PracaGrupypl.praca.dyskusje › przemyslenia po wylaczeniu moderacji ppo

  • 1. Data: 2008-11-20 18:26:46
    Temat: przemyslenia po wylaczeniu moderacji ppo
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mija juz pare ladnych tygodni, od kiedy grupa ppo jest niemoderowana
    (czy tez raczej - moderowana automagicznie) - i? Jakosc postow nieco
    spadla, spam pojawia sie w ilosciach umiarkowanych. Swiat sie nie
    skonczyl. Ppo nadal funkcjonuje. A przypominam sobie zazarte dyskusje
    na temat koniecznosci moderacji ppo z ostatnich kilku lat. Panowie (i
    Panie) - nie mozna bylo wylaczyc moderacji juz kilka lat temu, na
    poczatek na probe, jak to wielu wtedy sugerowalo? Moderator
    zaoszczedzilby mnostwo czasu, a Czytelnicy zyskaliby dostep do
    swiezszych informacji juz pare lat temu...

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 2. Data: 2008-11-20 23:33:13
    Temat: Re: przemyslenia po wylaczeniu moderacji ppo
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-20, glos <g...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > zaoszczedzilby mnostwo czasu, a Czytelnicy zyskaliby dostep do
    > swiezszych informacji juz pare lat temu...

    Jak zawsze - kwestia progu tolerancji. Dla niektórych to dużo, dla
    niektórych nie. Ale też myślę, że obecna forma "pół-moderacji" nie
    przepuszczająca odpowiedzi jest całkiem wystarczająca.
    Przy całkowitym wyłączeniu pewnie miałbyś jeszcze drugie lub trzecie
    tyle odpowiedzi i komentarzy do ogłoszeń.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2008-11-21 07:45:58
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    21 Nov 2008 00:33:13 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

> [...]
    > Przy całkowitym wyłączeniu pewnie miałbyś jeszcze drugie lub trzecie
    > tyle odpowiedzi i komentarzy do ogłoszeń.

    Rozumiem specyfikę miejsca, ale akurat możliwości odpowiedzi to mi tam
    najbardziej brakuje ;) Czasem aż się prosi, żeby napisać ogłoszeniodawcy
    jak powinien formułować ogłoszenie, choć w sumie można i na maila.

    Trochę się też obawiam o ludzi, którzy się dadzą naciągnąć na "pracownika
    e-mail", ale tego uniknąć się nie da, bo nie tylko na ppo tym spamują.

    Tak więc o ile należą się podziękowania za wcześniejszą moderację, o tyle
    też teraz szczególnie źle nie jest i IMHO tak pozostać powinno.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2008-11-22 07:12:46
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

> [...]
    > niektórych nie. Ale też myślę, że obecna forma "pół-moderacji" nie
    > przepuszczająca odpowiedzi jest całkiem wystarczająca.

    Nnormalne publiczne grupy dyskusyjne właśnie tak działają, że ludzie wypowiadają się
    jak chcą, więc można co najwyżej mówić o nadużywaniu korzystania z nich w sensie
    wysyłania zbyt dużej ilości artykułów, ale nie w sensie ich zawartości. Moderowanie
    jest typowe w prywatnych grupach, gdzie właściciel ustala zasady korzystania i ich
    pilnuje lub znajduje sobie pomocników.

    > Przy całkowitym wyłączeniu pewnie miałbyś jeszcze drugie lub trzecie
    > tyle odpowiedzi i komentarzy do ogłoszeń.

