PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezrobotni i ich szansa :)

  • 1. Data: 2004-08-23 11:01:01
    Temat: Bezrobotni i ich szansa :)
    Od: "Gwozdecki" <g...@w...pl>

    http://info.onet.pl/968946,11,item.html

  • 2. Data: 2004-08-23 11:14:32
    Temat: Re: Bezrobotni i ich szansa :)
    Od: "Olleo" <O...@c...tlen.pl>

    > http://info.onet.pl/968946,11,item.html

    Mrowka pracowala w pocie czola cale upalne lato.
    Zbudowala solidny dom i zebrała zapasy na sroga zime. "Glupia
    mrowka" - myslal konik polny, ktory okres kanikuly spedzil na
    tancach i hulankach.
    Kiedy nadeszly chlody i deszcze, mrowka schowala sie w domu i
    skosztowala zapasow. Konik polny umarl z glodu i zimna.
    Wersja wspolczesna:
    Mrowka pracowala w pocie czola cale upalne lato.
    Zbudowala solidny dom i zebrala zapasy na sroga zime. "Glupia
    mrowka" - myslal konik polny, ktory okres kanikuly spedzil na
    tancach i hulankach.
    Kiedy nadeszly chlody i deszcze, mrowka schowala sie w domu i
    skosztowala zapasow.
    Drzacy z zimna i glodny jak wilk konik polny zwoluje konferencje
    prasowa, na ktorej zadaje publicznie pytanie dlaczego na swiecie
    sa mrowki z wlasnym domem i pelna spizarnia podczas, gdy inni
    musza cierpiec glod i nie maja dachu nad glowa.
    TVN, Polsat i Telewizja Polska pokazuja zdjecia sinego z zimna
    konika polnego i siedzacej przy kominku zadowolonej mrowki.
    Polska jest zszokowana tym kontrastem. Jak to mozliwe, ze w
    srodku Europy na poczatku trzeciego tysiaclecia sa jeszcze takie
    roznice. Dlaczego konik polny musi tak cierpiec?
    Rzecznik prasowy OFKP (Ogolnopolskie Forum Konikow Polnych)
    wystepuje w glownym wydaniu Wiadomosci i oskarza mrowke o
    uprzedzenie do konikow. W programie "Lzy nie klamia" Glowny Konik
    Polski razem z Glownym Konikiem Polnym spiewaja "Nie latwo byc
    konikiem". Piosenka blyskawicznie zdobywa pierwsze miejsce na
    listach przebojów. Lider na krajowym rynku jednorazowych
    chusteczek notuje rekordowy wzrost sprzedaży.
    Koniki polne zapowiadaja zlot gwiazdzisty w Warszawie w
    pierwszym dniu kalendarzowej zimy. Frakcja mlodych konikow
    polnych przed domem mrowki organizuje demonstrację pod
    haslem "Kazdy chce zyc". Stowarzyszenie Zycie i Pracowitosc
    Publikuje na stronie internetowej memorial o wiekszej liczbie
    aktow przemocy w domach, w ktorych mrowki maja klucze do
    spizarni.
    Prezydent z zona w specjalnym oswiadczeniu informuja narod o
    ogromnym przywiazaniu do wszystkich nieszczesliwych konikow i
    zapewniaja, ze zrobia wszystko co w ich mocy, aby przywrocic im
    nadzieje w sprawiedliwosc.
    Redaktor Mrowkojad w cyklicznej audycji "Kto to zrozumie?" pyta
    czy nie warto sprawdzic w jaki sposob mrowka osiagnela tak
    wysoki status w kraju, w ktorym jest tak duzo biedy. "Nalezy
    wprowadzic podatek, ktory wyrowna szanse wszystkich mrowek i
    konikow" - postuluje dziennikarz.
    Następnego dnia parlament w trybie przyspieszonym uchwala
    ustawe, ktora nakazuje wszystkim mrowkom przekazac w formie
    podatku nadmiar zapasow do Centralnego Spichlerza. Glowny
    Meteorolog Kraju prof.KoniecPolski dementuje pogloski o rzekomym
    odwolaniu zimy.
    20 lat pozniej
    Konik polny zjada resztki zapasow mrowki. W telewizorze, ktory
    kupil za pieniadze ze sprzedazy jedzenia widac nowego przywodce,
    ktory rozpromieniony mowi do wiwatujacych tlumow, ze bezpowrotnie
    mijaja czasy wyzysku i teraz bedzie juz sprawiedliwosc.

  • 3. Data: 2004-08-23 11:30:10
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    Gwozdecki wrote:

    > http://info.onet.pl/968946,11,item.html

    Najbardziej rozwalił mnie ten ich postulat o 2-3 latach zasiłku. Szkoda że
    nie napisali skąd ich zdaniem wziąść na to pieniądze, pewnie jeszcze
    zwiększyć ZUS i podatki tak żebyśmy już wszyscy poszli na bezrobocie..
    Dobrze że mogą sobie co najwyżej pomaszerować.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2004-08-23 11:39:36
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Bajkę można też bardziej dopasować do polskich realiów (z archiwum
    pl.chomor.)

