PracaGrupypl.praca.dyskusje › Po co kumo kiepska praca???

  • 51. Data: 2005-12-10 23:38:25
    Temat: Re: Po co kumo kiepska praca???
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    Jotte wrote:

    > W wiadomości news:dnfkcf$kk4$1@inews.gazeta.pl gromax

    > Nie rozumiesz. Ale podam Ci przykład firm, które wcale nie są małe a myślą
    > w skali makro. Są to np. banki. <ciach>, ale <ciach> zrozumiały bezsens
    > zasady "nie płacisz - won".
    zapłaci. nie dziś to za rok. Chociazby dlatego że nie będzie mógł się już
    więcej zadłużyć.
    a to "makro" to po prostu duzo większy rynek działania a tym samym dużo
    większe środki finansowe. A dłużnik ktory dłużej płaci? złoty klient dla
    banku, bo ten ma większy zarobek. przy spoźniających się spłatach są
    odsetki karne itede itepe.

    > Przyparty do muru dłużnik ma wybór żyć albo płacić.
    to na chwilę obecną, nie zapłaci dziś, to zapłaci za rok. Banki to
    instytucje które zarabiają na obrocie dość specyficznym towarem jakim są
    pieniądze
    > Nie trudno zgadnąć co wybierze, a możliwości uników ma spore.
    pozorne. ten dłużnik będzie chciał za jakiś czas kupić samochód, dom, pralkę
    czy lodówkę, być może na raty...

    > Toteż banki
    > toczą negocjacje, układy, aby odzyskać choć część należności i często na
    > gorszych dla siebie warunkach niż pierwotnie zakładały.
    pozory, pozory...

    > Prawo w Polsce tworzone jest w warunakach demokracji
    prawo w polsce tworzone jest przez ludzi ktorzy zostali wybrani
    demokratycznie i tu demokracja się kończy. a zaczynają się negocjacje,
    układy, lobbing itepe itede. ideowców w polityce jest na prawdę niewielu

    >No ale nie ma przymusu żyć, <ciach>. Szerokiej drogi i powodzenia.
    ty masz pomysły. chcesz uciekać bo ci się coś nie podoba? nieźle jesteś
    krótkowzroczny, lepszą (choć nie powiem że najlepszą) metoda od ucieczki
    jest atak

    > Do mojej edukacji nic nie dołożyłeś dotąd i z pewnością niczego dołożyć
    > nie zdołasz. Próżne wysiłki i puste zadęcie.
    napisz sobie tę sentencję nad łóżkiem, biurkiem, nad telewizorem, monitorem
    i w ubikacji. Wtedy może zrozumiesz czym się różni skala mikro od makro
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 52. Data: 2005-12-10 23:51:23
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Ty już wtedy nie inwestujesz tylko zwyczajnie tracisz w wyniku wcześniej
    > podjętej złej inwestycji.
    i nie chcę, ba, nie mogę tracić dalej (bo nade mną wisi sąd za nie
    zapłacenie komuś tam innemu, a nie mogę scedować swoich zobowiązań na
    najemcę), dlatego już, dzisiaj i teraz potrzebuję znaleźć nowego i
    solidnego lokatora, co pomoze mi spłacić długi. ok, mogę dać tydzień na
    spakowanie się i wyniesienie

    > Prawda. To nie pomagaj.
    ale ja chcę i mogę. tylko że nie jest to pragmatyczne (w końcu tu się
    bardziej liczy że daję kobiecie wędkę niż że zarabiam na tym że ona
    mieszka, bo mieszkać mógłby ktokolwiek inny)

    > Pomijając element człowieczeństwa (jak banki
    > czynią) jednak mogłoby być to po prostu opłacalne.
    kobieta na boku? heh, to było co najmniej niemoralne jeżeli mamy się
    odwoływać do "człowieczeństwa" ;)

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 53. Data: 2005-12-10 23:54:16
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dnfovq$8t2$1@inews.gazeta.pl gromax
> [...]