    No i co z tego ? To chyba dobrze, że dane ogłoszenie jest komentowane, bo można od
    razu zobaczyć jaki jest odbiór tej oferty pracy, że ktoś np został źle potraktowany
    przez pracodawcę. A jak tych komentarzy akurat nie chcesz czytać to wystarczy nie
    czytać, co nie jest żadnym problemem biorąc pod uwagę, że wiadomości tworzą wątki, z
    których wystarczy sobie wybrać tylko początki. Jeśli jest jakiś sens moderacji to
    tylko w zakresie nadużywania samego medium, czyli ktoś masowo wysyła informacje
    reklamowe, ale to przez działania administratora danego serwera ograniczającego
    dostęp użytkownikom nadużywającym a nie przez zatwierdzanie każdego artykułu jaki
    ktoś wysłał na grupę.

  • 5. Data: 2008-11-22 07:20:55
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl>

    > Rozumiem specyfikę miejsca, ale akurat możliwości odpowiedzi to mi tam
    > najbardziej brakuje ;) Czasem aż się prosi, żeby napisać ogłoszeniodawcy
    > jak powinien formułować ogłoszenie, choć w sumie można i na maila.

    Po co komu dyskusja na temat formy ogłoszenia ???

    > Trochę się też obawiam o ludzi, którzy się dadzą naciągnąć na "pracownika
    > e-mail", ale tego uniknąć się nie da, bo nie tylko na ppo tym spamują.

    To przecież właśnie dzięki odpowiedziom do takich "ofert" ludzie nie dadzą się
    naciągnąć. Inna sprawa, że mowa o spamie, który nie powinien być rozsyłany raczej z
    powodu masowości niż treści.

    > Tak więc o ile należą się podziękowania za wcześniejszą moderację, o tyle
    > też teraz szczególnie źle nie jest i IMHO tak pozostać powinno.

    Pogadamy jak Ci jakiś artukuł nie przejdzie

  • 6. Data: 2008-11-22 07:55:09
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 21 Lis, 08:45, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Rozumiem specyfikę miejsca, ale akurat możliwości odpowiedzi to mi tam
    > najbardziej brakuje ;) Czasem aż się prosi, żeby napisać ogłoszeniodawcy
    > jak powinien formułować ogłoszenie, choć w sumie można i na maila.

    A nawet trzeba na maila. Z tego co sie zorientowalem, ludzie, ktorzy
    wysylaja ogloszenia o prace na grupy (niewazne jakie) nie czytaja
    tychze grup. Wiec produkowanie sie na pl.praca.oferowana na temat
    glupot napisanych w tym ogloszeniu nie ma sensu

  • 7. Data: 2008-11-22 08:13:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-22, Noe Bat <n...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Nnormalne publiczne grupy dyskusyjne właśnie tak działają, [...]

    Ale to nie jest normalna publiczna grupa dyskusyjna. To grupa o
    charakterze ogłoszeniowym.

    > No i co z tego ? To chyba dobrze, że dane ogłoszenie jest komentowane,

    Ależ nikt nie broni komentować. Tutaj albo prywatnie na maila
    ogłoszeniodawcy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2008-11-22 08:16:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-22, badzio <b...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > tychze grup. Wiec produkowanie sie na pl.praca.oferowana na temat
    > glupot napisanych w tym ogloszeniu nie ma sensu

    Inną opcją jest, że wysyłający przeczyta, ale się nie zgodzi, bo będzie
    uważał że jego ogłoszenie jest ok. No i wychodzą różne pyskówki. Rzadko
    kiedy ktoś przyjmuje krytykę bezkonfliktowo. BTDT.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2008-11-22 08:22:06
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@g...com>

> [...]

    tychze grup. Wiec produkowanie sie na pl.praca.oferowana na temat
    glupot napisanych w tym ogloszeniu nie ma sensu

    No właśnie, przez uniemożliwienie odpowiadania ta grupa jest tylko słupem
    ogłoszeniowym.

  • 10. Data: 2008-11-22 08:26:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-22, Noe Bat <n...@o...pl> wrote:

    [...]

    > No właśnie, przez uniemożliwienie odpowiadania ta grupa jest tylko słupem
    ogłoszeniowym.

    I tym ma być. Od dyskusji masz .dyskusje .

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl