PracaGrupypl.praca.dyskusjePodstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce › Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    From: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Podstawowa przyczyna bezrobocia w Polsce
    Date: Wed, 14 May 2003 01:04:19 +0200

    Użytkownik "Ad" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b9rpq7$c5p$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości

    > To bardzo pożądana postawa by w miarę wcześnie młodzi uczyli
    > się pracy (zarobek jest tutaj sprawą wtórną). Zmienia się mentalność,
    > za PRL-u młodzi byli często oburzeni gdy sugerowało się im pracę
    > w czasie wakacji :-).

    > Myślę że są to koszty przemian ustrojowych a raczej gospodarczych.

    > Chyba tak, ale dobrze by było poznać jakieś symulacje.
    > Może są jakieś inne narzędzia na pobudzenie siły nabywczej
    > na przykład obniżenie stóp %. Najgorsze co nas spotyka to
    > popadanie w skrajności.

> [...]

    Tylko wzrost gospodarczy jest w stanie zapewnic miejsca pracy, trzeba tylko
    zapewnic mechanizmy aby 1% wzrostu przekladal sie na znaczne zwiekszenie
    zatrudnienia, a nie tylko zwiekszenie produkcji. Niestety reformy ktore
    mialy takie mechanizmy uruchamiac zostaly zaniechane w polowie lat 90 :(

    Cale szczescie ze mlodzi ludzie sie ucza co spowoduje ze w przyszlosci,
    wieksza czesc PKB beda stanowic uslugi, ktore absorbuja duze ilosci pracy,
    niestety sektor produkcyjny tak latwo sie nie daje i mamy bezrobocie...