PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawco, chcesz być traktowany poważnie?

  • 81. Data: 2010-04-26 12:21:22
    Temat: Re: Pracodawco, chcesz być traktowany poważnie?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-26, M <...@...pl> wrote:

    > Hmm. Jeśli mowa o umiejętności czytania ze zrozumieniem... to właśnie
    > napisałem, że nigdy nie odpowiem na takie ogłoszenie.

    Tu masz moją tezę. Ustosunkuj się do tego, zamiast tworzyć własne
    i kazać mi ich bronić.

    > ** TROLL WARNING **

    Zaiste. Najlepiej wejść w środek dyskusji, wyrwać parę zdań z kontekstu,
    stworzyć własne tezy i kazać adwersarzom udowadniać, że nie są prawdziwe.
    A no i potrząsać szabelką z napisem "z trolem gadam" ilekroć tylko ktoś
    śmie mieć inne zdanie i nie daje sobą manipulować za pomocą pociętych
    cytatów i wyrwanej z kontekstu dyskusji. Słit.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 82. Data: 2010-04-26 12:24:14
    Od: M <...@...pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    > To teraz ja mam obalać twierdzenia, które sam wymyśliłeś i sam się z nim
    > nie zgadzasz? Wesoło się robi.

    Zapytałeś co uważam więc odpowiedziałem. Przepraszam, ale czego
    oczekiwałeś zadając pytanie?

    Imho wymóg jednostronicowego CV to wylewanie dziecka z kąpielą -
    zbieranie CV, które mogą nie oddawać kwalifikacji aplikantów i tym samym
    nie pomagać, a może nawet utrudniać, wybór.

    --
    pzdr

  • 83. Data: 2010-04-26 12:32:00
    Temat: Re: Pracodawco, chcesz być traktowany poważnie? EOT
    Od: M <...@...pl>

    Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    > śmie mieć inne zdanie i nie daje sobą manipulować za pomocą pociętych
    > cytatów i wyrwanej z kontekstu dyskusji. Słit.

    Kłamstwo #1: wejście w środek dyskusji
    Kłamstwo #2: wyrwanie zdań z kontekstu
    Kłamstwo #3: potrząsanie szabelką z napisem "z trolem gadam"

    Przytrollowałeś wcześniej pisząc ad personam o umiejętności czytania.
    Przy okazji uważam, że sam zaprezentowałeś takową. Teraz trollujesz
    ponownie kłamiąc i NIE podając argumentów.

    ad1. Wątek rozpocząłem i bacznie śledzę. Odnosiłem sie za każdym razem
    merytorycznie.
    ad2. Nie mogę się odnieść, bo nie podajesz żadnych argumentów a tylko
    twierdzenie. Uważam, że kłamiesz, bo za każdym razem odnosiłem się do
    wypowiedzi przedmówcy w kontekście tematu gałęzi wątku
    (jednostronicowego CV).
    ad3. Wytknąłem raz a nie kilka, co sugerujesz trybem niedokonanym.

    EOT, imho prezentujesz postawę "mam zawsze rację".

    --
    pzdr

  • 84. Data: 2010-04-26 12:36:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-26, M <...@...pl> wrote:

    > Zapytałeś co uważam więc odpowiedziałem. Przepraszam, ale czego
    > oczekiwałeś zadając pytanie?

    Twoja odpowiedź
    ---- początek
    Uważam, że *zdarzają się* przypadki, gdy nie da się skrócić CV do
    *jednej* strony bez utraty precyzji i bez usuwania istotnych informacji.
    ---- koniec

    Tyle jest na temat (aczkolwiek nie odpowiadasz na moje pytanie w pełni,
    albo też nie przeczytałeś go dokładnie).

    ---- początek
    Twierdzenie, że CV *zawsze* się da zaprezentować na jednej stronie,
    nawet jeśli to CV stworzone dla jednego odbiorcy, uważam za bezpodstawne
    i nonsensowne. Działalność taka zaś może być szkodliwa.

    Im bardziej wiedza, umiejętności i doświadczenie niepowtarzalne tym
    bardziej potrzebny opis. Wymaganie jednostronicowego CV wydaje mi się
    niepoważne lub przeznaczone dla niskokwalifikowanych stanowisk. Wysokość
    kwalifikacji to pojęcie względne, ale zarówno pracownik fizyczny może
    być wysokokwalifikowany jak i bankowiec niskokwalifikowany.
    ---- koniec

    Tyle jest nie na temat, bez związku z moim pytaniem.

    > Imho wymóg jednostronicowego CV to wylewanie dziecka z kąpielą -
    > zbieranie CV, które mogą nie oddawać kwalifikacji aplikantów i tym samym
    > nie pomagać, a może nawet utrudniać, wybór.

    Dlaczego uważasz, że między pojęciami 'zwięzły' a 'jednostronnicowy'
    zachodzi równość?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 85. Data: 2010-04-26 12:38:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    WOJSAL napisał(a):

    > Czyli dotyczy firmy, ktora chce przyjac nowego pracownika,
    > ale nie ma czasu wykonac selekcji merytorycznej kandydatow.

