PracaGrupypl.praca.dyskusje › swiadectwo pracy a urlop

  • 1. Data: 2004-08-22 20:54:00
    Temat: swiadectwo pracy a urlop
    Od: "Justyna" <j...@w...pl>

    Postaram się streścic ... :)

    Od lutego 2003r. miałam w firmie A umowe o prace na pół etatu. Z dniem 31
    lipca 2004r. rozwiązałam tą umowe za porozumieniem stron. Do tego czasu
    wykorzystałm cały przysługujący mi urlop (w sumie 10 dni bo to pół etatu).
    Teraz jestem zatrudniona w firmie B na cały etat. Jak dostałam swiadectwo
    pracy to patrze: "w okresie zatrudnienia pracownik wykorzystał urlop
    wypoczynkowy w wymiarze 20 dni (160 godzin).
    Czy to oznacza że w nowej pracy nie bede miec prawa do urlopu??
    Jak to możliwe że wykorzystałam 20 dni jak miałam tylko 10? czyżby to firma
    A sie pomyliła czy takie sa przepisy?
    Jak tak naprawde wyglada sytuacja z urlopem jesli polowe roku mam umowe
    oprace w wymiarze pół etau a drugą połowe pracuje na cały etat?

    Z góry dziękuje za odpowiedź osobom które sie na tym znają, ewentualnie
    prosze o podanie konkretnego linku gdzie moge sobie o tym poczytac.

    --
    Pozdrawiam,
    Justyna

  • 2. Data: 2004-08-23 08:22:23
    Temat: Re: swiadectwo pracy a urlop
    Od: "Gosia" <M...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Justyna" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Z góry dziękuje za odpowiedź osobom które sie na tym znają, ewentualnie
    > prosze o podanie konkretnego linku gdzie moge sobie o tym poczytac.

    hej
    Mozliwe ze wykorzystalas w tym roku zalegly urlop ze zeszlego roku. W tym
    miejscu na swiadectwie pracy powinno byc wpisane ile dni urlopu
    wykorzystalas w tym roku. Jednak w takim przypadku zwykle sie zaznacza, ze
    urlop dotyczyl takze zeszlego roku. Tego urlopu zeszlorocznego moglo byc
    wiecej, bo zasada godzinowa obowiazuje od stycznia tego roku.
    W zasadzie nowego pracodawce nie powinno interesowac ile mialas urlopu w
    poprzedniej firmie, powinien naliczyc urlop proporcjonalnie w swojej firmie
    (zgodnie z twoim stazem pracy), bo obecnie urlop w firmie A to jedna sprawa,
    a urlop w firmie B to druga sprawa. Istnieje zasada, że urlop powinien być
    rozliczony w firmie, która rozwiązuje stosunek pracy. Jedyny wyjątek od tej
    zasady to sytuacja, gdy konczysz prace na podstawie porozumienia stron
    pracodawcow i przechodzisz do nowej pracy ze starym urlopem. Sytuacja taka
    wystepuje np. wtedy, gdy przenoszą Cie z firmy macierzystej do firmy córki
    itp.
    Najlepiej sprawdz na www.sejm.gov.pl lub www.lex.pl
    szukaj kodeksu pracy.
    Pozdrawiam Gosia

  • 3. Data: 2004-08-26 09:39:39
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Sun, 22 Aug 2004 22:54:00 +0200, na pl.praca.dyskusje, Justyna napisał(a):
    > Od lutego 2003r. miałam w firmie A umowe o prace na pół etatu. Z dniem 31
    > lipca 2004r. rozwiązałam tą umowe za porozumieniem stron. Do tego czasu

    Jeżeli to była twoja pierwsza praca w życiu to wszystko się zgadza.
    Urlop należy sie po roku pracy - czyli od lutego 2004r. - 20 dni, a
    następny od nowego roku - czyli od 01.01.2005.
    Zwolniłaś się i pierwszy zakład miał obowiązek rozliczyć się z tobą z
    urlopu , co uczynił.
    Nie ma możliwości przechodzenia do innych firm bez rozliczenia urlopu
    dlatego praca na 1/2 etatu przez pół roku i na cały przez resztę roku w
    różnych firmach nie ma z sobą nic wspólnego.
    Jeżeli to nie była twoja 1. praca poproś w kadrach o wyjaśnienie jak
    policzyły ci urlop.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)