PracaGrupypl.praca.dyskusje › O co chodzi w rekrutacji dla 'liderów w swoich branżach'

  • 1. Data: 2008-11-21 11:29:51
    Temat: O co chodzi w rekrutacji dla 'liderów w swoich branżach'
    Od: g...@g...com

    Sytuacja wygląda tak: otrzymuję telefon lub mail od osoby z firmy
    pośrednictwa pracy, że prowadzą rekrutację na stanowisko A dla swojego
    klienta. Oczywiście nazwa firmy 'na tym etapie rekrutacji' jest tajna.
    Sprawa najczęścieju bywa pilna - mam szybko wysłać Cv. Potem jest
    zazwyczaj zaproszenie na rozmowę z osobą z firmy pośrednictwa pracy.
    Na spotkaniu żadnych konkretów, raczej uśmiechanie się do siebie i
    odpowiadanie na jakieś standardowe pytania. Po spotkaniu zero odzewu.

    Co sądzicie o takich akcjach? Czy można to traktować poważnie?
    Zastanawia mnie jaki jest cel, czy te panienki w firmach pośrednictwa
    robią to dla zabicia czasu.

  • 2. Data: 2008-11-21 12:16:52
    Od: "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ>

    Użytkownik <g...@g...com> napisał w wiadomości

    Co sądzicie o takich akcjach? Czy można to traktować poważnie?
    Zastanawia mnie jaki jest cel, czy te panienki w firmach pośrednictwa
    robią to dla zabicia czasu.

    Słyszałem o różnych chwytach na zbieranie danych osobowych...

    --
    Pzdr
    Fun

  • 3. Data: 2008-11-21 12:54:24
    Od: leszek <s...@g...pl>

    Takie firmy mają często wielkie zadęcie, regulaminy, procedury .. i
    rozmowa ewentualnego kandydata z taką panienką może być jakims
    "pierwszym etapem rekrutacji". W końcu musza ewentualnemu pracodawcy
    wystawić rachunek, więc wykonują takie puste czynności, że niby za
    darmo kasy nie biora.
    A przy okazji obejrzą cię dokładnie, żeby jakiegoś łysego, garbatego,
    kulawego, jąkały, ślepego na jedno oko, kobiety w ciąży czy starego
    nie podesłać. Taka panienka na pewno tyle może zrobić. Naprawde
    wierzysz, ze w tym kraju to tylko wykształcenie, doświadczenie i
    kwalifikacje sie liczą ? Ze śmiechu juz oplułem cały monitor. Jak
    jestes stary, to nikt cie nie zatrudni.
    Więc taka panienka dukająca jakies pytania z kartki wykonuje bardzo
    pożyteczną robotę, od razu odsiewa wszystkich nie pasujących do
    "młodego i dynamicznego zespołu".