PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista C++ po studiach

  • 1. Data: 2004-08-22 22:11:40
    Temat: Programista C++ po studiach
    Od: Michał <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy to prawda, że człowiek po studiach znający w miarę dobrze C++ może teraz
    łatwo znaleźć pracę w firmach produkcyjnych? Chodzi o programowanie tokarek,
    frezarek czy innych tego typu urządzeń.
    Pisałem kiedyś dla znajomego, który ma drukarnie, program który generuje
    plik dzięki któremu maszyna drukarska może uzupełniać różne druczki (np. z
    danymi osobowymi). Czy praca programisty w firmie produkcyjnej polega na
    pisaniu choć trochę podobnych programów :)?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-23 07:31:50
    Temat: Re: Programista C++ po studiach
    Od: "Robert W." <d...@o...pl>

    Michał wrote:

> [...]
    > danymi osobowymi). Czy praca programisty w firmie produkcyjnej polega na
    > pisaniu choć trochę podobnych programów :)?

    Z tego co ja się orientuję, to do programowania frezarek czy tokarek nie
    używa się jakiegoś zaawansowanego języka. Języka używanego tam, jest w
    stanie nauczyć się każdy inżynier, a nawet robotnik. I to oni się tym, tam
    zajmują.
    --
    begin .signature
    This is a .signature virus! Please copy me into your .signature!

  • 3. Data: 2004-08-24 09:30:26
    Od: "taoo" <t...@b...pl>

    Użytkownik "Michał":
> [...]
    teraz
    > łatwo znaleźć pracę w firmach produkcyjnych? Chodzi o programowanie
    sorki, ale w tym przypadku używa się AutoCADa, a nie C++... takze tu roboty
    nie dostaniesz :)

> [...]
    > danymi osobowymi). Czy praca programisty w firmie produkcyjnej polega na
    > pisaniu choć trochę podobnych programów :)?
    jasne, że nie... to bardziej przypomina tworzenie rysunków technicznych niż
    programowanie :)

  • 4. Data: 2004-08-25 05:18:34
    Od: "Maciek" <m...@t...pl>

    Użytkownik "taoo" <t...@b...pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > sorki, ale w tym przypadku używa się AutoCADa, a nie C++... takze tu
    roboty
    > nie dostaniesz :)

    AutoCad'a glownie uzywa sie do projektowania, a na pewno nie do sterowania
    obrabiarka
    chodzi a te maszyny co maja byc sterowane numerycznie?
    kazda z nich ma swoj jezyk do opisu elementu ktory ma wykonac
    teoretycznie taki sam, ale na ogol roznia sie
    i jak pisal Robert W zajmuje sie tym robotnik obslugujacy ta maszyne

    [...]
    > jasne, że nie... to bardziej przypomina tworzenie rysunków technicznych
    niż
    > programowanie :)
    jak wyzej

  • 5. Data: 2004-08-25 12:10:56
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cgh7k0$p1i$1@nemesis.news.tpi.pl>, Maciek wrote:
> [...]
    > teoretycznie taki sam, ale na ogol roznia sie
    > i jak pisal Robert W zajmuje sie tym robotnik obslugujacy ta maszyne

    Też nie do końca. Robotnik oczywiście język zna (CNC i inne takie),
    ale stosuje go samodzielnie tylko do najprostszych prac. Kiedy do
    zrobienia jest jakiś kilkutonowy korpus za dziesiątki k$, to
    przychodzi programista (ale nie "c++" :-) z laptopem, albo przesyła
    program siecią. Operator:

    - montuje żelastwo
    - włącza "START"
    - patrzy czy nic nie wybucha
    - zdejmuje żelastwo

    (Ładnych parę lat temu miałem praktyki w jednym z gigantów tej
    branży :)
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 6. Data: 2004-08-26 05:15:46
    Od: "Maciek" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Daniel Rychcik" <m...@u...mat.uni.torun.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncip0eg.3j7.muflon@devil.hell.org...
    [...]
> [...]
    > zrobienia jest jakiś kilkutonowy korpus za dziesiątki k$, to
    > przychodzi programista (ale nie "c++" :-) z laptopem, albo przesyła

    Oczywistym jest, ze do wykonania jakiegos bardziej skomplikowanego elementu
    musi byc ktos bardziej doswiadczony, niemniej na ogol na wszystkie masowo
    produkowane elementy sam tworzy program i nie koniecznie jest to cos na
    ksztalt przejdz do punktu x,z wywierc otwor, przejdz do punktu y,z wywierc
    otwor. Choc przypominam sobie na teraz 2 firmy w ktorych ten robotnik
    zajmuje sie jedynie obsluga obrabiarki, a pisaniem zajmuje sie dzial
    informatyki.