    (...ciach...)
> [...]
    > podatku nadmiar zapasow do Centralnego Spichlerza. Glowny
    > Meteorolog Kraju prof.KoniecPolski dementuje pogloski o rzekomym

    Nad losem konika najbardziej ubolewają Turkucie Podjatki, które deklarują,
    że
    chętnie oddałyby im włsne zapasy ale niestety same nic nie mają.
    Zamiast tego podejmują sie sprawiedliwego rozdzielenia odebranych mrówkom.

> [...]
    > ktory rozpromieniony mowi do wiwatujacych tlumow, ze bezpowrotnie
    > mijaja czasy wyzysku i teraz bedzie juz sprawiedliwosc.

    W "realniejszej" wersji z Turkuciem już po ~10 latach:
    Konik polny znów zaczyna być głodny, a ponieważ mrówce nie ma już co
    zabrać, łakomie patrzy na spichlerz Turkucia, pełny odebranych mrowce
    zapasów . Oburzony taką postawą Turkuć informuje w telewizji, że wprawdze
    rozumie ciezką sytuację Koników polnych, ale nie usprawiedliwia ona
    propozycji dbierania Turkuciom owoców ich cięzkiej pracy . Grupa ekspertów
    publikuje raporty o roszczeniowych postawak Konikow polnych, które nie
    potrafią docenić zanagażowania Turkuci w poprawę ich sytuacji. Ucieszone
    takim rozwojem sytuacji mrowki znow zaczynaja ciezko pracować nad
    odtworzeniem swoich zapasow. Niestety agrumentacja ekspertownie nie
    przemawia do rozdrażnionych Konikow polnych, które są zdesperowane i coraz
    lepiej zorganizowane.
    W tej sytuacji na Turkuć zwołuje konferencję prasową. Informuje na niej, że
    złej sytuacji Konikow polnych winne są mrówki, ukrywające przed Turkuciami
    czesci swoich zasobów. Demonstruje także kilka ziaren przenicy znalezionych
    u mrówki oraz wyliczenia, z których wynika, że gdyby wszystkie mrówki
    uczciwie oddawały całe zapasy Turkuciom, to każdy Konik polny nie tylko
    byłby syty ale jeszcze dostał telewizor i smochód.
    W prasie, radiu i TV pojawiają sie cykle reportarzy demaskujących mrówki,
    wykorzystujące luki w stworzonym przez Turkucia systemie sciągania zapasów.
    Obyurzone społeczeństwo domaga sie ukarania obrzydliwych kombinatorów.
    Wkrótce potem u każdej mrówki, zjawiają się kontrolerzy, koniki polne
    ustawiają sie w kolejce po zapasy a Turkucie po cichutku rozbudowują
    spicherze

    ----

  • 5. Data: 2004-08-25 09:33:34
    Od: Daniel <d-wasyl@NO_SPAM.gazeta.pl>

    ciach
    z jednej strony się z wami zgadzam ale z drugiej nie. ten kto nigdy nie
    był bezrobotnym nie zrozumie tego. zapytajcie się ludzi po studiach
    którzy bezskutecznie szukaj pracy. Co do osób którym bezrobocie pasuje
    to ze 100% zawsze znajdzie się taki odsetek. Ale jak masz 50-lat na
    karku to znalezienie pracy nie jest łatwe. Dla mnie szokiem było że za
    1400 zł na rękę w W-awie nikt nie chcę iść do prac interwencyjnych. W
    moim mieście ludzie pozabijali by się za taką fuchę

  • 6. Data: 2004-08-25 20:27:18
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Daniel; <cghmd4$o7n$1@inews.gazeta.pl> :

> [...]
    > 1400 zł na rękę w W-awie nikt nie chcę iść do prac interwencyjnych. W
    > moim mieście ludzie pozabijali by się za taką fuchę

    No żesz. A mógłbyś bardziej przybliżyć informacje o tych pracach
    interwencyjnych, bo mnie lekko wkurzyła ta informacja? ;(

    Latam co tydzień do UP z własnej woli, bo UP postawiło już na mnie
    krzyżyk - dotychczas musiałem się zgłaszać do 3-4 miesiące, teraz mam
    "labę" na 8 miesięcy. Większość ogłoszeń dla pracowników
    niewykwalifikowanych i słabo wykwalifikowanych [nie mam "papierowych
    kwalifikacji, choć ostatnio Pani w Izbie Wytrzeźwień stwierdziła, że na
    ich pracownika mam "za wysokie kwalifikacje" ;)] daje wynagrodzenie w
    okolicach 824 zł brutto - perełkami są takie, gdzie płacą 1000-1100. Nie
    powiem - 824 zł brutto, to jak świadome założenie sobie pętli na szyję,
    tyle że życie za taką sumę trwa ociupinę dłużej niż w/w czynność - ale
    też biorę namiary i czasami się odzywam. Dodatkowo na wiosnę, kiedy
    szukano ludzi do terenów zielonych, to stały kolejki. I teraz Ty mi
    piszesz, że była praca interwencyjna za 1440 NETTO, do której nikt nie
    chciał się zgłosić? Gdzie? Kiedy? Jak?

    Flyer

    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101

  • 7. Data: 2004-08-26 18:03:11
    Od: " Mszyca" <k...@W...gazeta.pl>

    Bajeczka jest niedorobiona! Ja jestem pracowitą mszycą, którą te pier...
    mrówki bezczelnie doją!!!