PracaGrupypl.praca.dyskusjePodstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce › Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
  • Data: 2003-05-14 06:25:23
    Temat: Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    Od: "Ad" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    news:m2addqi8nt.fsf@pierdol.ninka.net...

    > tu sie nie zgadzam.
    > polskie uczelnie (poza nielicznymi zaprawde wyjatkami) jedyne do czego
    > przygotowuja, to do pracy jako akademik na takiejze uczelni. wiedzy
    > praktycznej, faktycznie przygotowujacej do danego zawodu tyle, co
    > nic. jak sie ktos sam na wlasna reke nauczy, to konczy studia z jakims
    > zasobem
    > przy czym przy okazji ludziom na roznych kierunkach wciska sie cala
    > kupe niepotrzebnego gowna do glowy i kazde zdawac z tego egzaminy, na
    > zasadzie durnego zakuwania na pamiec.

    Nie żądaj by przy ogromnym wzroście liczby studentów, przy dużej ilości
    nowo powstających uczelni (przy starych wadach nauczania) wszystko
    pracowało jak tłok w silniku. Wady są ujawniane i znane, nie ma sposobu
    by zmienić to nagle, to wymaga czas - tylko może zmienia się to zbyt wolno.

    > do tego, zeby byc dobrym managerem, administratorem czy dyrektorem
    > finansowym nie trzeba wcale a wcale konczyc 5 lat ekonomii i jeszcze
    > robic studiow podyplomowych. wystarcza w zupelnosci 3 lata - ale
    > solidnej i skupionej na okreslonym temacie nauki w polaczeniu z checia
    > i samodzielnoscia studiujacego.

    Też prawda, nawet może by się znalazło na świecie kilku ludzi bez
    wykształcenia dobrze kierujących dużymi firmami.
    Generalnie jednak im dłużej człowiek jest uczony, ale dobrze, tym więcej
    powinien umieć.

    > nie rozsmieszaj mnie, a co ty powyzej proponujesz, jak nie regulacje
    > administracyjna?

    Uważam że człowiek uczy się całe życie, dobrze jeżeli ta
    nauka jest wspomagana. Pracować też każdy może, w skrajnym
    przypadku bez płacy, często ten który zgodzi się na niższą płacę
    zajmuje miejsce tego który otrzymuje większe wynagrodzenie.
    Decyduje jakość pracy, chyba można przyjąć że człowiek nauczony
    lepiej pracuje niż samouk ( oczywiście z chwalebnymi wyjątkami).
    Ad.