PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pierwsza praca w wieku 26 lat.

  • 1. Data: 2004-11-29 18:17:18
    Temat: Pierwsza praca w wieku 26 lat.
    Od: MJ <m...@l...localdomain>

    Witam.
    Pytanie, ktore chce zadac jest stosunkowo proste.

    Po pierwsze - jakie sa perspektywy podjecia pierwszej pracy w wieku jak w
    tytule. Oczywiscie wiaze sie to z brakiem doswiadczenia stricte zawodowego,
    a to jest popularny wymog stawiany przez pracodawcow.
    Po drugie - czy doswiadczenie Grupowiczow moze cos powiedziec na temat
    pracy, jaka jest latwo mimo braku doswiadczenia zdobyc.
    Po trzecie - starajac sie o prace z ogloszenia - w jaki sposob pisac
    zyciorys oraz list motywacyjny?

    Guglajac w zasobach tej grupy znalazlem jeden watek, ale on nie wyczerpuje
    tych pytan, ktore postawilem powyzej.

    Gdyby ktos mial chec porozmawiac prywatnie, prosze dac znac. Odezwe sie jak
    najszybciej.

    Dzieki i pozdrawiam.

    m.

  • 2. Data: 2004-11-29 18:26:52
    Temat: Re: Pierwsza praca w wieku 26 lat.
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik MJ napisał:

    > Po pierwsze - jakie sa perspektywy podjecia pierwszej pracy w wieku jak w
    > tytule. Oczywiscie wiaze sie to z brakiem doswiadczenia stricte zawodowego,
    > a to jest popularny wymog stawiany przez pracodawcow.

    Takie same jak wczesniej. Czyli zacznij "robic" doswiadczenie zawodowe.
    Jedyny minus to taki, ze jestes na starcie kilka lat "w plecy".

    > Po drugie - czy doswiadczenie Grupowiczow moze cos powiedziec na temat
    > pracy, jaka jest latwo mimo braku doswiadczenia zdobyc.

    Np. w KFC albo innym fast foodzie lub jako rozwodziciel-dostawca (gdy
    masz swoj pojazd) tychze firm. Ale chyba nie o taka Ci prace chodzi...
    Zalezy jakie masz wyksztalcenie, inne papiery (certyfikaty) itp.

    Jezeli chodzi o prace stricte zawodowa to mozesz zaczac od bezplatnych
    praktyk (albo slabo platnych). Najlepiej robic takie rzeczy, juz w
    czasie studiow ale mozesz zaczac i w wieku 26 lat.

    > Po trzecie - starajac sie o prace z ogloszenia - w jaki sposob pisac
    > zyciorys oraz list motywacyjny?

    Wg wzoru (znajdz sobie jakis dobry) i z glowa.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 3. Data: 2004-11-29 23:43:54
    Od: "Jarek aka Dzarko" <p...@p...com>

    > Po pierwsze - jakie sa perspektywy podjecia pierwszej pracy w wieku jak w
    > tytule.

    Normalne. To nie jest wcale jakis strasznie niecodzienny wiek u ludzi po
    studiach. Wystarczy byc z pierwszego semestru, miec skonczone technikum i
    wziac dziekanke na rok. Bum i masz 26 lat w czerwcu roku, kiedy konczysz
    studia.

    > Oczywiscie wiaze sie to z brakiem doswiadczenia stricte zawodowego,
    > a to jest popularny wymog stawiany przez pracodawcow.

    Popularny, fakt. Ale gdybys byl po studiach majac 24, to bys tak samo nie
    mial doswiadczenia.

    > Po drugie - czy doswiadczenie Grupowiczow moze cos powiedziec na temat
    > pracy, jaka jest latwo mimo braku doswiadczenia zdobyc.

    Latwo nie jest zadna. Generalnie nie majac doswiadczenia i nie chcac
    pracowac przy hamburgerach, trzeba szukac w kierunku swojego wyksztalcenia.
    Moze najpierw jakies nizsze stanowiska, ale w kierunku. Innym sposobem sa
    posady handlowe. Jesli ktos sie z tym urodzil, to i doswiadczenie schodzi na
    drugi plan.

