PracaGrupypl.praca.dyskusje › Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)

  • 21. Data: 2007-07-13 17:23:06
    Temat: Re: Płaca programisty PHP we Wrocławiu - proszę o wycenę ;)
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > Owszem pewnych rzeczy możesz się spokojnie nauczyć równolegle ale zajmie
    > to kilka lat. I raczej w tym czasie będziesz się specjalizował w jakiejś
    > dziedzinie a nie starał się wiedzieć wszystko. Bo wszystkiego to się
    > nauczyć nie da. Nowe technologie pojawiają się zbyt szybko aby za nimi
    > nadążyć w wszystkich dziedzinach.

    A co takiego nowego dzieje się na przestrzeni Windows/Linux, że nie
    nadążasz? Czy osobę po kursie MS-2272 i MS-2273 nazwiesz profesjonalistą?
    Podpowiem - zrobienie obu kursów, to poświęcanie ok. 1.5h raz w tygodniu
    przez 4 miesiące. Czy jakbyś miał większą motywację (np. było Ci
    to potrzebne), to nie przerobiłbyś takiej ilości materiału w tydzień?
    Kurs MS-SQL 2005, z teorią baz danych, podstawami administracji,
    programowaniem w T-SQL oraz Analisys Services to również 6h miesięcznie
    przez 4 miesiące (jak się sprężysz, to zrobisz w tydzień).
    Linuksa też potrafię postawić od zera (RH, Mandrivę, Slacka,
    Debiana oraz Gentoo). I patrz... to wszystko było *w ramach* zajęć
    na jednej uczelni. Sugerujesz więc, że ja i ludzie, którzy ze mną
    studiują, to jakieś nieistniejące byty?

    Ja rozumiem specjalizację, tam gdzie to naprawdę potrzebne. Ale w większości
    firm poziom potrzebnej wiedzy nie jest na tyle ekstremalny, żeby potrzebny
    był *ekspert*. Wystarczy osoba, która ma/miała z tym kontakt bardziej
    szczegółowy i potrafi w razie potrzeby wejść w temat.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2007-07-13 17:33:05
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > Powinieneś. Bo jak byś miał dobrze skonfigurowane środowisko to byłoby
    > to robione z automatu. A od takiej konfiguracji to jest admin.

    I co? Będziesz mu truć tyłek o każdego chmoda/chowna? I awaryjnie - jak się
    Twój skrypt pierdzielnie, nie będziesz w stanie nawet przejrzeć logów
    systemowych/apache, żeby się dowiedzieć co poszło źle?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2007-07-13 18:07:37
    Od: jerry <...@i...pl>

    > - Umiejętność zaprojektowania i pisania od zera dużych systemów
    > (portalów internetowych) bez niczyjej pomocy. Tzn. umiejętność napisania
    > CENEO.PL, ALLEGRO.PL, SKAPIEC.PL bez niczyjej pomocy itp.
    > - Programista-pasjonat: uwielbia programować

    Nie strugałbym wariata mówiąc, że bez niczyjej pomocy napiszę serwis o
    funkcjonalnościach allegro. Świaadczy to o totalnej ignorancji w
    dziedzinie inżynierii oprogramowania, a mówiąc prościej - brzmi prostacko.

  • 24. Data: 2007-07-13 19:15:53
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Thu, 12 Jul 2007 23:20:22 +0200, e napisał(a):

    > chyba na kasie w biedronce

    tam jest 3 zl netto, przeliczajac to wyzyskiem czasowym wyjdzie z 2zl
    brutto

  • 25. Data: 2007-07-13 21:10:52
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 13 Jul 2007 20:07:37 +0200, jerry <...@i...pl>
    w <f78ejb$59b$1@news.interia.pl> napisał:

    > Nie strugałbym wariata mówiąc, że bez niczyjej pomocy napiszę serwis o
    > funkcjonalnościach allegro. Świaadczy to o totalnej ignorancji w
    > dziedzinie inżynierii oprogramowania, a mówiąc prościej - brzmi prostacko.

    Eno, jakby ktoś się uparł i miał cały czas świata, to by się dało - w
    końcu coś takiego jak Allegro zrobili ludzie, tylko robili to
    równolegle.
    Jak coś takiego się uliniowi, będzie to bardzo dużo liniowego czasu.

