PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pora dnia na spotkanie w/s pracy?

  • 1. Data: 2008-11-18 11:06:12
    Temat: Pora dnia na spotkanie w/s pracy?
    Od: "Marcin" <n...@o...pl>

    Witam wszystkich serdecznie.
    Za dwa dni mam spotkanie w sprawie rozmowy kwalifikacyjnej. Zwolniło się
    jedno miejsce i rekrutujący zapytał, czy nie chcę spotkac się wcześniej.
    Pierwotnie umówiłem się na 17.00.

    Spotkania odbywają się przez cały dzień i trwają ok. 45 minut.
    Która częśc dnia jest lepsza dla rekrutowanego: początek (nie wydaje mi
    się), środek, czy koniec dnia. Stanowisko specjalistyczne, stąd należy się
    spodziewać omawiania dużej ilości szczegółów - do tego przydałby się trzeźwy
    i niezmęczony umysł.
    Z drugiej strony, wierzę, że mam na tyle przekonujące argumenty, iż mój
    wstępnie założony termin będzie najwygodniejszy (wszedł, przekonał, przyćmił
    innych), ale czy przypadkiem nie będzie tak, że ktoś przede mną olśni
    rekrutera a ten zmeczony całym dniem rozmów założy sobie za wczasu, że pani
    z godz. 12.00 jest najlepszym pracownikiem i będzie trwał w tym przekonaniu
    do końca, nawet w kontekście, przyjmijmy, powalającego kandydata ;)). Celowo
    przejaskrawiam, chcąc podkreślić problem.

    A może rekrutujący są przygotowani na takie maratony i pora dnia jest im
    całkowicie obojętna? Co myslicie?

    Marcin

  • 2. Data: 2008-11-18 11:21:47
    Temat: Re: Pora dnia na spotkanie w/s pracy?
    Od: "Robert" <r...@w...pl>

    > Za dwa dni mam spotkanie w sprawie rozmowy kwalifikacyjnej. Zwolniło się
    > jedno miejsce i rekrutujący zapytał, czy nie chcę spotkac się wcześniej.
    > Pierwotnie umówiłem się na 17.00.

    O 17 facet myśli co na obiad i kiedy to sie skończy :)
    R.

  • 3. Data: 2008-11-18 11:29:57
    Od: bzdziul <b...@g...pl>

    Marcin wrote:
    [...]

> [...]
    > Z drugiej strony, wierze, ?e mam na tyle przekonuj?ce argumenty, i? mój
    > wstepnie za?o?ony termin bedzie najwygodniejszy (wszed?, przekona?, przyaemi?
    > innych), ale czy przypadkiem nie bedzie tak, ?e kto? przede mn? ol?ni
    > rekrutera a ten zmeczony ca?ym dniem rozmów za?o?y sobie za wczasu, ?e pani
    > z godz. 12.00 jest najlepszym pracownikiem i bedzie trwa? w tym przekonaniu
    > do konca, nawet w kontek?cie, przyjmijmy, powalaj?cego kandydata ;)). Celowo
    > przejaskrawiam, chc?c podkre?liae problem.
    >
    > A mo?e rekrutuj?cy s? przygotowani na takie maratony i pora dnia jest im

    Rekrutuję raz na jakiś czas i wtedy urządzamy sobie maratony. Tak
    jesteśmy na nie przygotowani. Na Twoim miejscu nie martwiłbym się porą
    dnia (bo to _nie_ma_ znaczenia), tylko tym jak zaciekawić swoją osobą i
    wiedzą ludzi, którzy Cię rekrutują.

    Nb. zauważyłem, że najczęściej zatrudnianymi osobami, byli ludzie,
    którzy nie tylko odpowiadali na pytania, ale szerzej rozwijali temat
    (demonstrując swoją wiedzę z innych zakresów).

    pzdr

  • 4. Data: 2008-11-18 16:32:35
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Spotkania odbywają się przez cały dzień i trwają ok. 45 minut.
    > Która częśc dnia jest lepsza dla rekrutowanego: początek (nie wydaje mi
    > się), środek, czy koniec dnia.

    Ważniejszy jest aktualny nastrój rekrutera. Jeśli potrafisz to jakoś
    uzależnić od pory dnia...

    > Z drugiej strony, wierzę, że mam na tyle przekonujące argumenty (...)

    Jeśli trafisz na profesjonalną rekrutację, Twoje argumenty będą równie dobre
    rano jak i wieczorem. A jeśli trafisz na jakiegoś znudzonego (wk..wionego,
    zmęczonego, niewyspanego, niepotrzebne skreślić) dyrektora (w swoim
    mniemaniu specjalistę), który stwierdził, że poprowadzi sobie taką
    rekrutację, to możesz stamtąd tak szybko wyjść, że nie zdążysz przedstawić
    swoich argumentów :)

    e.