    > Po trzecie - starajac sie o prace z ogloszenia - w jaki sposob pisac
    > zyciorys oraz list motywacyjny?

    Szczerze. Oszustwa wyjda i tak na jaw.

  • 4. Data: 2004-11-30 09:04:27
    Od: MariuszR <mariuszr.post@pl>

    MJ napisał(a):
    > Po pierwsze - jakie sa perspektywy podjecia pierwszej pracy w wieku jak w
    > tytule. Oczywiscie wiaze sie to z brakiem doswiadczenia stricte zawodowego,
    > a to jest popularny wymog stawiany przez pracodawcow.

    Perspektywy są jak najbardziej, ja właśnie pierwszą stałą pracę podjąłem
    w wieku 27 lat i to nawet w zawodzie jakim chciałem. Wcześniej tylko
    dorywczo umowy o dzieło realizowane w domu. Tzn. mam teraz też nie do
    końca stałą bo na umowę zlecenie ale już jestem w niej prawie codziennie
    i w miare regularnych godzinach.

    > Po drugie - czy doswiadczenie Grupowiczow moze cos powiedziec na temat
    > pracy, jaka jest latwo mimo braku doswiadczenia zdobyc.

    Trzeba na jakiś czas zapomnieć o przywoitej pensji choć wiem że w tym
    wieku to już człowiek nie bardzo jest w stanie wyżyć za najniższą
    krajową. Nie wiem w jakim zawodzie szukasz pracy, mnie ratuje to że
    zawsze się trafi jakieś dodatkowe zlecenie.

    > Po trzecie - starajac sie o prace z ogloszenia - w jaki sposob pisac
    > zyciorys oraz list motywacyjny?

    Są setki wzorów w sieci, napewno coś stworzysz rozsądnego, nie możliwe
    abyś do tej pory tylko studiował, na pewno coś robiłeś, jakieś umowy
    zlecenia, na czarno lub może udzielałeś się w jakiś organizacjach czy
    niekomercyjnych projektach.

    --
    Mariusz Rzepkowski http://pl.wikiquote.org GG 966498
    "Internet Explorer to program, który służy do przeglądania

  • 5. Data: 2004-11-30 09:33:24
    Od: mj <m...@l...localdomain>

    MariuszR wrote:
    > MJ napisał(a):
    [...]
> [...]
    > abyś do tej pory tylko studiował, na pewno coś robiłeś, jakieś umowy
    > zlecenia, na czarno lub może udzielałeś się w jakiś organizacjach czy

    To jest tak, ze nie ja szukam pracy, tylko zona, ktora do tej pory
    pracowac nie musiala (ja zarabiam powyzej sredniej, radzilismy sobie),
    ew. opieka nad dziecmi wchodzila w gre, dorywczo w wakacje itp. Teraz
    kupilismy mieszkanie i oczywiscie wydatki poszly troche w gore, wiec
    szukamy czegos stalego dla Niej.

    Rozumiem, ze to wszystko warto w liscie opisac? A z pomoca gogli i
    serwisow pracy pewnie jakis dobry templejt znadziemy ;)

  • 6. Data: 2004-11-30 16:23:40
    Od: "xet" <x...@i...pl.USUNTO>

    > Rozumiem, ze to wszystko warto w liscie opisac? A z pomoca gogli i
    > serwisow pracy pewnie jakis dobry templejt znadziemy ;)

    niestety to juz nie te czasy kiedy jedna osoba (facet) w rodzinie pracowal i
    starczalo na wszystko (mimo ze nie bylo w sklepach-dlatego starczalo)
    co to dokumentow, to jest tyle samo wersji i wzorw co szukajacych prace!
    najlepiej unikac schematow, nie rozpisywac sie zabardzo koloryzujac samego
    siebie i piszac ze ma sie pieks kotka i mieszka w pieknej dzielnicy (mowie o
    cv, bo list to inna sprawa)
    pracodawca lubi konkret! patrzac na CV (nie wczytujac sie) musi wiedziec co
    jest co! najlepiej zaczac od doswiadczenia potem kursy/szkolenia i edukacja!
    reszta jest malo istatna (ale tez sie powinna znajdowac)
    liczy sie KONKRET I PISANIE PRAWDY!!