PracaGrupypl.praca.dyskusje › [Karany] Praca w sektorze IT

  • 1. Data: 2008-11-21 14:12:45
    Temat: [Karany] Praca w sektorze IT
    Od: "Konrad" <k...@o...pl>

    Witam,

    mam pytanie, czy prywatne firmy informatyczne podczas rekrutacji wymagają
    pokazania oświadczenia o niekaralaności? Czy pracownik z wyrokiem jest od razu
    na straconej pozycji i nie ma szans na dostanie pracy mimo dużego doświadczenia
    i kwalifikacji. Dostalem niedawno wyrok w zawieszeniu za pobicie i jestem
    wlasnie na etapie szukania pracy.

    Konrad

  • 2. Data: 2008-11-21 14:28:24
    Temat: Re: [Karany] Praca w sektorze IT
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 21 Nov 2008 15:12:45 +0100, Konrad napisał(a):

> [...]
    > i kwalifikacji. Dostalem niedawno wyrok w zawieszeniu za pobicie i jestem

    Z wymaganiem niekaralności spotykałem się tylko w budżetówce, znajomy
    ochroniarz też mówił, że w jego branży jest taki wymóg.

    Natomiast w IT jeszcze nigdzie nie spotkałem się z oczekiwaniem podobnego
    oświadczenia.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2008-11-21 15:03:59
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:1a146uryvq106.dlg@kapselek.net, *Kapsel* wrote:

> [...]
    > ochroniarz też mówił, że w jego branży jest taki wymóg.
    >
    > Natomiast w IT jeszcze nigdzie nie spotkałem się z oczekiwaniem

    O ile sobie przypominam to na rozmowie w polkomtelu i ptc wypelnialem rozne
    swistki, w tym oswiadczenie o niekaralnosci - sektor IT.
    Ale moze to tylko tam tak jest, bo kwestie podsluchow, tajemnicy
    telekomunikacyjnej i takich tam.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 4. Data: 2008-11-21 15:14:44
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Konrad wrote:
> [...]
    > i kwalifikacji. Dostalem niedawno wyrok w zawieszeniu za pobicie i jestem

    Jak bedziesz chcial szukac w budzetowce to moga Cie sprawdzac (w
    praktyce wypelniasz oswiadczenie, raczej nie sprawdza, ale jak
    podpadniesz to mozesz miec klopoty)

    Podobnie w telekomunikacji oraz bankowosci. Chociaz telekomunikacja to
    raczej tylko duze firmy - male, piszace oprogramowanie lub swiadczace
    uslugi raczej nie wymagaja.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 5. Data: 2008-11-21 22:49:53
    Temat: Re: Praca w sektorze IT
    Od: mihau <m...@g...com>

    On 21 Lis, 15:12, "Konrad" <k...@o...pl> wrote:

    > mam pytanie, czy prywatne firmy informatyczne podczas rekrutacji wymagają
    > pokazania oświadczenia o niekaralaności?

    W życiu się z tym nie spotkałem. Jak ktoś chce pracownika, to po co
    miałby sobie i jemu życie utrudniać takimi bzdurami? Przecież to by
    się kupy nie trzymało.

    --
    mihau

  • 6. Data: 2008-11-22 07:24:36
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch>

    > O ile sobie przypominam to na rozmowie w polkomtelu i ptc wypelnialem rozne
    > swistki, w tym oswiadczenie o niekaralnosci - sektor IT.

    Co przeszkadza karanemu kłamać w takim oświadczeniu ?

  • 7. Data: 2008-11-22 07:32:18
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com>

> [...]

    W życiu się z tym nie spotkałem. Jak ktoś chce pracownika, to po co
    miałby sobie i jemu życie utrudniać takimi bzdurami? Przecież to by
    ---

    No niezupełnie, bo jeśli firma zatrudniająca gościa robi oprogramowanie księgowe a
    gościu został np u poprzedniego pracodawcy ukarany za wbudowanie kodu robiącego
    przelewy na trefne konto to chyba oczywiste, że nowy pracodawca może nie chcieć
    takiego pracownika. Tyle, że wydaje mi się, że póki mowa o oświadczeniu to nic
    konkretnego z niego nie wynika. Karany może sobie wpisać co chce i specjalnie wiele
    mu z tego tytułu nie grozi poza rozwiązaniem umowy o pracę.

  • 8. Data: 2008-11-22 07:53:09
    Od: badzio <b...@g...com>

> [...]
    > i kwalifikacji. Dostalem niedawno wyrok w zawieszeniu za pobicie i jestem

    Po pierwsze primo - napisanie oswiadczenia czy dostarczenie
    zaswiadczenia? Bo to IMHO roznica - oswiadczenie mozesz sobie napisac
    dowolne i liczyc na to ze nikt nie sprawdzi, zaswiadczenie to juz druk
    urzedowy (pewnie z rejestru skazanych).
    Ja sie nie spotkalem z wymoganiem oswiadczen/zaswiadczen dot.
    niekaralnosci w _prywatnych_ firmach (panstwowe to inny temat). Ale
    imho jesli juz pracodawce interesuje fakt karalnosci pracownika to
    pewnie po to zeby karanych nie zatrudniac (nie widze innego sensu
    zapytania sie o to).

  • 9. Data: 2008-11-22 08:19:37
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@g...com>

> [...]

    zaswiadczenia? Bo to IMHO roznica - oswiadczenie mozesz sobie napisac
    dowolne i liczyc na to ze nikt nie sprawdzi, zaswiadczenie to juz druk

    No tak. Spotkałem oświadczenie na pracę w urzędzie, ale sądzę, że jakbym np aplikował
    do pracy w więzieniu to by już musiało być zaświadczenie.

  • 10. Data: 2008-11-22 08:47:38
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 22 Lis, 09:19, "Noe Bat" <n...@o...pl> wrote:
    > No tak. Spotkałem oświadczenie na pracę w urzędzie, ale sądzę, że jakbym np
    aplikował do pracy w więzieniu to by już musiało być zaświadczenie.

    Osobiscie nie spotkalem sie ani z zadaniem oswiadczenia ani
    zaswiadczenia. Na szczescie nie musze isc na panstwowe.
    Za to jakbym byl pracodawca i mialbym pomysl aby sie interesowac
    niekaralnoscia pracownikow, to wymagalbym zaswiadczenia :) No i gdybym
    go wymagal to pewnie w zdecydowanej wiekszosci przypadkow stwierdzenie
    karalnosci powodowaloby skreslenie kandydata.