PracaGrupypl.praca.dyskusje › Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)

  • 11. Data: 2007-07-13 12:05:15
    Temat: Re: Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 13 Jul 2007 08:25:34 +0200, Tomek napisał(a):

    > Szukasz kolesia z głową na karku i próbujesz udowodnić że to będzie
    > robił to takie pierdoły. Jak np nie spotkałem kogoś kto umie obsługiwać
    > serwery i jednocześnie wie jaki filtr do czego służy w Photoshopie.

    No ciekawe, ja jestem programistą, mimo to w podstawowym stopniu umiem
    obsługiwać serwery (żeby np. nie musieć czekać na admina jak chcę sobie
    rewriterule założyć), i znam też photoshopa (w sensie że jest, wiem jak
    się uruchamia, wiem że jest coś takiego jak filtry i umiem np. rozmyć
    czy przeskalować obrazek).

    Siłą rzeczy człowiek coś liźnie z dziedzin towarzyszących, i nie wiem co
    np. programista webowy musiałby robić żeby nie znał bardzo podstawowych
    zagadnień z konfiguracji linuxa, lub obróbki obrazów.

    p. m.

  • 12. Data: 2007-07-13 12:23:58
    Od: aa <a...@a...pl>

    mvoicem wrote:

> [...]
    > rewriterule założyć), i znam też photoshopa (w sensie że jest, wiem jak
    > się uruchamia, wiem że jest coś takiego jak filtry i umiem np. rozmyć

    To przy niewielkim naginaniu wymagań spełniasz dwie role z wymienionych
    przeze mnie 9. Co jak pisałem jest możliwe i nie jest czymś bardzo
    niezwykłym a jedynie rzadko spotykanym.
    W tej chwili jesteś programistą i grafikiem. Z tego co piszesz to tak
    ledwo, ledwo spełniasz wymagania w tych dwu punktach.
    Na admina linuxa/windows się nie nadajesz - między kompilacją jądra a
    nadawaniem praw jest tak duża różnica że nawet nie mamy o czym
    rozmawiać. Jak rozumiem po jakichś kursach/przeszkoleniu mógłbyś być
    administratorem serwerów webowych, po kolejnych analitykiem czy
    projektantem. Na bazach danych i RE się nie znasz. Pytanie - jak
    spędzisz pół roku na doszkalaniu się z tego czego w tej chwili nie
    umiesz to jak się to odbije na twoich umiejętnościach programistycznych?

  • 13. Data: 2007-07-13 12:43:02
    Od: mariusz <m...@w...pl>

    On 2007-07-13, aa <a...@a...pl> wrote:

> [...]
    > - umie tynkować (tynki fakturowe)
    > - kłaść płytki( także takie asymetryczne ale to przecież proste)
    > - malarza (w tym natryskowego)
    > - spawacza (wystarczy że umie pospawać barierki ale jescze nie wiemy czy
    > acetylen czy elektrody.)
    > - hydraulika (tylko plastikowe rurki)
    > - instalatora klimatyzacji
    > - ślusarza
    > - montera okien
    > - montera drzwi
    >
    > i dziwiłbyś się że brak takich ludzi którzy to wszystko potrafią. I że
    > jeszcze ktoś zwraca Ci uwagę że twoje wymagania są idiotyczne, przecież

    Nie no ,ale tak było ,dorzuć do tego znajomość języka ;)

    --
    Mariusz

  • 14. Data: 2007-07-13 13:08:16
    Od: Karol Makowski <s...@B...org>

    On Fri, 13 Jul 2007 01:10:21 +0200, SomebodySpecial wrote:
    > JAKIM SPECJALISTĄ ?? Żeby SKOMPILOWAĆ KERNELA to trzeba być specjalistą
    > czy co ? W instrukcji instalacji Linuxa GENTOO kompiluje się kernela
    > samemu...

    To jest praca dla administratora a nie programisty webowego. Tak jak
    i znajomość gimpa/photoshopa jest pracą dla grafika.

    --
    spaceman

  • 15. Data: 2007-07-13 13:39:46
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > To przy niewielkim naginaniu wymagań spełniasz dwie role z wymienionych
    > przeze mnie 9. Co jak pisałem jest możliwe i nie jest czymś bardzo
    > niezwykłym a jedynie rzadko spotykanym.

    E tam.

> [...]
    > Na admina linuxa/windows się nie nadajesz - między kompilacją jądra a
    > nadawaniem praw jest tak duża różnica że nawet nie mamy o czym

    Bez przesady. Ja rozumiem, gdybyś pisał o poprawianiu źródeł, ale tak?
    Rekompilacja jajka, np. w celu dodania natywnej obsługi to nic strasznego.

    > Jak rozumiem po jakichś kursach/przeszkoleniu mógłbyś być
    > administratorem serwerów webowych, po kolejnych analitykiem czy
    > projektantem.

