PracaGrupypl.praca.dyskusjePodstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce › Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
  • Data: 2003-05-14 02:06:30
    Temat: Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

    "Ad" <a...@w...pl> writes:

    > Problem kto powinien pracować młody czy stary jest źle postawiony.
    > Wydaje się że społeczeństwo dało się Hausnerowi wpuścić w złą dyskusję.

    tu sie zgadzam.

    > Wydłużenie okresu nauki budzi wasz naturalny sprzeciw, ale pozwoli lepiej
    > przygotować się do przyszłej pracy. Skrócenie tygodniowego czasu pracy

    tu sie nie zgadzam.
    polskie uczelnie (poza nielicznymi zaprawde wyjatkami) jedyne do czego
    przygotowuja, to do pracy jako akademik na takiejze uczelni. wiedzy
    praktycznej, faktycznie przygotowujacej do danego zawodu tyle, co
    nic. jak sie ktos sam na wlasna reke nauczy, to konczy studia z jakims
    zasobem.
    przy czym przy okazji ludziom na roznych kierunkach wciska sie cala
    kupe niepotrzebnego gowna do glowy i kazde zdawac z tego egzaminy, na
    zasadzie durnego zakuwania na pamiec.

    do tego, zeby byc dobrym managerem, administratorem czy dyrektorem
    finansowym nie trzeba wcale a wcale konczyc 5 lat ekonomii i jeszcze
    robic studiow podyplomowych. wystarcza w zupelnosci 3 lata - ale
    solidnej i skupionej na okreslonym temacie nauki w polaczeniu z checia
    i samodzielnoscia studiujacego.
    przyklad - MBA robione na przyzwoitej uczelni w usa. nie trwaja na
    ogol wiecej niz 3 lata, a przygotowanie do zawodu daja lepsze.

    > przy wydajniejszych pracownikach też będzie możliwe.
    > Wreszcie przyśpieszenie wieku emerytalnego pozwoli utrzymać się przy
    > pracy naprawdę "niezastąpionym" emerytom.
    > Podstawowych "naturalnych" praw do nauki i pracy nie można regulować
    > administracyjnie. Płace, podatki to sprawy wtórne które będą zawsze

    nie rozsmieszaj mnie, a co ty powyzej proponujesz, jak nie regulacje
    administracyjna?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net