    > większe środki finansowe. A dłużnik ktory dłużej płaci? złoty klient dla
    > banku, bo ten ma większy zarobek. przy spoźniających się spłatach są
    To ci właśnie tłumaczę. Egzekucja to ostateczność.

    > pozorne. ten dłużnik będzie chciał za jakiś czas kupić samochód, dom,
    > pralkę czy lodówkę, być może na raty...
    A być może nie.

    > pozory, pozory...
    Posługujmy się konkretami.

    > prawo w polsce tworzone jest przez ludzi ktorzy zostali wybrani
    > demokratycznie i tu demokracja się kończy. a zaczynają się negocjacje,
    > układy, lobbing itepe itede. ideowców w polityce jest na prawdę niewielu
    Powątpiewam w istnienie ich w ogóle, może endemity jakieś są, ale ja nie
    znam.

    > ty masz pomysły. chcesz uciekać bo ci się coś nie podoba? nieźle jesteś
    > krótkowzroczny, lepszą (choć nie powiem że najlepszą) metoda od ucieczki
    > jest atak
    Źle mnie interpretujesz. Ja żyję i będę żył tu. Tu na realnądla mnie skalę
    próbuję i będę próbował na coś wpłynąć. Wypad sugeruję niezadowolonym
    frajerom którym sie wydaje że posiedli wiedzę, jak powinno być i że tylko
    oni mają rację. No, ale to są odpady, nie ma o czym gadać.

    Nie usiłuj, chłopie, nie usiłuj...

    Jotte

  • 54. Data: 2005-12-11 00:44:10
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > To ci właśnie tłumaczę. Egzekucja to ostateczność.
    tłumaczeniem jest, cytuję: "a możliwości uników ma spore"?. A ja ci
    odpowiadam, że znikome. nie zapłaci dzisiaj to zapłaci za rok

    > A być może nie.
    będzie chciał normalnie zarobić, a na jego dochody wejdzie komornik. Nie ma
    bata i będzie musiał spłacić.
    > Posługujmy się konkretami.
    ok, mniej zapłacisz np w ratach po 1 zł przez 12 miesięcy czy po 99 groszy w
    ciągu 24 miesięcy?
    a jeżeli nawet bank pójdzie na układ z wierzycielem żeby spłacił połowę
    odsetek (bo kapitał zawsze musi spłacić w całości), podkreślam słowo nawet,
    to uważasz że nie zarobił? banki i grabarze zawsze zarobią na siebie.

    > Powątpiewam w istnienie ich w ogóle, może endemity jakieś są, ale ja nie
    > znam.
    dokładnie, i stąd prosty wniosek że rządzenie się w bardzo małym stopniu
    opiera o idee a raczej o odpowiednie układy, lobbing i kreowanie
    rzeczywistości prawnej na własne potrzeby. a nie skali makro.

    > Źle mnie interpretujesz. Ja żyję i będę żył tu.
    to po co pisałeś ze chcesz uciekać do <lista krajów z twojego posta> ?
    > Tu na realnądla mnie skalę
    > próbuję i będę próbował na coś wpłynąć.
    Wpływaj. najprostrza droga to co cztery lata, i postaraj się żeby mieć jak
    najwięcej głosów. albo załóż firmę i trząś gospodarką żeby aż iskry
    leciały. albo bądź jak endrju lepiej - najpierw niegrzeczny chłopczyk a
    teraz "mąż" stanu. ze słomą w butach

    > Wypad sugeruję niezadowolonym
    > frajerom którym sie wydaje że posiedli wiedzę, jak powinno być i że tylko
    > oni mają rację. No, ale to są odpady, nie ma o czym gadać.
    to ich wywal. bądź egzekutorem. skoro nie odpowiadają twojej wizji świata...
    uprzedzam twoją odpowiedź w której też będziesz chciał zasugerować mi
    co-nieco. Swoją drogą, to i przynajmniej cień niezadowolenia wyczuwam w
    twoich (a nie swoich) wypowiedziach. czy to frajerskie, nie będę oceniał bo
    mnie na prawdę nie interesuje.