    O Boże. Przecież on nie chciał mieć ekspertów w każdej dziedzinie, ale
    ludzi, którzy się trochę w temacie orientują. Tego rodzaju wiedzę nabywasz
    niejako przy okazji, robiąc normalne projekty. Szkolenia Ci potrzebne
    do tego, żeby wiedzieć jak patchować źródła i włączyć mod_rewrite?

    > Na bazach danych i RE się nie znasz. Pytanie - jak spędzisz pół roku
    > na doszkalaniu się z tego czego w tej chwili nie umiesz to jak się
    > to odbije na twoich umiejętnościach programistycznych?

    Nijak. Te rzeczy są do opanowania równolegle i w większości z automatu.
    Ale oczywiście bardzo mi się podobają i mam niezły ubaw ze speców
    programistów, którzy nie potrafią sobie SQLa samodzielnie napisać. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2007-07-13 14:11:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 13 Jul 2007 14:23:58 +0200, aa napisał(a):

    > To przy niewielkim naginaniu wymagań spełniasz dwie role z wymienionych
    > przeze mnie 9. Co jak pisałem jest możliwe i nie jest czymś bardzo
    > niezwykłym a jedynie rzadko spotykanym.

    Nie spełniam ... role które wymieniłeś nijak nie mają się do postu
    wątkotwórcy.

    > W tej chwili jesteś programistą
    > i grafikiem.

    Nie jestem grafikiem. No chyba że umiejętność odpalenia gimpa/
    photoshopa i przeskalowania obrazka czyni mnie grafikiem. Ale to tak
    jakby umiejętność wymiany uszczelki w kranie czyniła mnie hydraulikiem.

    > Z tego co piszesz to tak ledwo, ledwo spełniasz wymagania w
    > tych dwu punktach. Na admina linuxa/windows się nie nadajesz

    Pewnie że się nie nadaję, i nikt ode mnie tego nie wymaga.

    > - między
    > kompilacją jądra a nadawaniem praw jest tak duża różnica że nawet nie
    > mamy o czym rozmawiać.

    No tak, troche innych poleceń się używa :), i kompilacja jądra troche
    dłużej trwa niż chmod.

> [...]
    > spędzisz pół roku na doszkalaniu się z tego czego w tej chwili nie
    > umiesz to jak się to odbije na twoich umiejętnościach programistycznych?

    Nijak, bo nie wybieram się. Jestem po prostu programista, który z
    konieczności od kilku lat grzebie w komputerze.

    To że umiem wymienić kość RAMu, nie czyni mnie serwisanta sprzętu
    komputerowego.

    To że umiem skompilować jajko czy nadać jakieś uprawnienia, nie czyni
    mnie administratorem.

    To że umiem przeskalować obrazek, nie czyni mnie grafikiem.

    Wg. twojego podejścia, kiedy programista dochodzi do zapytania do bazy,
    wzywa kierownika Departamentu d/s Zapytań SQLowych, ten deleguje
    pracowników komórek d/s warunków zapytania, d/s grupowania i d/s
    podzapytań. :)

    p. m.

  • 17. Data: 2007-07-13 14:13:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 13 Jul 2007 13:08:16 +0000, Karol Makowski napisał(a):

    > To jest praca dla administratora a nie programisty webowego. Tak jak i
    > znajomość gimpa/photoshopa jest pracą dla grafika.

    Programista który (w zależności od tego pod jakim systemem pracuje) nie
    umie skompilować kernela, nadać uprawnień plikowi, lub zajrzeć/wyedytować
    coś w rejestrze windowsa, jest dupą nie programistą.

    Jeżeli ci apache nie chce dopuścić do pliku bo nie dałeś o+rx, to wzywasz
    administratora?

    p. m.

  • 18. Data: 2007-07-13 15:13:04
    Od: aa <a...@a...pl>

    mvoicem wrote:

    > Programista który (w zależności od tego pod jakim systemem pracuje) nie
    > umie skompilować kernela, nadać uprawnień plikowi, lub zajrzeć/wyedytować
    > coś w rejestrze windowsa, jest dupą nie programistą.

    Jeśli programista webowy musi coś zmieniać w rejestrze windowsa to to
    jest dupa a nie programista. Jego zadaniem jest tak napisać stronę żeby
    nie trzeba było zmieniać rejestru serwera. Bo potem masz dwu takich
    mistrzów i jeden wymaga do działania swojej strony ustawionego wpisu na
    1, drugi na 0 a szefostwo problemy robi administratorowi serwera.

    > Jeżeli ci apache nie chce dopuścić do pliku bo nie dałeś o+rx, to wzywasz
    > administratora?

    Powinieneś. Bo jak byś miał dobrze skonfigurowane środowisko to byłoby
    to robione z automatu. A od takiej konfiguracji to jest admin.

