Prof Exam, etc)
    Przeliczanie polskich studiow to smieszna sprawa, dla Wlk Brytanii (i
    Irlandii?) zajmuje sie tym organizacja (firma?) o nazwie UK Naric, za ok 30
    gbp przeliczaja polskiego magistra na brytyjskiego... BA. (gdyby to byl moj
    dyplom - zabilbym, ale nie byl moj, wiec tylko komentuje "kompetencje" ;).
    Z drugiej strony istnienie UK Naric gryzie sie (chyba?) z uznaniem dyplomow
    i stopni naukowych w unii europejskiej, do ktorej polska juz nalezy. No, ale
    studiuja ludzie nie tylko z unii.

    Minist. Eduk. Narod powinni cos na temat wiedziec, nie bedziesz pierwszym,
    ktory o to pyta.
    Ogolnie, zeby zrobic kurs M.A. (roczny) nalezy wykazac sie min. polskim
    licencjatem. Nie wiem jednak, jak to wyglada przy studiach
    nie-humanistycznych.
    Studia sa czasem platne, a czasem nie. W Anglii i Walii platne (ale ze
    wzgledu na niskie _wlasne_ dochody mozna wystapic o zerowe oplaty), w
    Szkocji sa bezplatne.
    Bezplatne chyba nadal w Niemczech, po zdaniu podobnego egzaminu (jezykowego)
    Organizuje je np. Goethe Institut.
    Tyle.
    Licz sie z tym, ze w malych miejscowosciach trudniej znalezc prace, a zyc
    trzeba ;)
    W duzych miastach o prace latwo, ale koszty zycia wysokie ;)

    marek