PracaGrupypl.praca.dyskusje › ODPRAWA

  • 1. Data: 2003-05-14 19:37:24
    Temat: ODPRAWA
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    Witam.
    Zaklad pracy dokonuje transformacji i w zwiazku z tym znaczna jego czesc
    jest przonoszona do oddzialu znajdujacego sie 80km dalej. W zwiazku z
    brakiem potrzeby zatrudniania pracownikow dokonuje ich zwolnien lub przenosi
    do oddziału. W zwiazku z tym mam nastepujace pytania:
    1. Czy zaklad pracy zobowiazany jest do zaplacenia odprawy (przypadek 2,5
    roku pracy, umowa na czas nieokreslony)?
    2. Czy zaklad pracy moze zaproponowac prace w oddziale i czy w przypadku
    odmowy przez pracownika zobowiazany jest do zaplacenia odprawy (80km
    dojazdu, dojazd jak narazie refundowany przez zaklad pracy)
    3. Jak bedzie potraktowana odmowa pracy w oddziale? Skutki prawne
    (rozwiazanie umowy o prace, brak swiadczenia zasilku dla bezrobotnych itp)
    Dzieki

  • 2. Data: 2003-05-14 19:56:10
    Temat: Re: ODPRAWA
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    > 1. Czy zaklad pracy zobowiazany jest do zaplacenia odprawy (przypadek 2,5
    > roku pracy, umowa na czas nieokreslony)?
    jesli redukuje stanowisko na ktorym robisz lub jesli nie ma na ciebie
    pieniedzy (przyczyny po stronie pracodawcy)

    > 2. Czy zaklad pracy moze zaproponowac prace w oddziale i czy w przypadku
    > odmowy przez pracownika zobowiazany jest do zaplacenia odprawy (80km
    > dojazdu, dojazd jak narazie refundowany przez zaklad pracy)
    ciezka sprawa bo to juz nie bedzie zwolnienie z podanych wyzej dwoch
    powodow.

    > 3. Jak bedzie potraktowana odmowa pracy w oddziale? Skutki prawne
    > (rozwiazanie umowy o prace, brak swiadczenia zasilku dla bezrobotnych itp)
    zasilek owszem tylko z ta odprawa ...
    a i jeszcze jedno - jesli dojezdzasz do pracy poza miejscem zamieszkania
    (skierowany tam przez pracodawce) to dojazd nie dosc ze jest refundowany
    przez pracodawce to jeszcze czas dojazdu wlicza sie w czas pracy. nie
    pamietam jaki dokladnie przepis to reguluje i czy bedzie mial zastosowanie w
    tym konkretnym przypadku ale warto to zbadac bo 80 km to jak nic ponad
    godzina trasy autem a autobusem to nie wspomne.

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy