PracaGrupypl.praca.dyskusje › Po co wysylac CV skoro nikt z HR go nie czyta.

  • 1. Data: 2003-05-14 23:32:22
    Temat: Po co wysylac CV skoro nikt z HR go nie czyta.
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Hmm,

    Siedze sobie w domu i projektuje pieczatke dopiero co wlasnie zalozonej wlasnej
    firmy jak dzwoni komorka (tzn. telefon, nie ta komorka na wegiel i kartofle).
    Numer mi nie znany, z Warszawy to odbieram ladnie i uprzejmie, jak zawsze
    imieniem i nazwiskiem dodajac "Slucham" (zreszta jak gdzies dzwonie to tez sie
    przedstawiam, a tych co tak nie robia uwazam za ......). No wiec slysze ze Pani
    - jaka to nie wiem bo sie nie przedstawila (pierwszy zonk) - dzwoni w sprawie
    rekrutacji dla jednego z wiodacych operatorow telefonii komorkowej (hmm, akurat
    za lepszego uwazam ich konkurencje ale to szczegol). Prawie zapomnialem o
    sprawie bo ogloszenie ukazalo sie jeszcze w marcu, a dzisiaj jest jak by nie
    bylo polowa maja (drugi zonk). No i Pani chcialaby mi zadac pare pytan w sprawie
    uzupelnienia CV - OK, czlowiek omylny jest, moze cos przeoczylem piszac - a tu
    pada pytanie ile czasu mam prawo jazdy (trzeci zonk). Myslalem ze padne bo zaraz
    na poczatku CV mam zwyczaj umieszczac informacje, ktore moga byc istotne dla
    pracodawcy a wiec wiek, stan cywilny, stosunek do sluzby wojskowej i posiadanie
    prawa jazdy. Co wiecej, informacja ta raz jeszcze pojawia sie w podsumowaniu
    kwalifikacji. Kolejne pytania tez z tej beczki, bo Pani pytala ile lat
    przepracowalem zajmujac sie XYZ (czwarty zonk) bo jak wol pisalo to w CV, czy
    tez jak zakonczylem wspolprace z poprzednim pracodawca (tez bylo i to nie jeden
    wyraz a cale zdanie wyjasniajace co i jak i dlaczego). Co ciekawe najbardziej
    rozbudowana grupa pytan - nie wiedziec czemu (moze Pani pomylila CV i chciala
    rozmawiac z kims innym) dotyczyla bezwypadkowej jazdy, czy posiadam punkty
    karne, etc (a moze im chodzilo o kierowce tylko ja zle zrozumialem opis
    stanowiska). No w kazdym badz razie niby mam sie udac do stolycy na spotkanie i
    tak sie zastanawiam jechac czy nie jechac - niby szkoda zaprzepaszczac szanse, a
    z drugiej strony tylko koszt paliwa i tluczenia auta a wynik pewnie jak po
    poprzednich spotkaniach tego typu. No i dopiero co zalozylem firme ;-)

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 2. Data: 2003-05-15 05:11:28
    Temat: Re: Po co wysylac CV skoro nikt z HR go nie czyta.
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    sprawie
    > rekrutacji dla jednego z wiodacych operatorow telefonii komorkowej (hmm,

    Ludzie czytaja czytaja dniami i nocami, ale w niektorych sytuacjach zachodzi
    potrzeba szybko "kogos" znalezc. Wiec sie bierze stare odrzucone i wertuje.
    Szukali - kierowcy wywertowali, ze dawno pracy nie masz , to trzeba bylo
    ustalic, czy mozna Cie przekwalifikowac na kierowce :)
    A co do tego, co umieszczac a co nie umieszczac w CV, kilka razy mi sie w
    zyciu zdarzylo jechac 300km ( do stolicy) , zeby przeczytac na glos to, co
    od kilku miesiecy lezalo na biurku u potencjalnego pracodawcy.
    Raz w zyciu zaskoczono mnie pozytywnie, a mianowicie w ciagu jednej sesji
    rozmowy - godzine rozmawiala ze mna pani kadrowiec, a pozniej po 30
    minutach - Dyrektor handlowy, i o dziwo nie tylko niw zadawal tych samych
    pytan, ale znal odpowiedzi na nie - te ktore dawalem wczesniej i umial z
    nich skorzystac w czasie rozmowy... Ale to bylo BARDZO daleko od Warszawy :)