    IMO jest tak, że specjalista w jakiejś dziedzinie jest w stanie w
    jednym, może dwóch zdaniach przedstawić siebie jako specjalistę - pod
    warunkiem, że czytać to będzie także specjalista w tej dziedzinie. I tak
    jest w firmach gdzie nie ma działów HR ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 86. Data: 2010-04-26 12:40:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    WOJSAL napisał(a):

    > Poza tym skad pewnosc ze kandydat z CV 1-stronicowym jest
    > lepszym/gorszym fachowcem od kandydata 3-stronicowego?
    > (dla jasnosci zalozmy: pracodawca w ogloszeniu nic nie mowil
    > o liczbie stron CV)

    Skoro nie mówi to po co tracić czas na rozważanie tego? Zapytam
    konkretnie: co konkretnie, pracodawca mówi w tym konkretnym,
    ogłoszeniu, które masz na myśli?

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 87. Data: 2010-04-26 12:45:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-26, M <...@...pl> wrote:

    > Kłamstwo #1: wejście w środek dyskusji

    Owszem, wszedłeś. Twój post inicjuje wątek, ale w ogóle nie poruszył
    tezy długości CV.

    > Kłamstwo #2: wyrwanie zdań z kontekstu
    > Kłamstwo #3: potrząsanie szabelką z napisem "z trolem gadam"

    Zwłaszcza pod cytatem z napisem "troll warning". Zaiste. :)

    > Przytrollowałeś wcześniej pisząc ad personam o umiejętności czytania.

    A jak nazwać osobę, dla której 'zwięzły' = 'jednostronnicowy'?

    > Przy okazji uważam, że sam zaprezentowałeś takową. Teraz trollujesz
    > ponownie kłamiąc i NIE podając argumentów.

    Jak nie chcesz ich doczytać, to nie mój problem.

> [...]
    > twierdzenie. Uważam, że kłamiesz, bo za każdym razem odnosiłem się do
    > wypowiedzi przedmówcy w kontekście tematu gałęzi wątku

    Tylko kontekst to więcej niż 1 post.

    > ad3. Wytknąłem raz a nie kilka, co sugerujesz trybem niedokonanym.
    > EOT, imho prezentujesz postawę "mam zawsze rację".

    Już możesz zaliczyć potrząsanie szabelką drugi raz. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 88. Data: 2010-04-26 12:57:19
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 26-04-2010 o 15:59:22 M <...@...pl> napisał(a):

    > Poruszyłeś istotną sprawę. Zastanawiam się właśnie nad stworzeniem
    > osobnego CV dla agencji rekruterskich. Pewnego radosnego dnia zdarzyło
    > mi się, że taki właśnie rekruter zadał mi pytanie czy miałem do
    > czynienia z bazami danych... gdy w CV stoi certyfikat Oraclowy i
    > kilkuletnia praca z Postgresql.
    >
    > Cóż, życie jest pełne niespodzianek.

    Heh, potwierdzam. Podobnie jest w przypadku znajomosci "Linuksa", podczas
    gdy w cv sa : praktyczna znajomosc Solaris, AIX, *BSD, __Linux__.
    Zalosne jest wlasnie to, ze osoby nie posiadajace nawet niklej wiedzy w
    danej dziedzinie, rekrutuja osoby ze specyficzna wiedza.

    Przegladajac nawet ogloszenia na portalach, gdzie sa podzialy na
    IT-administracja i IT-programowanie, nie ma dnia, zebym nie trafil na
    ogloszenia dla programistow w dziale dla administratorow i odwrotnie...

  • 89. Data: 2010-04-26 12:59:22
    Od: M <...@...pl>

  • 90. Data: 2010-04-26 14:15:34
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 26-04-2010 o 18:10:38 entroper <entroper-pocztaonetpeel> napisał(a):

    > Użytkownik "M" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Że niby nie będziesz do takich debili aplikować? Twoje prawo. "Debile"
    > będą mieli z głowy przemądrzałego kandydata, który już na dzień dobry nie
    > potrafi się podporządkować. Przy okazji dziękuję Ci w imieniu Twoich
    > niedoszłych kolegów z nowego miejsca pracy.
    > BTW, nadal uważam, że 1 strona wystarczy. Nie 1-2. 1. Pojedyncza, z
    > jednej
    > strony zadrukowana kartka jest zwyczajnie cudownie prosta i piękna.
    > Prawdopodobnie jesteś za mądry i zbyt doświadczony żeby to przyswoić.
    >
    > e.

    Tak sobie czytam te wywody "1" "2" strony, a moze wiecej... I dochodze do
    wniosku, ze w PL jest jeszcze calkiem dobrze, jesli chodzi o zasob ludzi
    do pracy. Gdyby polskich pracodawcow dopadla sytuacja, jak na Zachodzie,
    gdzie jest wiecej analfabetow, niz mrowek w mrowiskach, wtedy by nie
    marudzili i nie wymyslali debilizmow. Wowczas moznaby sie spodziewac np.
    podanych widelek placowych w ogloszeniach... A tak, mamy dalej bur..el,
    buractwo i kozakowanie. Zycze wszystkim HR i firmom, zeby dopadla ich
    sytuacja, aby zaczeli żebrac o to, by ktokolwiek u nich chcial pracowac.

    Mysle, ze niebawem skonczy sie "kryzys" na Zachodzie, i zacznie sie znowu
    wzrost gosp. - wtedy powroci normalnosc, gdy masa ludzi na nowo wyjedze z
    PL. Kwestia "1-2 "lat ;-) Ciekawe, co wtedy powiedza madrale, ktorzy
    uwazaja dzisiaj, ze mozna wybrzydzac i odrzucac cv wieksze niz 1 strona.