PracaGrupypl.praca.dyskusje › [Karany] Praca w sektorze IT

  • 11. Data: 2008-11-22 09:01:33
    Temat: Re: Praca w sektorze IT
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@g...com>

    > No tak. Spotkałem oświadczenie na pracę w urzędzie, ale sądzę, że jakbym np
    aplikował do pracy w więzieniu to by już musiało być zaświadczenie.

    Osobiscie nie spotkalem sie ani z zadaniem oswiadczenia ani
    zaswiadczenia.
    ---

    Myślę, że możesz taki wymóg znaleźć w dowolnym bip'ie

    Na szczescie nie musze isc na panstwowe.
    ---
    Serio ?

    Za to jakbym byl pracodawca i mialbym pomysl aby sie interesowac
    niekaralnoscia pracownikow, to wymagalbym zaswiadczenia :) No i gdybym
    go wymagal to pewnie w zdecydowanej wiekszosci przypadkow stwierdzenie
    karalnosci powodowaloby skreslenie kandydata.

    ---
    A możesz w ogóle wymagać zaświadczenia ? A jak otrzymasz to możesz odrzucić takiego
    kandydata ?

  • 12. Data: 2008-11-22 10:50:47
    Temat: Re: [Karany] Praca w sektorze IT
    Od: Radek <radekzaj@[NO_SPAM]o2.pl>

    Noe Bat pisze:
    > Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch>

    > Co przeszkadza karanemu kłamać w takim oświadczeniu ?

    W oświadczeniu może skłamać, gorzej jak będzie musiał to potwierdzić
    zaświadczeniem o niekaralności pobranym z sądu.

    --
    Radek

  • 13. Data: 2008-11-22 11:57:27
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Radek" <radekzaj@[NO_SPAM]o2.pl>

    > W oświadczeniu może skłamać, gorzej jak będzie musiał to potwierdzić
    > zaświadczeniem o niekaralności pobranym z sądu.

    Rety, albo chce zaświadczenie albo oświadczenie. Jak zaświadczenie to z rejestru
    jest, więc nie ma o czym gadać. Jak oświadczenie to jest, bo karany może ewidentnie
    kłamać albo tylko pomylić się w zeznaniu np z powodu swojej niewiedzy co do istnienia
    wpisu w rejestrze, bo wiadomo, nie wszystko jest tam wpisywane. No i jest zasadnicze
    pytanie czy można wymagać zaświadczenia a nawet oświadczenia.

  • 14. Data: 2008-11-22 13:09:16
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Dnia 21.11.2008 Konrad <k...@o...pl> napisał/a:
    > mam pytanie, czy prywatne firmy informatyczne podczas rekrutacji wymagają
    > pokazania oświadczenia o niekaralaności?

    Nie przypominam sobie.

  • 15. Data: 2008-11-22 16:22:35
    Od: sieciowy groszek <b...@g...com>

    W prywatnych firmach IT nigdy nie padło nawet takie pytanie. Gdy
    pracowałem w banku musiałem wypełnić oświadczenie - z tego co pamiętam
    była tam klauzula że "za składanie fałszywego oświadczenia...".
    W korporacji w której teraz pracuję na jakimś arkuszu był punkt: karany/
    nie karany. Bladego pojęcia nie mam co by się stało gdybym wpisał że
    byłem karany w przeszłości bo arkusz dostałem w pierwszym tygodniu pracy
    ;) a już nie wspomnę o weryfikacji której praktycznie pewnie nie ma.

  • 16. Data: 2008-11-22 16:28:48
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > byłem karany w przeszłości bo arkusz dostałem w pierwszym tygodniu pracy
    > ;) a już nie wspomnę o weryfikacji której praktycznie pewnie nie ma.

    No proszę. A mnie przy zatrudnianiu pytano o to 2 razy. U obecnego
    pracodawcy, oraz u drugiego wstecz. Ale w obu przypadkach tylko
    oświadczenie - przy czym u obecnego z podobną klauzulą, a u drugiego
    wstecz bez niej.