    Wojtek

  • 3. Data: 2003-05-15 07:46:46
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    [ciach]
> [...]
    > karne, etc (a moze im chodzilo o kierowce tylko ja zle zrozumialem opis
    [ciach]
    od jakiegos czasu firmy, jesli maja zamiar powierzyc komus auto sluzbowe,
    bardzo dokladnie sprawdzaja w jakie idzie rece. niby ubezpieczenie itp ale
    jak walniesz to albo trezba dac drugie albo nie pracujesz. wyjasnil mi to
    kumpel z firmy w ktorej jest kilka aut sluzbowych. no ale moze rzeczywiscie
    potrzebowali kierowcy ... ;-)

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 4. Data: 2003-05-15 11:11:17
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Kyniu" <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]
    Pani
    > - jaka to nie wiem bo sie nie przedstawila (pierwszy zonk)

    Nie martw sie. Dzis dzwonilem do PekaoSA i pani podnoszac sluchawke
    powiedziala "Slucham bank" :)))

    > ogloszenie ukazalo sie jeszcze w marcu, a dzisiaj jest jak by nie
    > bylo polowa maja (drugi zonk).

    Procesy rekrutacyjne tyle trwaja, zonk niesluszny.

> [...]
    > z drugiej strony tylko koszt paliwa i tluczenia auta a wynik pewnie jak po
    > poprzednich spotkaniach tego typu. No i dopiero co zalozylem firme ;-)

    A czy samo zalozenie firmy tak odmienilo twoja rzeczywistosc? Masz super
    biznesplan?
    Ja i tak bym pojechal i dal sobie inne mozliwosci. A firme mozesz
    zawiesic/zamknac
    w kazdej chwili. Samo posiadanie firmy to zadna frajda, a wrecz koszmar.

    GreG

  • 5. Data: 2003-05-15 11:30:11
    Od: "joik" <j...@h...pl>

    Witam,
    zapewne chodzi o stanowisko "nadworny kierowca" :) wiec jesli nie interesuje
    Cie taka praca, to mysle, ze szkoda Twojego czasu. Lepiej poswiec go nowej
    firmie. Bez wyrzutow sumienia popracuj na swoje konto i daj sobie spokoj z
    wycieczka.
    Zrobisz jak bedziesz chcial, ale jesli nie masz juz teraz entuzjazmu i
    wewnetrzego "tak, chce mi sie tam jechac!" to mysle, ze powinienes odpuscic
    sobie.

    Pozdrawiam : )

    joik

  • 6. Data: 2003-05-15 12:57:28
    Od: "jacek" <g...@p...onet.pl>

    Moj znajomy wyslal do Danone'a list w grudniu 1999 a odezwali sie do niego w
    czerwcu 2000 r. Pewnie firmy taki maja system rekrutacji i juz.

    jacek

  • 7. Data: 2003-05-15 13:09:31
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    To, ze Pani jak Pani sie nazywa nie ma znaczenia, wazne z jakiej firmy
    dzwoni (przyszly pracodawca)
    To, ze tak pózno...
    hm czyz nie lepiej pózno niz wcale. Wszak po ukazaniu sie ogloszenia bylo z
    2 tyg. na splyw aplikacji. Potem z 2-3 na ich przeczytanie i wstepna
    weryfikacje. Nastepnie z 2 na posegregowanie powklepywanie do kompa i wybór.
    W sumie 6-7 tygodni. To i tak dobry wynik, jak na zgloszenie do operatora
    komórek. Mysle, ze dostaja ich z tysiace.
    Co do pytan to naturalne. To jest egzamin na szczerosc. Nie wazne kim masz
    byc, nie mozesz klamac.
    Wyobraz sobie, ze cos nakreciles w CV. np: leniuchowales 2 miesiace i teraz
    nie wiesz co z tym zrobic. W CV podajesz dluzszy czas pracy.
    Taki telefon spowoduje, ze sie sypniesz i odpadasz.
    Jesli na wszystko odpowiedziales jak w CV to mozesz byc dumny. Ja wiecznie
    nie pamietam lat i musze liczyc. Po paru sekundach zastanowienia Pani robi
    znaczek, ze za dlugo myslisz i odpadasz.
    Co do punktów karnych...
    To nie mile jak firma dostaje z US o zajecie pensji pracownika na poczet
    naleznosci za mandaty.
    W telefonach duzo osób dostaje samochód firmowy. Ja tam bym nie powierzyla
    auta osobie, która nie umie jezdzic lub ma mandaty.
    Jesli lamie przepisy to równiez te wewnetrzne (kodeks pracy, kodeks etyczny
    itp)