    Natomiast część 'nice to have' a w niej standardowy fotoszop, adminka i
    te sprawy to jakiś absurd - albo koder, albo grafik, albo admin.
    Koder może mieć pojęcie o konfiguracji serwera, żeby go register_globals
    nie zaskoczyło, ale bez przesady.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 26. Data: 2007-07-13 21:21:56
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 13 Jul 2007 01:10:21 +0200, SomebodySpecial
    <s...@o...nospamers.pl>
    w <f76ci1$5bl$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    > aa zmontował(a) wypociny ::

    > OMG....
    >
    > Dobra, doprecyzuję to.

    > JAKIM SPECJALISTĄ ?? Żeby SKOMPILOWAĆ KERNELA to trzeba być specjalistą
    > czy co ? W instrukcji instalacji Linuxa GENTOO kompiluje się kernela
    > samemu...

    No specjalistą. Przy kompilacji kernala trzeba podjąć szereg decyzji, po
    co nam ten kernel, jak będzie używany, na jakim sprzęcie i tak dalej.
    Oczywiście można skompilować go na popielniczkę, ale po co w takim razie
    go w ogóle kompilować, skoro można mieć z paczki.
    Jakbym się chciał onanizować kompilowaniem softu, to bym se *BSD
    zainstalował, a nie wybierał specjalnie taką dystrybucję Linuxa.
    Te paczkowate działają całkiem sprawnie dla usera - programisty.

    > No jak się potrafi sieć skonfigurować, ustawić server, naprawić
    > rozwalony system, grzebać w rejestrze (wiedzieć gdzie co w nim jest) i
    > modyfikować system, konfigurować IIS, sieć, routing (w podstawowym
    > zakresie) - to chyba już jest to jakaś znajomość...
    >
    > Ale nadal nie jest to żaden specjalista. Po prostu zwykły POWER USER.

    Po co Power User potrzebuje IISa?

    > Umiesz czytać ? napisałem "PODSTAWOWEJ" kofniguracji Apache i MySQL. To
    > znaczy instalacja, skonfigurowanie folderów, dodanie jakiś
    > VirtualHostów, instalacja i konfiguracja niektórych zmiennych
    > serverowych, PHP + rozszerzeń przez SSH. Myślę że to się chyba mieści w
    > opisie "PODSTAWOWEJ" znajomości ?

    Nie mieści. Podstawowa znajomość to taka, że jest sobie serwer WWW,
    nazywa się Apache, pliki konfiguracyjne leżą tu i tu, pliki do stron tam
    i tam, a serwer słucha na 80, ale jak się pogrzebie w plikach, to może
    słuchać gdziekolwiek.

    > OMG !! O czym ty mówisz !
    >
    > Czy PODSTAWOWA znajomość Photoshopa to znaczy że ktoś jest biegłym
    > grafikiem ? To że potrafi zmieniać rozmiar obrazka, optymalizować,
    > używać kilku filtrów, automatyzacji i wykonać podstawową obróbkę ma już
    > znaczyć że jest Profesjonalnym grafikiem ??

    Dla gościa z ulicy po takich operacjach wyjdzie coś, co wygląda jakby
    pies to wszamał, a potem wypluł.

    > 1. A co w tym dziwnego ? Może ktoś potrafi bez problemu dojść do każdego
    > miejsca w kodzie samodzielnie, bez zadawania żadnych pytań, patrząc
    > tylko jak on działa ?? Osoba o której mowa akurat potrafi.

    To macie mało skomplikowany kod w takim razie.

    > 2. Czy trzeba być projektantem żeby projektować duże systemy ? NIE.
    > Można być po prostu uzdolnionym w tym zakresie.

    I zrobić coś, co się posypie od pierwszego dotknięcia.
    Do projektowania systemu trzeba mieć sporo doświadczenia.
    A jak ktoś ma na tyle doświadczenia, że będzie projektował takie
    systemy, to nieszczególnie będzie sięchciał bawić w adminkę,
    kompilowanie kernela i grafikę. O fleszu zapomnieliście.

    > Czy znajomość SQLa na poziomie KWEREND które mają KILKANAŚCIE linii to
    > już programista od baz danych ???? O czym ty mówisz ?? Programista baz
    > danych to potrafi pisać całe PROGRAMY w języku bazodanowym...
    > Programista PHP zna tylko kwerendy.