    Natomiast na agenta ubezpieczeniowego trzeba dostarczyć zaświadczenie.

    A także na dowolne stanowisko (również managerskie) w jednej z
    poznańskich firm logistycznych.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 17. Data: 2008-11-22 22:11:25
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 22 Lis, 10:01, "Noe Bat" <n...@o...pl> wrote:
> [...]
    > ---
    >
    > Myślę, że możesz taki wymóg znaleźć w dowolnym bip'ie
    >
    > Na szczescie nie musze isc na panstwowe.

    Kurcze, ciezko sie polapac w Twoich postach - co jest cytatem a co
    Twoja wypowiedzia. I nie bardzo rozumiem co Cie dziwi w mojej
    wypowiedzi. To ze nie musze (i do tego nie chce:) ) szukac panstwowej
    posady?

> [...]
    >
    > ---
    > A możesz w ogóle wymagać zaświadczenia ? A jak otrzymasz to możesz odrzucić takiego

    A urzad (sam o tym wspomniales) ma prawo wymagac takiego
    zaswiadczenia? Poza tym - podaj mi prosze przepis, ktory zabranialby
    pracodawcy umieszczac ogloszen typu 'poszukiwany pracownik na
    stanowisko .... Wymagane dokumenty: cv, list motywacyjny i
    zaswiadczenie o niekaralnosci'. Mam prawo wymagac cv? Czy tez moze nie
    mam prawa? A co do mozliwosci odrzucenia takiego kandydata... na
    szczescie pracodawca nie musi sie tlumaczyc czemu przyjal Kowalskiego
    zamiast Nowaga.

  • 18. Data: 2008-11-23 10:56:19
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

> [...]

    > ---
    > Serio ?

    Kurcze, ciezko sie polapac w Twoich postach - co jest cytatem a co
    Kwestia używania kodowania base64 przez Ciebie.

    I nie bardzo rozumiem co Cie dziwi w mojej
    wypowiedzi. To ze nie musze (i do tego nie chce:) ) szukac panstwowej
    posady?
    ---
    To, że o tym piszesz z taką dumą jakby :-)

> [...]
    kandydata ?

    A urzad (sam o tym wspomniales) ma prawo wymagac takiego

    Nie pisałem, że ma prawo. Pisałem, że spotkałem się z tym, że wymaga oświadczenia i
    pewnie gdzieniegdzie będzie wymagał zaświadczenia, ale jak to dokładnie jest
    uwarunkowane to nie wiem. Właśnie ciekawy jestem, stąd w ogóle sobie piszę.
    Generalnie ciekawią mnie takie różne wymuszenia.

[...]
    A widzisz, jest jednak prawo, które mówi o tym czego pracodawca może żądać, gdy o
    resztę tylko prosić. CV oczywiście może żądać, zaświadczenie już generalnie nie. I
    nie ma prawa dyskryminować z takich powodów jak płeć a i z powodu narodowości nie
    może chyba. Nie mówię, że jest to jakoś specjalnie mądre, jest mądre tak umiarkowanie
    :-)

  • 19. Data: 2008-11-23 11:04:32
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <a...@o...pl>

> [...]
    > pracodawcy, oraz u drugiego wstecz. Ale w obu przypadkach tylko
    > oświadczenie - przy czym u obecnego z podobną klauzulą, a u drugiego

    To przecież ta klauzula nie czyni oświadczenia mniej lub bardziej ważnego.
    Odpowiedzialność zawsze jest ale jeśli nie ma dotkliwej sankcji to wiarygodność
    oświadczenia wątpliwa jest.

  • 20. Data: 2008-11-23 12:37:39
    Od: From <u...@e...net>

    Noe Bat wrote:

    > Kurcze, ciezko sie polapac w Twoich postach - co jest cytatem a co
    > Twoja wypowiedzia.
    > ---
    > Kwestia używania kodowania base64 przez Ciebie.

    Stosuj z łaski swojej standardowe cytowanie z użyciem '>' a nie jakieś
    minusy przed akapitem.

    user