PracaGrupypl.praca.dyskusje[PPO] + ogłoszenie + lekki OT › Re: Podawanie danych firmy (Re: [PPO] + ogłoszenie + lekki OT)
  • Data: 2004-10-08 19:29:52
    Temat: Re: Podawanie danych firmy (Re: [PPO] + ogłoszenie + lekki OT)
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2004-10-07, PiotrG <p...@s...com.pl> wrote:
    > Czy tak trudno zrozumiec, ze jest to bardzo jaskrawa wskazowka dla
    > konkurencji, co sie dzieje w firmie?
    Co jak co, ale jaskrawa wskazówka to to na pewno nie jest. Co najwyżej
    sugestia.

    > 1. jesli firma szuka ludzi bez b. konkretnych wymagan merytorycznych -
    > prawdopodobnie robi bokami i nie ma mocy przerobowych => mozna latwo ja
    > udupic, odpuszczajac sobie kilka intratnych, ale pracochlonnych kontraktow i
    > kierujac tych odpuszczonych klientow do tej firmy
    > 2. jesli wymagania merytoryczne sa, i sa zgodne z glownym profilem
    > dzialalnosci
    > firmy - ktos (jakis specjalista) odszedl z pracy => moze uda sie go
    > zatrudnic;
    Pierwszych dwóch punktów nawet nie chce mi się komentować. Primo: wartość
    tych wniosków jest dla mnie wątpliwa. Bez dodatkowych informacji o firmie
    sama informacja o zatrudnieniu jest niewystarczająca. Mając informacje
    z innych źródeł informacja o tym, że firma zatrudnia jest po prostu zbędna.

    > 3. jestl wymagania merytoryczne sa, i nie sa zasadniczo zgodne z profilem
    > dzialalnosci - firma dorwala zlecenie, pozwalajace jej rozszerzyc
    > dzialalnosc
    > => trzeba wiec przejac klienta mowiac, ze my to juz robilismy i mamy
    > doswiadczenie;
    Może się mylę, ale przynajmniej w branży IT wygląda to tak, że firma
    zatrudnia człowieka, jak już ma konktrakt. Zatrudnienie człowieka przed
    kontraktem może okazać się kłopotliwe, bo trzeba mu zapłacić. Ergo: można
    wtedy co najwyżej próbować przejąć klienta przy następnym zleceniu.

    > Proste - nie? To taka mowa ciala ;-)
    > Tak wiec podawanie nazwy firmy czesto nie jest dla niej korzystne.
    Korzystne, niekorzystne... Co za problem dla wywiadowni gospodarczej założyć
    sobie konto na jakimś darmowym portalu, wysłać CV i list motywacyjny i czekać
    na odzew. Prędzej czy później w procesie rekrutacji pojawi się nazwa firmy.
    Słowem, ukrywanie nazwy firmy w ogłoszeniu to security by obscurity.
    Przeciętny niezdesperowany pracobiorca może olać. Wywiadownia i tak ma
    sposób, żeby się dowiedzieć. Zgłosi się desperat. No, chyba, że taki jest
    właśnie cel ćwiczenia: zatrudniamy zdesperowanego bezrobotnego, bo jemu
    będzie można mniej zapłacić...

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    "Znamy siebie na tyle, na ile nas wypróbowano"
    /Gustaw Herling Grudziński "Inny świat"/