PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koniec umowy o dzielo??? :-O

  • 1. Data: 2003-05-14 21:44:52
    Temat: Koniec umowy o dzielo??? :-O
    Od: k...@p...onet.pl

    Saddam naszej gospodarki, hiperignorant ekonomiczny Kolodko wyskoczyl z
    kolejnym pomyslem - zlikwidowania kosztow uzysku (50%) w umowie o dzielo.
    Oznacza to zapasc finansowa wszystkich freelancerow i tworcow niezaleznych,
    pisarzy, muzykow, grafikow. Zaliczam sie do tej grupy i mysle, ze wielu z Was
    rowniez. Jestem przerazony i wsciekly, spac nie moge. Powiedzcie, na ile jest
    mozliwe, ze projekt taki przejdzie, i jak sie wowczas bronic? (tylko prosze,
    nie mowcie mi o zakladaniu dzialalnosci gospodarczej, w tym kraju jest to
    horror)

    Boguc

  • 2. Data: 2003-05-14 21:59:59
    Temat: Re: Koniec umowy o dzielo??? :-O
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Pociesz sie tym, ze juz wkrotce rzad Milera runie z wielkim hukiem i Kolodko
    niczego wiecej nie zlikwiduje.

    Po drugie - zbyt wielu poslow korzysta z takiego uzysku i nie sadze zeby
    chcieli ten projekt poprzec.

    Po trzecie - wydaje mi sie, ze gdyby jednak zlikwidowano te 50% nie dajac
    nic w zamian, to bylaby sprawa dla rzecznika praw obywatelskich (bo to w
    sumie przepis niezgodny z konstytucja).

    Znam Twoj bol, jestem w tej samej sytuacji. A postepowanie Kolodki ma chyba
    tylko jedno wyjasnienie: facet chce zmusic nas do zakladania DG i
    odprowadzania skladek do ZUS-u. Toz to kupa forsy dla budzetu, przepraszam,
    dla politykow:))

    Aga

  • 3. Data: 2003-05-14 22:37:33
    Od: d...@p...onet.pl

> [...]
    > nie mowcie mi o zakladaniu dzialalnosci gospodarczej, w tym kraju jest to

    Dzis usłyszałm o kolejnym masakrującym projekcie, 40 tyś zł kaucji, chcących
    założyć włąsną firmę znaczy się propozycja nie do odżucenia dla potencjalnych
    przyszłych watowców...
    I co wy na to?
    Bas
    < ja też jestem z tej grupy>>>>

  • 4. Data: 2003-05-15 05:07:09
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    d...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > założyć włąsną firmę znaczy się propozycja nie do odżucenia dla potencjalnych

    a nic. ja tylko czekam i zastanawiam sie kiedy nastapi krach budzetu i
    wszystko poleci na ryja tak, jak w argentynie na przyklad.

    z powodu zbyt wysokich obciazen podatkowych, niewydolnych sadow i
    organow scigania coraz mniejszej liczbie osob oplaca sie pracowac. juz
    20 milionow swiadczeniobiorcow ma ZUS, a stosunek tych, co placa
    podatki do tych, co pobieraja kase z tych podatkow zmienia sie
    bardziej i bardziej na niekorzysc.

    coz z tego moze wyniknac? bieda, bieda i jeszcze raz przerazajaca
    bieda, o ile nie bdzie zadnego polityka/rzadu ktoryby wzial sie na
    serio za reformy (a nie tylko w gebie i zapomnial po wyborach).

    postepujaca korupcja i rozklad organow panstwa, lapownictwo, kretactwo
    i "zalatwianie" oraz sprawiedliwosc przejeta przez mafie....

    scenariusz, ktory juz pare panstw przed polska cwiczylo.
    wygrzebac sie potem z takiego dna to trzeba pokolen niestety.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 5. Data: 2003-05-15 11:42:57
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "aga.p" <c...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > tylko jedno wyjasnienie: facet chce zmusic nas do zakladania DG i
    > odprowadzania skladek do ZUS-u. Toz to kupa forsy dla budzetu,

    Cos slyszalam, ze to sposob na dobranie sie do d... dziennikarzom, ktorzy
    niepochlebnie sie o Kolodce wypowiadali...

    Kania :)

  • 6. Data: 2003-05-15 15:02:20
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

> [...]
    >
    > scenariusz, ktory juz pare panstw przed polska cwiczylo.
    > wygrzebac sie potem z takiego dna to trzeba pokolen niestety.