  • 8. Data: 2003-05-15 22:35:21
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Thu, 15 May 2003 13:11:17 +0200, "GreG" <g...@n...wp.pl> wrote:

    >Nie martw sie. Dzis dzwonilem do PekaoSA i pani podnoszac sluchawke
    >powiedziala "Slucham bank" :)))

    Alez ja sie nie martwie. Mam nadzieje ze nadejda kiedys lepsze czasy i takie
    osoby wyleca na leb na szyje i na ich miejsce przyjda takie, ktore sie
    przedstawia, przywitaja jak nalezy i do tego beda tak mile i beda to mowily z
    takim usmiechem do sluchawki ze od razu beda mi poprawialy humor ;-)))

    >Procesy rekrutacyjne tyle trwaja, zonk niesluszny.

    Zonk jak najbardziej na miejscu. Albo firmie zalezy na ludziach albo nie. Jak
    nie to nie mam ochoty u nich pracowac. A swoja droga ciekawe ilu naprawde
    dobrych kandydatow (lepszych ode mnie) do pracy stracili w tym czasie - istnieje
    grupa ludzi ktorzy slowa bezrobocie nie znaja, a chyba takich operator
    poszukiwal.

    >A czy samo zalozenie firmy tak odmienilo twoja rzeczywistosc? Masz super
    >biznesplan?

    Rzeczywistosci nie odmienilo. Ale bez pomyslu i podstaw do zalozenia firmy bym
    tego nie robil - nie jestem masochista ktory chce wspomagac finansowo ZUS.

    > Samo posiadanie firmy to zadna frajda, a wrecz koszmar.

    I tak i nie. Lubie taka motywujaca odrobine stresu i napiecia. Niemniej zgadzam
    sie ze biurokracja w tym kraju moze czlowieka doprowadzic do zalamania nerwowego
    albo wpedzic go do kryminalu.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 9. Data: 2003-05-15 22:35:23
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Thu, 15 May 2003 13:30:11 +0200, "joik" <j...@h...pl> wrote:

    >Zrobisz jak bedziesz chcial, ale jesli nie masz juz teraz entuzjazmu i
    >wewnetrzego "tak, chce mi sie tam jechac!" to mysle, ze powinienes odpuscic
    >sobie.

    No wlasnie, mam wprost odmienne odczucia, na zasadzie odruchu wymiotnego na
    widok tego samego dania 100 raz z rzedu. Po prosto te spotkania sa tak nudne,
    tak rutynowe, schematyczne i odhumanizowane ze mnie na nich skreca i mam ochote
    wykrzyczec tym ludziom co sadze o tej calej blazenadzie, maskach ktore
    przybieraja, ........ zaczyna mnie to wszystko wkurzac.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 10. Data: 2003-05-15 22:35:24
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Thu, 15 May 2003 14:57:28 +0200, "jacek" <g...@p...onet.pl> wrote:

    >Moj znajomy wyslal do Danone'a list w grudniu 1999 a odezwali sie do niego w
    >czerwcu 2000 r. Pewnie firmy taki maja system rekrutacji i juz.

    Albo taki rychliwy dzial HR.

    Kyniu

    --