PracaGrupypl.praca.dyskusje › Poufność umowy

  • 1. Data: 2003-05-14 22:59:52
    Temat: Poufność umowy
    Od: "Piotr Pater" <t...@g...pl>

    1.Czy można egzekfować od pracownika, przed podpisaniem umowy o pracę,
    podpisanie umowy o poufności.
    2.Czy może mieć to jakiś skutek prawny?
    - mam na myśli, że pracownik podpisze umowę o poufności, a nie
    podpisze umowy
    o pracę, a następnie będzie wyraźnie naruszał postanowienia tej
    podpisanej.
    ( umowa o pracę, może mieć charakter poufny i pracodawca chciałby się
    zabezpieczyć przed jakimkolwiek publikowaniem jej treści)
    - może ktoś dysponuje wzorem jakiejś umowy o poufności?
    pozdrawiam
    PP

  • 2. Data: 2003-05-15 03:50:03
    Temat: Re: Poufność umowy
    Od: Kuroi Bonza <bonza@[nospam]wp.pl>

    Piotr Pater wrote:

    > 1.Czy można egzekfować od pracownika, przed podpisaniem umowy o
    > pracę, podpisanie umowy o poufności.
    tak. "Jak nie podpiszesz, to szukaj czegos innego" ;-)

    > 2.Czy może mieć to jakiś skutek prawny?
    Nie specjalnie ( z tego co wiem). Nawet jak podpisujesz z bankiem, to
    poufnosc dotyczy jedynie punktow objetych tajemnica bankowa.

    Dariusz
    pager 0642299084
    icq 172046816; gg 5358021
    http://www.kaizen.cracow.pl

  • 3. Data: 2003-05-15 08:21:45
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Piotr Pater <t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zabezpieczyć przed jakimkolwiek publikowaniem jej treści)
    > - może ktoś dysponuje wzorem jakiejś umowy o poufności?

    Podpisać można, tylko że to kompletna bzdura. W takiej umowie musi byc
    napisane, że nie możesz upowszechniać informacje w posiadanie których
    wszedłeś w trakcie pracy i których upowszechnienie zaszkodzi firmie. Tylko
    że jeśli nie podjąłeś pracy, to znasz żadnych informacji - więc bez sensu.

  • 4. Data: 2003-05-15 09:47:18
    Od: "Piotr Pater" <t...@g...pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Tylko
    > że jeśli nie podjąłeś pracy, to znasz żadnych informacji - więc bez

    - nie podjąłeś, ale znasz treść poufnej umowy ( mogłeś ją nawet
    skserować)
    bo ją dostałeś do przeczytania do domu ( umowa ma długą treść i wymaga
    przeanalizowania)
    Pozdr.
    PP

  • 5. Data: 2003-05-15 13:13:11
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    >1.Czy można egzekfować od pracownika, przed podpisaniem umowy o pracę,
    >podpisanie umowy o poufno?ci.
    Tak to naturalne działanie wielu firm

    >2.Czy może mieć to jaki? skutek prawny?

    Tak bo np: jak się okaże, że udostępniasz te dane osobom, które chcą wysłać
    CV do tej firmy lub innej firmie to mogą zasądzić od Ciebie kwotę na jaką
    opiewała umowa. Zwykle jest to nie mniej niż 20tys zł.
    Można zgłosić się do Sądu o zwolnienie z takiej tajemnicy odpowiednio to
    motywując.

  • 6. Data: 2003-05-15 15:58:57
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 15 May 2003 11:47:18 +0200, "Piotr Pater"
    <t...@g...pl> zakodował:

    >- nie podjąłeś, ale znasz treść poufnej umowy ( mogłeś ją nawet
    >skserować)

    Skoro nie podjąłeś pracy, to NTG i ma się do KP nijak.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-05-15 17:27:11
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Piotr Pater <t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > skserować)
    > bo ją dostałeś do przeczytania do domu ( umowa ma długą treść i wymaga

    Przecież nie musisz w tym celu pisac żadnej umowy. Kwitujesz odbiór projektu
    takiej umowy (o pracę) i zobowiązujesz się do jej zwrotu w określonym
    terminie i nie udostępniania jej treści osobom trzecim. Nic więcej nie
    potrzeba.