    Do zrobienia bazy o wydajności Allegro przypuszczam, że trzeba nieźle
    wymiatać.

    > Szkoda strzępić na klawiatury - patrz wyżej.

    A skończy się na tym, że weźmiecie studenta za 3k brutto, z czego 1k
    będzie na umowę o pracę a reszta albo na zlecenia, albo pod stołem, ten
    student popracuje z pół roku a potem pójdzie pracować do normalniejszej
    firmy, a wy będziecie szukali następnego, który ma lepszego skilla
    reverse engineering, albo programowanie, żeby zrobić od nowa to co
    poprzedni.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 27. Data: 2007-07-13 21:30:29
    Od: SomebodySpecial <s...@o...nospamers.pl>

    jerry zmontował(a) wypociny ::

    > Nie strugałbym wariata mówiąc, że bez niczyjej pomocy napiszę serwis o
    > funkcjonalnościach allegro. Świaadczy to o totalnej ignorancji w
    > dziedzinie inżynierii oprogramowania, a mówiąc prościej - brzmi prostacko.

    Jak napisał jeden mądry człowiek (nie pamiętam teraz jego danych) w
    swojej książce o rekrutacji informatyków, wśród programistów są zarówno
    "przeciętniacy" - zwykli klepacze kodu jak i "perełki" - tacy którzy
    piszą prosty kompilator C++ w weekend - ot tak z nudów.

    Poza tym nigdy nie mów nigdy, bo się na tym przejedziesz w życiu.

    PS.
    "Jak powstaje wielkie odkrycie ? Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest
    niemożliwe, przychodzi ktoś, kto o tym nie wie, i to robi"
    - A. Einstein

  • 28. Data: 2007-07-13 21:31:31
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 13 Jul 2007 19:23:06 +0200, Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    w <s...@l...pl> napisał:

> [...]
    > Debiana oraz Gentoo). I patrz... to wszystko było *w ramach* zajęć
    > na jednej uczelni. Sugerujesz więc, że ja i ludzie, którzy ze mną

    Studentów, którzy mają się uczyć.
    Mi się chyba zdarzyło kompilować kernela, ale nie pamiętam, czy go
    używałem, czy nie.
    I mimo, że się bardzo staram, nie potrafię znaleźć powodu, dla którego
    gościu od programowania stron w php musiałby kompilować kernel albo
    grzebać w rejestrze windowsa.
    Strony wuwu to nie programowanie systemowe.

> [...]
    > był *ekspert*. Wystarczy osoba, która ma/miała z tym kontakt bardziej
    > szczegółowy i potrafi w razie potrzeby wejść w temat.

    Ale dlaczego od razu poziom kompilowania kernela? Trochę kurna wysoki
    dla kogoś, kto ma robić strony w PHP.

    Może to jednak być potrzebne do robienia reverse engineeringu softu, ale
    wtedy to jest zupełnie inna klasa gościa do roboty, tak samo jak do
    projektowania Allegro.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 29. Data: 2007-07-13 21:40:47
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > "przeciętniacy" - zwykli klepacze kodu jak i "perełki" - tacy którzy
    > piszą prosty kompilator C++ w weekend - ot tak z nudów.

    Joel Spolsky - i mowa była o kompilatorze Fortrana.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 30. Data: 2007-07-13 21:45:26
    Od: jerry <...@i...pl>

> [...]
    > "przeciętniacy" - zwykli klepacze kodu jak i "perełki" - tacy którzy
    > piszą prosty kompilator C++ w weekend - ot tak z nudów.

    to chyba joel spolsky.

    ale nie zrozumiałeś...allegro to nie perełka a rozbudowany kombajn.
    Jeżeli ktoś mówi, że napisze allegro od nowa to nie uznam go ani za
    geniusza algorytmiki, ani za pasjonata. Raczej za frustrata.

    > PS.
    > "Jak powstaje wielkie odkrycie ? Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest
    > niemożliwe, przychodzi ktoś, kto o tym nie wie, i to robi"

    a kto mówi, że napisanie samemu allegro jest niemozliwe? :)
    ja mówie tylko, że to jest jak lokata...