PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciągłość umowy o dzieło

  • 1. Data: 2004-11-29 15:55:31
    Temat: Ciągłość umowy o dzieło
    Od: "2be.pl" <2...@t...2be.pl>

    Witam

    Mam pytanie. Prowadzę firmę zajmującą się konsultingiem dla małych firm -
    doszedłem do wniosku jednak że łatwiej jest mi wspolpracownikow zatrudnic
    una umowe o dzielo (np. finansiste wykonujacego analizy finansowe dla firm),
    niz zatrudniac na stałe. Chcialbym sie z nim rozliczac z kazdej takiej
    analizy finansowej osobno, np. poprzez umowe o dzieło (jest to zakonczone i
    samodzielne dzieło - jedna analiza) podobnie jak np. z osoba sporzadzajaca
    wnioski o dotacje UE.

    Moje pytanie brzmi - czy Urząd skarbowy nie bedzie w rym widzial problemu?
    Czy jesli danej osobie wystawie w ciagu roku np. 30 umow o dzieło, nie
    bedzie z tym problemu? Zastanawiam sie wszak, ze jesli zatrudniam grafika,
    ktory wykonuje strony dla moich Klientow to faktycznie tworzy kolejne
    dziela, odrebne i samodzielne i rowniez w tym przypadku nikt nie powinien
    miec pretensji, ze wystawiam mu np. miesiecznie po 2-3 umowy bo tyle
    przykladowo stronek wykonał.

    Jak to wygląda? Czy jest taka możliwość i jak na to spojrzy US ? Umowy
    zlecenia wymagaja ubezpieczenia pracownika co niespecjalnie mi odpowiada,
    podobnie umowa o prace - w chwili gdy zlecenia raz sa a raz ich nie ma.

    Bedę wdzieczny za uwagi.

    Pozdrawiam
    Adam

    --
    http://2be.pl - WebHosting
    Liczą się sprawdzone rozwiązania

  • 2. Data: 2004-11-29 23:05:47
    Temat: Re: Ciągłość umowy o dzieło
    Od: "LupoAlberto" <l...@f...adres.pl>

    > Jak to wygląda? Czy jest taka możliwość i jak na to spojrzy US ? Umowy
    > zlecenia wymagaja ubezpieczenia pracownika co niespecjalnie mi odpowiada,
    > podobnie umowa o prace - w chwili gdy zlecenia raz sa a raz ich nie ma.

    Jest taka możliwość, i nie powinni się do niczego przyczepić.
    Pod warunkiem że taka praca nie będzie miała znamion "stosunku pracy".
    Czyli po prostu pracownik NIE powinien pracować w określonym przez
    pracodawcę miejscu pracy (tylko np. tam gdzie mu to odpowiada -
    może wykonywać swoje zadania w domu, a pracodawca ewentualnie z
    własnej woli udostępnia mu np. komputer, biuro, itp.)
    i/lub NIE powinien pracować 8 godzin dziennie, jak by to wynikało
    z umowy o pracę, tylko np. mieć nieunormowany (czytaj niekontrolowany)
    czas pracy, według uznania pracownika, tyle ile potrzebne jest mu do
    wykonania zlecenia. Rozliczany jest dopiero z wykonanego zlecenia,
    a nie "za godzinę pracy".
    (na tym właśnie polega umowa o dzieło)
    Warto zapisać takie rzeczy w umowie - wtedy jest podstawa
    do wytłumaczenia się.

    LupoAlberto

  • 3. Data: 2004-11-30 19:33:10
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "2be.pl" <2...@t...2be.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > doszedłem do wniosku jednak że łatwiej jest mi wspolpracownikow zatrudnic
    > una umowe o dzielo (np. finansiste wykonujacego analizy finansowe dla

    Tobie niewatpliwie latwiej.

    > niz zatrudniac na stałe. Chcialbym sie z nim rozliczac z kazdej takiej
    > analizy finansowej osobno, np. poprzez umowe o dzieło (jest to zakonczone

    Im juz niekoniecznie. Umowa o prace to poza pieniedzmi poczucie
    stabilizacji, zdolnosc kredytowa i inne takie.

    > samodzielne dzieło - jedna analiza) podobnie jak np. z osoba sporzadzajaca
    > wnioski o dotacje UE.

    Czyli dzialalnosc bezinwestycyjna. No to po co ty i twoja firma? Ludzie,
    ktorych chcesz na umowe o dzielo zatrudniac dosc szybko wyciaga te wnioski.

> [...]
    > dziela, odrebne i samodzielne i rowniez w tym przypadku nikt nie powinien
    > miec pretensji, ze wystawiam mu np. miesiecznie po 2-3 umowy bo tyle

    Sie nie martw o Urzad Skarbowy. Martw sie o ekipe. Czlowiek zatrudniany na
    po 2-3 umowy miesiecznie ma to do siebie, ze pewnego pieknego dnia moze
    pokazac ci wala. Zrobi to kilka osob mniej wiecej w tym samym czasie (bo np.
    konkurencja sie bedzie rozwijac) i lezysz.

    I nic im nie zrobisz. Nic od nich nie wyegzekwujesz.

    > Jak to wygląda? Czy jest taka możliwość i jak na to spojrzy US ? Umowy
    > zlecenia wymagaja ubezpieczenia pracownika co niespecjalnie mi odpowiada,
    > podobnie umowa o prace - w chwili gdy zlecenia raz sa a raz ich nie ma.

    Jeszcze raz: nie martw sie o US. Martw sie o to, ze przy takim modelu ludzie
    ci przy pierwszej lepszej okazji sp..la do konkurencji.

    szomiz
    -- --- -- --- -- ---
    Jestem za wprowadzeniem obowiazku korzystania przez administracje z
    bezplatnego oprogramowania. Ale pod warunkiem wprowadzenia obowiazku
    korzystania z bezplatnego sprzetu. No moze takiego, ktorego koszt zakupu
    nie przekracza kosztow surowcow potrzebnych do jego wytworzenia.

  • 4. Data: 2004-11-30 20:29:50
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:coihrv$26d$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czyli dzialalnosc bezinwestycyjna. No to po co ty i twoja firma?

    Do znajdowania klientow.

> [...]
    > np.
    > konkurencja sie bedzie rozwijac) i lezysz.

    Nie musi tak byc, jesli praca ma charakter dodatkowej i jest wykonywana
    przez osoby zatrudnione na etacie gdzie indziej. Ja bym zreszta nie
    powierzyla ani analiz fin., ani pisania wnioskow unijnych osobie, ktora nie
    jest gdzies zatrudniona na umowe, bo tego typu umiejetnosci sa na rynku
    poszukiwane i deklarowanie ich posiadania z jednoczesnym klopotem z
    zatrudnieniem jest co najmniej podejrzane.

    I.