  • 19. Data: 2007-07-13 15:22:03
    Od: aa <a...@a...pl>

    Wojciech Bańcer wrote:

    > Bez przesady. Ja rozumiem, gdybyś pisał o poprawianiu źródeł, ale tak?
    > Rekompilacja jajka, np. w celu dodania natywnej obsługi to nic strasznego.

    Dla administratora - tak. Dla kogoś kto w zasadzie zajmuje się jedynie
    pisaniem stron - on nawet nie musi wiedzieć jaki to jest dokładnie system.

> [...]
    > niejako przy okazji, robiąc normalne projekty. Szkolenia Ci potrzebne
    > do tego, żeby wiedzieć jak patchować źródła i włączyć mod_rewrite?

    że tak zacytuję:
    > SomebodySpecial <s...@o...nospamers.pl> napisał(a):
    [...]
    > Umiejętności:
    >
    > PHP - Wysoce Profesjonalna
    > JavaScript - Profesjonalna
    > DHTML (rzecz jasna) - Wysoce Profesjonalna
    [...]
    > + Znajomość systemów: Linux (na poziomie kompilowania kernela (; ) , Windows
    (profesjonalna)

    Jeśli znajomość ma być profesjonalna to raczej nie wystarczy pobieżna
    wiedza na temat.

    > Nijak. Te rzeczy są do opanowania równolegle i w większości z automatu.
    > Ale oczywiście bardzo mi się podobają i mam niezły ubaw ze speców
    > programistów, którzy nie potrafią sobie SQLa samodzielnie napisać. :)

    Owszem pewnych rzeczy możesz się spokojnie nauczyć równolegle ale zajmie
    to kilka lat. I raczej w tym czasie będziesz się specjalizował w jakiejś
    dziedzinie a nie starał się wiedzieć wszystko. Bo wszystkiego to się
    nauczyć nie da. Nowe technologie pojawiają się zbyt szybko aby za nimi
    nadążyć w wszystkich dziedzinach.

  • 20. Data: 2007-07-13 15:36:54
    Od: aa <a...@a...pl>

    mvoicem wrote:

    > Nie jestem grafikiem. No chyba że umiejętność odpalenia gimpa/
    > photoshopa i przeskalowania obrazka czyni mnie grafikiem. Ale to tak
    > jakby umiejętność wymiany uszczelki w kranie czyniła mnie hydraulikiem.

    Jeszcze nie. Ale juz prawie. Jak jeszcze paru wyjedzie to nawet tacy
    którzy wiedzą jak wymienić uszczelkę w kranie będą uznawani za świetnych
    hydraulików.
    Swoją drogą jeden znajomy hydraulik skarżył mi się niedawno że nie może
    znaleźć pomocnika. Ostatni jakiego miał po posłaniu po uszczelki do
    pobliskiego sklepu zamiast uszczelek do kranu przyniósł uszczelki do
    zaworków a zostawiony w piwnicy, w celu odkręcenia wody w pionie i
    sprawdzenia ewentualnych wycieków, zakręcił gaz. Przed całą operacją
    znajomy dokładnie pokazał mu o który zawór chodzi. Zawór od gazu był
    jakieś 2-3 metry dalej.

    > Pewnie że się nie nadaję, i nikt ode mnie tego nie wymaga.

    W tym przypadku wymagają.

    > No tak, troche innych poleceń się używa :), i kompilacja jądra troche
    > dłużej trwa niż chmod.

    To raczej kwestia tego co trzeba wiedzieć przed chmod a co przed
    kompilacją jądra.

    > Nijak, bo nie wybieram się. Jestem po prostu programista, który z
    > konieczności od kilku lat grzebie w komputerze.

    To jest specyficzne dla polski i w zasadzie nie spotykane na zachodzie.
    W większości państw wyżej rozwiniętych gospodarczo nikt sobie nie
    pozwala na to aby wysokoopłacany programista grzebał w kompie bo od tego
    jest niskoopłacany cieć od sprzętu. To się poprostu nie opłaca.

    > To że umiem wymienić kość RAMu, nie czyni mnie serwisanta sprzętu
    > komputerowego.

    Gdybyś miał się tym zajmować za pieniądze to czyni.

    > To że umiem skompilować jajko czy nadać jakieś uprawnienia, nie czyni
    > mnie administratorem.

    Gdybyś miał się tym zajmować za pieniądze to będziesz adminem.

    > To że umiem przeskalować obrazek, nie czyni mnie grafikiem.

    Jeśli robisz to za pieniądze to jesteś grafikiem.

> [...]
    > wzywa kierownika Departamentu d/s Zapytań SQLowych, ten deleguje
    > pracowników komórek d/s warunków zapytania, d/s grupowania i d/s

    Aż tak to nie :) ale w normalnej firmie programista nie rozkręca sobie
    kompa aby wymienić padniętą kartę sieciową. Tak samo jak nie ciągnie
    sobie kabli gdy ma się podłączyć do serwera.