    Dla mnie to za duzy poziom abstrakcji. Do pewnego momentu prawie wszystko
    było proste i czytelne. Liberalowie wprowadzili w 1989 roku bezrobocie i
    biede. Jak wynika z ich zalozen programowych powinno byc tak jak lubisz:
    pracodawca robi co chce, wladza mu nie przeszkadza i nie utrudnia, moze
    rozwijac firme, zwiekszac produkcje zatrudniac ludzi, dawac godziwe pensje,
    itd. itp. Po upadku socjalizmu nieskrepowana prywatna inicjatywa miała
    zmienic kraj w raj. Tymczasem okazalo sie, że za rzadów mniej lub bardziej
    liberalnych bezrobocie rosnie, a za poprzednich rzadów lewicy zmalalo. Za
    rzadów Buzka czyli styropianowo-liberalnych bezrobocie znowu roslo, a na
    dodatek w majestacie prawa styropianisci zrobili gigantyczna dziure w
    budzecie glównie w okresie gdy rzadzili sami. Teraz juz nic nie jest proste i
    jednoznaczne, bo tym razem lewica nie daje rady zmniejszyc bezrobocia tak jak
    poprzednio, bo dla zasypania tej dziury musiala podjać niepopularne i
    irracjonalne dla &#8222;polskich niezawodowych wybitnych specjalistów od ekonomii i
    gospodarki&#8221;. Popularnosc lewicy spadla na tyle, ze teraz przedterminowe
    wybory moze wygrac tylko obecna opozycja. Ale to naprawde nic nie zmieni.
    Przepraszam zmieni tylko to, ze bezrobocie zacznie znowu mocno rosnac. Mam
    odruchy wymiotne gdy czytam na róznych forach wypowiedzi &#8222;specjalistów&#8221;
    na
    temat jak powinno byc a nie jest: niskie podatki, niski haracz na ZUS,
    zlikwidowac sektor panstwowy, kodeks pracy nalezy powiesic w kibelku, itd.
    itp. Tymczasem dla zaspokojenia potrzeb zyjących z wyplat ZUS-u potrzebne sa
    ogromne pieniadze. Nie mozna tym ludziom od tak po prostu obciac lub odebrać
    swiadczen &#8211; koszty utrzymania stale rosna. Podatki i oplaty na ZUS mozna
    zmniejszyc tylko gdy wiecej ludzi i firm bedzie je placic, a kto ma placic
    podatki w sytuacji rozpoczetego w 1989 demontazu polskiej gospodarki. Firmy,
    które po reorganizacji i unowoczesnieniu mogłyby produkowac chociaz na rynek
    krajowy, płacic podatki i zatrudniac ludzi, którzy tez placiliby podatki &#8211;
    juz dawno nie istnieja bo zostaly sprywatyzowane, a ci co je przejeli maja w
    d.... interes spoleczny i zwolnili ludzi, zamkneli zaklady i zarzucili polski
    rynek swoimi produktami bo zwiekszyli produkcje u siebie, zmniejszajac
    jednoczesnie bezrobocie u siebie, a zwiekszajac w Polsce &#8211; klasyczny przyklad
    zasady naczyn polaczonych. Gospodarka w PRL-u dzialala na nie zawsze zdrowych
    zasadach, ale 45 lat dzialala i wymagala tylko reformy a nie likwidacji.
    Trzeba miec zaslepiajaca nienawisc do jednej z opcji politycznych, zeby nie
    chciec pamietac kto zapoczatkowal ta coraz wieksza &#8222;biede, biede i jeszcze
    raz przerazajaca biede&#8221; i twierdzic mimo to, ze oni robia wszystko dobrze, a
    obecnie rzadzacy wszystko zle. No coz, ale mieszkajac i pracujac za oceanem
    latwo wyrokowac o tym, jak powinno być w Polsce. To tak jakby siedzac w
    tawernie opowiadac o huraganach i tajfunach na morzu i krytykowac decyzje
    tych co sa na morzu.
    Marek

  • 7. Data: 2003-05-15 21:21:28
    Od: "Przemysław Mańkowski" <g...@p...poznan.sdi.tpnet.pl>

> [...]
    > latwo wyrokowac o tym, jak powinno być w Polsce. To tak jakby siedzac w
    > tawernie opowiadac o huraganach i tajfunach na morzu i krytykowac decyzje

    bez urazy
    Czlowieku, smiac mi sie zachcialo kiedy przeczytalem Twojego posta.

    pozdrawiam
    Przemek

  • 8. Data: 2003-05-15 21:25:31
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > No coz, ale mieszkajac i pracujac za oceanem
    > latwo wyrokowac o tym, jak powinno być w Polsce.

    A moze trzeba sie wsluchac w glos kogos, kto zyje tam i zna
    rozwiazania, ktore powduja, ze to my jezdzimy za ocena a nie
    na odwrot?

    P.S.
    Szkoda, ze tak ciezko o wize:)

    Marcin

  • 9. Data: 2003-05-15 21:26:12
    Od: "Przemysław Mańkowski" <g...@p...poznan.sdi.tpnet.pl>

> [...]
    > itp. Tymczasem dla zaspokojenia potrzeb zyjących z wyplat ZUS-u potrzebne

    To przez takie myslenie jestesmy gdzie jestesmy.
    Wez poczytaj jakas ksiazke do ekonomii, albo idz na jakis wyklad.

  • 10. Data: 2003-05-15 21:39:33
    Od: Robal <b...@w...plinvalid>

    > Dla mnie to za duzy poziom abstrakcji. Do pewnego momentu prawie
    > wszystko było proste i czytelne. Liberalowie wprowadzili w 1989
    > roku bezrobocie i biede.

    LOL Bezrobocie juz bylo, tylko ukryte.

    Jak wynika z ich zalozen programowych
    > powinno byc tak jak lubisz: pracodawca [cut] wladza mu nie
    > przeszkadza i nie utrudnia,

    Chcialbym dozyc takich czasow

    Gospodarka w PRL-u dzialala na nie zawsze zdrowych
    > zasadach,

    ROTFL

    ale 45 lat dzialala i wymagala tylko reformy a nie
    > likwidacji.

    IMHO likwidacji

    Drogi Marku. Czy pracowales (przepraszam, chodziles do pracy) w
    poprzednim ustroju? Ja swoja opinie formuluje nie tylko na podstawie
    obejrzenia "Misia"

    Robal bob67(at)wp.pl