    > Nie usiłuj, chłopie, nie usiłuj...
    ja nie usiłuję, tylko ci podaję na tacy niemalże definicję jak powinno się
    rozrożniać skalę mikro od skali makro. a nie przez pryzmat "bo wyjdą na
    ulicę i będą rzucać kamieniami". bądźmy powazni i nie doprowadzajmy do
    ostateczności
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 55. Data: 2005-12-11 05:19:07
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jotte [Sat, 10 Dec 2005 23:08:55 +0100]:

    > Zbyt prosto to postrzegasz.

    Bardzo prosto - jeśli ktoś naraża mnie na straty, a nie jest
    to ktoś kogo mam ochotę sponsorować, to nie podoba mi się jak
    próbuje mi się ten sponsoring siłą narzucić.

    > Nie widzisz zależności między poszczególnymi elementami
    > i dlatego jesteś gotowa zrealizować wspomniany schemat
    > w skali mikro wyłacznie dla zasady, nie bacząc na jego
    > powiązania i skutki w skali makro.

    No dobra: pokaż mi te zależności, które sprawią że nagle
    nabiorę oszałamiającej ochoty, żeby za pieniądze, na które
    zasuwam wstając w niedzielę o 6 rano, zacząć sponsorować
    jakąś rzewną pierdołę która potrafiła pieprzyć i zrobić
    dzieci, ale już zapewnić tym dzieciom domu i mediów to się
    nie nauczyła.

    Cholerniem ciekawa tych zależności.

    > To bardzo krótkowzroczne i - nie obraź się - świadczące
    > o niedojrzałości podejście.

    Wiesz, jeśli dojrzałość polega na tym, że przestajesz mieć
    coś przeciwko temu że Cię dymają, to mi się chyba do tej
    Twojej dojrzałości nie spieszy specjalnie.

    Kira

    --
    http://Cyber-Girl.NET
    *Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)*

  • 56. Data: 2005-12-11 05:25:01
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jotte [Sat, 10 Dec 2005 23:57:53 +0100]:

    > Ale podam Ci przykład firm, które wcale nie są małe a myślą
    > w skali makro. Są to np. banki. Nie przypisuję im oczywiście
    > żadnych pozystywnych cech, ale one już dawno zrozumiały
    > bezsens zasady "nie płacisz - won". Przyparty do muru dłużnik
    > ma wybór żyć albo płacić. [...]

    Kocie, ale co Ty w ogóle porównujesz?... Różnica jest mocno
    zasadnicza: bank na przeczekaniu nie traci ani grosza. Ba, on
    na tym zyskuje, bo od opóźnień lecą odsetki. Natomiast ktoś,
    kto wynajął mieszkanie gnidzie dokłada do niego co miesiąc
    kwoty potrzebne na opłacenie mediów, mimo że wcale nie wie,
    czy jakiekolwiek pieniądze odzyska czy będzie taki sponsoring
    przez następne 15 lat prowadził.

    Kompletnie nieporównywalne sytuacje.

    Kira

  • 57. Data: 2005-12-11 05:27:55
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jotte [Sun, 11 Dec 2005 00:35:14 +0100]:

    > Czemu nie powiem? Powiem. Postępowanie celem dochodzenia
    > swych roszczeń i w jednej i w drugiej sytuacji regulują
    > przepisy prawne.

    I też będziesz się upierał żeby ponosił nadal konsekwencje
    swojej błędnej decyzji i zapierniczał dalej za darmo próbując
    jednocześnie dochodzić swoich ciągle rosnących roszczeń?

    Kira

  • 58. Data: 2005-12-11 13:02:53
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    >W wiadomości news:dnfoau$85g$1@nemesis.news.tpi.pl Immona

    > Czemu nie powiem? Powiem. Postępowanie celem dochodzenia swych roszczeń i
    > jednej i w drugiej sytuacji regulują przepisy prawne.

    Czyli w obu przypadkach "delikwent sam sobie winien", bo podjal ryzyko?
    Zadziwiasz mnie tak liberalnymi pogladami ;b

    Na normalnym rynku, ryzyko to ryzyko wynikajace z otoczenia rynkowego i
    nieprzewidzianych wydarzen losowych. np:
    - nie znajda sie klienci na produkt, w ktory sie zainwestowalo
    - z powodu katastrofy komunikacyjnej ladunek nie dotrze na czas
    - niekorzystnie zmieni sie kurs waluty, w ktorej dokonuje sie rozliczen
    ...itp.
    Natomiast to, ze kontrahent okaze sie nieuczciwy i nie zaplaci za wykonana
    prace/odebrany i zuzyty towar, to nie jest "ryzyko rynkowe", tylko patologia
    niszczaca niektore pozytywne mechanizmy wolnego rynku (np. uczciwa
    konkurencje). Jednym z najwazniejszych zadan panstwa jest minimalizowac te
    patologie, poprzez umozliwianie skutecznej windykacji i szybkiego,
    pozbawionego dodatkowych kosztow wycofywania sie z umow, z ktorych nie
    wywiazuje sie druga strona.

    I.

  • 59. Data: 2005-12-11 14:31:02
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

> [...]
    > frajerom którym sie wydaje że posiedli wiedzę, jak powinno być i że tylko
    > oni mają rację. No, ale to są odpady, nie ma o czym gadać.

    Zadziwiasz mnie tym pogardliwym podejsciem do emigrantow.
    O ile to prawda, ze spora ich czesc to ci, ktorzy w Polsce sobie nie dali
    rady i pojechali wykonywac prace za najnizsza stawke, bo tu nie bylo dla
    nich zadnej (pogarda dla ludzi, ktorym "nie udalo sie miec dwoch fakultetow,
    znac trzech jezykow i zdobyc fajnej pracy" tez jest dziwna w kontekscie
    Twojego uprzedniego stawania w obronie godnosci takich osob), to druga spora
    czesc wyjezdzajacych to ci, ktorzy w Polsce byliby w stanie sobie poradzic i
    poradzili sobie, ale wyjechali wybierajac zgodnie ze swoim interesem wieksze
    mozliwosci rozwoju - nie tylko w kontekscie czysto finansowym, ale rowniez z
    tego wzgledu, ze w Polsce jest malo miejsc pracy, na ktorych mozna miec
    kontakt z nowoczesnymi, zaawansowanymi technologiami, malo osrodkow
    badawczych klasy swiatowej (sa jakies?), male mozliwosci bezposredniego
    kontaktu z najlepszymi w danej dziedzinie. Dobrzy biotechnolodzy,
    geologowie, IT-owcy i inni wyjezdzaja po to, zeby miec mozliwosc
    realizowania swojej pasji w godnych warunkach i moc sie rozwijac w wybranej
    przez siebie dziedzinie. To ich nazywasz odpadami, czy kogos innego?

    I.

  • 60. Data: 2005-12-12 22:29:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dngcqu$cqu$1@inews.gazeta.pl Kira
    <c...@e...wytnij.pl> pisze:

> [...]
    > jakąś rzewną pierdołę która potrafiła pieprzyć i zrobić
    > dzieci, ale już zapewnić tym dzieciom domu i mediów to się
    Za dużo oczekujesz. Skąd ja mam wiedzieć co wywoła w Tobie ochotę i to
    jeszcze oszałamiającą?

    > Wiesz, jeśli dojrzałość polega na tym, że przestajesz mieć
    > coś przeciwko temu że Cię dymają, to mi się chyba do tej
    > Twojej dojrzałości nie spieszy specjalnie.
    Rzecz polega na właściwej proporcji sytuacji i zastosowanych środków.
    Masz dom, wynajmujesz mieszkania (to tylko przykład, of course). Ktoś Ci nie
    zapłacił czynszu. Czekasz dzień, tydzień, miesiąc idt. Nie ma kasy. Po jakim
    czasie uznasz się za dymaną? Ile musi upłynąć zanim wywalisz na bruk? A
    przedtem ostrzeżesz jakoś, upomnisz się, czy nie?

    Jotte